Ga naar inhoud


De nieuwe windows genaamd WIN7


dreambox1963

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Crest

Ik bedoel Windows update, zie bijlage.

Het wil mij maar niet lukken om de het Nederlandse taalpakket te implementeren.
Sinds enkele dagen heb ik Win7 64bits Engels draaien.
Volgens het advies van Crest heb ik via Windows update de MUI NL gedownload.
Nadat ik de ZIP file had uitgepakt en ik de optie Install Display Language had opgestart begint een groene licht golvende indicator met de tekst 'Install' in de Progress bar te lopen. Deze loopt door tot circa een een kwart van de van de Progress bar, blijft daar een hele tijd hangen, loopt dan met eens heel snel naar het einde en uiteindelijk komt de melding 'Failed'.
Kan het zijn de het taalpakket niet voor de 64bits versie geschikt is of doe ik iets fout?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probleem is opgelost.

Nadat ik WIN7 opnieuw had geïnstalleerd heb ik onmiddellijk daarna de MUI NL geïnstalleerd en nu functioneerde het wel.

Hiervoor had ik al een aantal programma`s zoals o.a. een Virusscanner / Firewall geïnstalleerd voordat ik de MUI NL ging installeren.

Ik veronderstel dat de Virusscanner / Firewall het installeren gedeeltelijk of geheel heeft tegengehouden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals in bijna elke versie van windows

 

Start -> Computer -> rechtermuisknop -> beheren -> in linker menu staat schijfmenu

 

Of je typt in het zoekmenu in diskmgmt.msc mag uiteraard ook bij uitvoeren.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai nu al een paar jaar windows xp. Heb enkele maanden vista geprobeert, en het er weer afgegooid, wegens trager, en ook omdat ik niet de vrijheid had met vista om zaken te wissen of veranderen rechtstreeks op de schijf. Zo zat ik op een gegeven moment met een virus, dat geen enkele virusscanner kon verwijderen wegens geen rechten ( zelfs als admin ), en dat ook niet manueel kon verwijdert worden.

Xp draaid perfect momenteel. Wat kan ik met windows 7, dat ik niet kan met xp ?

Kan me moeilijk voorstellen dat een os van 6 giga sneller zal zijn dan xp.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu circa 3 weken WIN7 getest op zowel mijn laptop als op een hele snelle PC.

Op het feit na dat er een tweetal programma`s niet op WIN7 wilde draaien (Ghost 9 en Nero 6) ben ik best tevreden maar daar is ook alles mee gezegd.

Ook nog een probleem ondervonden met het afspelen via de Media Player van .MT2S 1.920x1.080 HD bestanden.

De eerste paar seconden loopt het prima en daarna bibbert het beeld, blijft stil staan en hangt uiteindelijk.

De Media Player onder XP Pro speelt dezelfde bestanden uitstekend af.

Aan de videokaart, processor en geheugen zal het niet liggen want die zijn ruimschoots voor deze taak gedimensioneerd.

Als ik videobewerking op HD content toe pas met Pinnacle Studio 12 heb ik niet de indruk dat het renderen sneller gaat dan onder XP.

Ik heb eigenlijk noch niet echt kunnen ontdekken wat op dit moment de toegevoegde waarde is t.o.v. XP.

 

Ik heb in elk geval besloten om het voorlopig nog bij XP te houden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dingen die zeker niet gaan werken zijn vooral op gamegebied.

 

Xp biedt geen ondersteuning voor DirectX 10, 10.1 en 11 (alleen via hack)

 

Xp is in feite bijna EOL er zullen binnenkort alleen maar kritische patches uitgebracht worden.

 

Driver ondersteuning is nu al minder onder xp dan onder Vista/Win7; zeker onder 64 bits wat steeds meer mensen gaan gebruiken. Ook al omdat 4 Gb tegenwoordig redelijk standaard is.

 

Vista/Win7 maakt beter gebruik dan multicore processoren, wat ook steeds meer gemeengoed wordt.(snelheidswinst 10-15% t.o.v. xp)

 

Er zijn nog wel een paar dingen.....

 

Xp voelt vaak wat sneller aan, maar dit kan niet altijd gestaafd worden door cijfers.

 

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin
Ik draai nu al een paar jaar windows xp. Heb enkele maanden vista geprobeert, en het er weer afgegooid, wegens trager, en ook omdat ik niet de vrijheid had met vista om zaken te wissen of veranderen rechtstreeks op de schijf. Zo zat ik op een gegeven moment met een virus, dat geen enkele virusscanner kon verwijderen wegens geen rechten ( zelfs als admin ), en dat ook niet manueel kon verwijdert worden.
Xp draaid perfect momenteel. Wat kan ik met windows 7, dat ik niet kan met xp ?
Kan me moeilijk voorstellen dat een os van 6 giga sneller zal zijn dan xp.

Edwin


XP is gewoon sneller, begrijp ook niet waarom sommigen beweren van niet.

Ik zelf vind ook dat XP beter werkt t.o.v. Win7, ook ik ziet geen toegevoegde waarde. En voor games koop je maar een game console als dat een reden mocht zijn.

Ik heb Win7 op 1 snelle pc geinstalleerd om te kijken wat ik ermee kan en hoe het werkt en dan valt het mezelf al op dat ik deze pc steeds minder aanraak en weer meer op mijn XP machientjes doet.

En over Vista wil ik het al helemaal niet meer hebben eerlijk gezegd want slechter kan gewoonweg niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeuren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...