Ga naar inhoud


Rookverbod ongeldig voor klein café


Noordhorn

Aanbevolen berichten


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Fatfreddy
Ik vind het een prima uitspraak. Nietrokers zijn toch vrij in hun keuze naar welke toko ze willen gaan. Nu is er voor rokers dus ook weer een keuzemogelijkheid en zo hoort het.


oh ja? al die jaren dat de niet-rokers in de stank van de rokers mochten zichten?
rokers doen wat, dan moeten zij ook de lef hebben om geen overlast te verzorgen en dus niet bij andere mensen te gaan roken.
zij zadelen de niet-rokers ongewild met iets op. niet andersom.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Ik vind het een prima uitspraak. Nietrokers zijn toch vrij in hun keuze naar welke toko ze willen gaan. Nu is er voor rokers dus ook weer een keuzemogelijkheid en zo hoort het.


Nou kan ik als niet roker dan kiezen naar welk cafe ik wil zonder volgende dag mijn kleren te moeten wassen?
Waarom moet een roker een niet roker lastig vallen met rook? Mijn hoop is geregeld op Europese wetgeving. Snap niet dat het rookverbod wel werkt in de v.s. en het v.k.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: Fatfreddy
Ik vind het een prima uitspraak. Nietrokers zijn toch vrij in hun keuze naar welke toko ze willen gaan. Nu is er voor rokers dus ook weer een keuzemogelijkheid en zo hoort het.


oh ja? al die jaren dat de niet-rokers in de stank van de rokers mochten zichten?
rokers doen wat, dan moeten zij ook de lef hebben om geen overlast te verzorgen en dus niet bij andere mensen te gaan roken.
zij zadelen de niet-rokers ongewild met iets op. niet andersom.


O ja ? Ja

De wet blijft toch nog steeds van kracht er word alleen wat soepeler met de kleine toko's om gegaan. Wat een gezeur weer, het is niet goed of het deugd weer eens niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Origineel bericht van: Fatfreddy
Ik vind het een prima uitspraak. Nietrokers zijn toch vrij in hun keuze naar welke toko ze willen gaan. Nu is er voor rokers dus ook weer een keuzemogelijkheid en zo hoort het.


Nou kan ik als niet roker dan kiezen naar welk cafe ik wil zonder volgende dag mijn kleren te moeten wassen?
Waarom moet een roker een niet roker lastig vallen met rook? Mijn hoop is geregeld op Europese wetgeving. Snap niet dat het rookverbod wel werkt in de v.s. en het v.k.


Kan ik als tegenvraag stellen waarom moeten niet-rokers rokers lastig vallen. Ik rook af en toe omdat ik het wel gezellig vind bij een biertje en dat genot word mij dan door de niet-rokers ontnomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Fatfreddy

Kan ik als tegenvraag stellen waarom moeten niet-rokers rokers lastig vallen. Ik rook af en toe omdat ik het wel gezellig vind bij een biertje en dat genot word mij dan door de niet-rokers ontnomen.

Een beetje de omgekeerde wereld.
Degene die een sigaret opsteekt handelt actief. De niet roker kan niets doen om zich tegen de schadelijke rook te verweren.

Kijk eens, wat er in grote zwarte letters op de verpakking van die sigaretten is gedrukt!

Mijn buurman had ook zo'n buurtkroeg. Verleden jaar stond hij groot afgedrukt in de krant met een verweer tegen het rookverbod.

Begin dit jaar is hij begraven, t.g.v. longkanker....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze discusie merk ik tegenstrijdigheden.

De een vindt dat de ander hem wat opdringt maar ondertussen dringt hij zelf de ander ook iets op. Laat iedereen in zijn waarde. Je hoeft niet te zeggen dat roken smerig is. Je zou kunnen zeggen dat "jij" roken smerig vindt.

 

Mijn moeder is bij mij op visite in Thailand. Ze rookt en dat is haar keuze. Ze vindt het heerlijk in de zon met een bakje koffie en een sigaretje. Ik vind dat jammer maar ik respecteer dat. Sommige mensen leiden hun leven anders.

 

Tuurlijk is roken slecht, heel slecht zelfs. Maar er zijn er genoeg die kritiek op roken hebben die waarschijnlijk nauwelijks of niet sporten, of te vet eten. Daar kan je dan ook wat van zeggen.

 

Roken moet kunnen in mijn ogen zolang je een ander er niet lastig mee valt. Het binnenstappen van een cafe waar gerookt mag worden wordt is een keuze.

 

Deze uitspraak vind ik dan ook begrijpelijk. De wet is bedoelt ter bescherming van personeel, je mag hem dan niet "misbruiken" voor andere doeleinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
In deze discusie merk ik tegenstrijdigheden.
De een vindt dat de ander hem wat opdringt maar ondertussen dringt hij zelf de ander ook iets op. Laat iedereen in zijn waarde. Je hoeft niet te zeggen dat roken smerig is. Je zou kunnen zeggen dat "jij" roken smerig vindt.

Mijn moeder is bij mij op visite in Thailand. Ze rookt en dat is haar keuze. Ze vindt het heerlijk in de zon met een bakje koffie en een sigaretje. Ik vind dat jammer maar ik respecteer dat. Sommige mensen leiden hun leven anders.

Tuurlijk is roken slecht, heel slecht zelfs. Maar er zijn er genoeg die kritiek op roken hebben die waarschijnlijk nauwelijks of niet sporten, of te vet eten. Daar kan je dan ook wat van zeggen.

Roken moet kunnen in mijn ogen zolang je een ander er niet lastig mee valt. Het binnenstappen van een cafe waar gerookt mag worden wordt is een keuze.

Deze uitspraak vind ik dan ook begrijpelijk. De wet is bedoelt ter bescherming van personeel, je mag hem dan niet "misbruiken" voor andere doeleinden.



Als ik als niet roker een café wil binnenstappen om een consumptie te genieten moet dat toch ook mogelijk zijn zonder in een wolk van giftige dampen terecht te komen? Mijn mening als je zo nodig wil roken doe dat lekker thuis.

Dat een rechter nu bepaald heeft dat een wet ongeldig is vind ik de omgekeerde wereld, een rechter moet een wet uitspreken en niet bepalen, dat is aan de politiek, het was die rechter ook duidelijk dat het de bedoeling van de wet is dat het rookverbod ook voor kleine cafés geld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je via de rechter afdwingt dat je wil doorgaan met zelfdistructie dan ben je toch de verkeerde weg ingeslagen?

 

Dit rookverbod is toch voor iedereen goed? De roker rookt minder en de nietroker hoeft niet meer in een cafe mee te roken... makkelijk zat.

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275

Als ik als niet roker een café wil binnenstappen om een consumptie te genieten moet dat toch ook mogelijk zijn zonder in een wolk van giftige dampen terecht te komen?


Nou, dat kan nu toch ook ?

Je kiest dan voor een rookvrij cafe.
De roker kiest voor een cafe met asbak.
Iedereen blij.
Ik zie het probleem niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kroegbaas : koop bij de bouwmarkt, afhankelijk van de grootte van je café een aantal afzuigkappen.

Hang die op, schilder ze zonodig bruin, een grote pijp naar buiten en paffen maar......

Probleem opgelost.:D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een onzin allemaal.

als er ergens gerookt mag worden en je wil zelf in een rookvrije kroeg zitten, dan loop je toch een deur verder ? er zijn meer kroegen dan kerken ennuh, het rookverbod is er voor het personeel, niet voor de klanten.

vertrutting heet zoiets ... wat een onzin, zolang er kroegen zijn wordt daar al gerookt, ene Ab Klink wil meedraven met de rest van Europa en tja, dan krijg je dus te maken met de Nederlandse ongehoorzaamheid, dat had ie kunnen weten.

 

voor wat betreft die man en vrouw waar ik dan nog wel eens chill, die zijn beide eigenaar smile (getrouwd)

 

 

 

mzl,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit:

 

1. Roken stinkt of zorg in ieder geval voor stankoverlast. Ruik de volgende dag maar eens aan de kleren van een roker. 99,9 % van de mensen zal zeggen dat die vreselijk stinken. Een feit dus.

 

2. Roken is aantoonbaar zeer ongezond. Niet alleen voor de roker zelf, maar ook voor iemand die "gedwongen" wordt om mee te roken. Dit allemaal talloze keren onomstotelijk medisch aangetoond, dus eveneens een feit!

 

3. Rokers zijn over het algemeen asociaal. Daarmee bedoel ik dus dat de roker over het algemeen maar zelden rekening houd met een niet roker. Mij is in een café of discotheek door rokers nog nooit gevraagd over ik er last van heb of gezegd "ik ga wel even buiten staan, want roken is ongezond en ik wil jouw gezondheid niet aantasten".

 

Het rookverbod is dus geheel terecht. Ik vind het overigens prima dat een café eigenaar zonder personeel wel mag roken in zijn eigen café. Als er dan maar wel op zijn deur een rood bord met witte letters komt te hangen: "Hier wordt gerookt, dit is schadelijk voor uw gezondheid".

Zo'n café sla ik dan wel even over. Ik blijf namelijk wel graag gezond.

Als je enkele van de eerdere sprekers moet geloven zou het asociaal zijn dat niet rokers het plezier van rokers bederven.

Dat bewijst maar weer dat rokers over het algemeen asociaal zijn en alleen aan hun eigen vieze verslaving denken en niet aan de gezondheid van hun omgeving. Ik ken zelfs rokers (vaders en moeders) die niet eens rekening houden met hun eigen kinderen en in de omgeving van hun peuters gewoon door roken. Ik ken zelfs vrouwen die door roken als ze zwanger zijn. Die mogen van mij in een geloten inrichting verplicht worden niet te roken. Een kind of feutus kan namelijk niet kiezen!

Roken is smerig, zeer ongezond voor roker én meeroker en doe je dus niet in het bijzijn van niet rokende medemensen, behalve als deze expliciet toestemming daarvoor geven. Als één persoon dat dus niet wil, ga je met je vieze verslaving buiten staan!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou nou smile

 

1.) algemeen bekend, het stinkt al zolang het er is. neemt niet weg dat men zelf de keuze maakt om te stinken. ik snap de relevantie t.o.v rookverbod voor cafe-personeel niet. als personeel in een schone lucht wil werken, dan zal men bij Intel aan de slag moeten, het stinkt overal.

als ik de hele dag loop te kabelsjorren, patchen of whatever, dan ruikt nonkel merde ook niet parfum smile

 

2.) oud nieuws. cafe's, restaurants en andere publiek toegankelijke horeacazaken met personeel zouden voor zichzelf de keuze moeten maken. wil ik het risico lopen een enge ziekte op te lopen ? nee ? dan heb je misschien het verkeerde vak gekozen of voor de verkeerde baas aan de slag gegaan.

 

3.) we gaan niet persoonlijk worden he ? smile de roker over het algemeen over één kam scheren vind ik wat ver gaan, ik begrijp echter wel wat je bedoeld. in een restaurant roken vind ik ook asociaal. een rookverbod is terecht op z'n plaats in een eetgelegenheid. in discotheken, kroegen en cafe's meurt het zowiezo, is het niet naar rook, dan is het wel naar bier en zweet. dan vind ik rook toch aangenamer, het gezondsheidsrisico daargelaten, maar nogmaals, dat is er voor het personeel, niet voor de bezoeker. dat bestempel jij als asociaal, ik als ingeburgerd.

 

de essentie van het voorgenomen rookverbod wordt als je het mij vraagt verkeerd begrepen (zie ook Alan z'n bericht).

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...