Ga naar inhoud


Rookverbod ongeldig voor klein café


Noordhorn

Aanbevolen berichten

Ik be niet roker en vroeger had ik veel problemen met mijn ogen als ik in een cafe ging, dus minder (en korter) naar het cafe gaan was de oplossing. Ook dat je kleren gingen stinken was voor mij een reden om het kroeg bezoek te beperken (je moet er 's-morgens bijna van overgeven als je dat ruikt).

 

En zeker in het restaurant is het een verademing. Niet iemand naast je die met een dikke sigaar je eten bederft (door de penentrerende geur).

 

Ik was ook heel blij toen ze verboden om in het vliegtuig te roken. Wat een verademing was dat. Stel je voor dat je een reis naar asia of amerika hebt en de hele tijd tussen die paffende mensen zit. Dat was een ramp en ik ging toen ook niet graag voor mijn baas op reis.

 

Maar zoals gezegd, roken is prima zolang je er anderen niet mee lastig valt. (anders gaat mijn stereo ook weer eens op 10 wink )

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:

1. het is vreselijk ongezond.
2. Je moet constant rekening houden met anderen zodat die niet "meegenieten" van jouw ongezonde "hobby".
3. Al je kleren, meubels, gordijnen etc. gaan stinken en je moet veel vaker texen/schilderen.
4. Het kost vreselijk veel geld, geld dat je ook aan andere (zinvollere en minder zinvolle) dingen zou kunnen besteden.
5. het tast je conditie aan. Je gaat je na stoppen uiteindelijk beter en gezonder voelen.
6. Het is vies. Je bent er alleen zo aan gewend, dat je denkt dat het lekker is. Dat is niet zo, alleen de nicotine werkt meteen na het inhaleren waardoor je denkt dat het lekker is.
7. Iedereen kan stoppen, dus gezien het bovenstaande is er geen reden meer om te roken.


1. alcohol drinken in een rookvrij café ook
2. je hoeft alleen maar rekening te houden met azijnzeikers die een ander hun plezier niet gunnen
3. eigen huis, eigen spullen, eigen beleid
4. alcohol drinken in een rookvrij café ook
5. zeuren over mensen met een andere verslaving dan de jouwe is slechter voor je gezondheid (lees: hart)
6. roken is niet alleen lekker, het is ook ontspannend
7. ik stop als ik dat wil, niet omdat het mij wordt opgelegd door debieltje Klink

Maar alle bovenstaande gekheid op een stokje. Ik rook samen met mijn vrouw buiten om mijn kinderen inderdaad te ontzien. In de auto rook ik niet als mijn kinderen er bij zijn. Op feestjes rook ik zelden binnen, alleen als er niemand bezwaar tegen heeft. Bij de horeca kom ik nog zelden sinds de invoering van de euro. Dus het zal mij worst zijn al die rookverboden.

Je voelt een maar aankomen nu....

MAAR: door azijnzeikers (qua rookbeleid) zoals jullie die mij een wet proberen op te leggen steek ik er het liefst nog 1 exta op. Wat is het voor een onzin dat je bijvoorbeeld op een perron in de buitenlucht bij een rookpaal moet gaan staan? Wat is het voor onzin dat je in concertzalen niet mag roken? Wat is het voor onzin dat je in bijvoorbeeld de Arena niet mag roken? Door dat gezeur van jullie, komt het straks nog zover dat ik in mijn eigen auto of eigen huis niet meer mag roken. Belast ik jullie ermee als ik in mijn eentje zit te roken? Neuh, dacht het niet. Stel dat wij eens zouden stoppen, heb je enig idee waar al die extra belastingcenten dan vandaan moeten worden gehaald? Ik heb geen idee.

Helaas is ons land ook zo'n land geworden waar alles wat leuk is verboden wordt. Waarom omdat er 1 idioot in Den Haag zit die vindt dat IK niet mag roken in de kroeg.

Overigens... binnenkort ga ik stoppen maar ik hoop toch niet dat ik word zoals een aantal niet-rokers hier. Wat moet jullie leven saai en zuur zijn, dat jullie je zo bemoeien met een ander. Get a life jongens.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: EmQu
Stel dat wij eens zouden stoppen, heb je enig idee waar al die extra belastingcenten dan vandaan moeten worden gehaald? Ik heb geen idee.


Daardoor zouden de onkosten in de gezondheidszorg gaan zakken, en is dat geld niet nodig.

Origineel bericht van: EmQu
Helaas is ons land ook zo'n land geworden waar alles wat leuk is verboden wordt. Waarom omdat er 1 idioot in Den Haag zit die vindt dat IK niet mag roken in de kroeg.


De reden daarvoor is, dat jouw (niet persoonlijk opvatten a.u.b.)roken de omstanders in hun gezondheid schaadt.

Het hele punt is, dat niet rokers overlast hebben van rokers, en dat de wetgever daarvoor een rookbeleid heeft ontwikkeld omdat men er samen niet uit kwam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij gaat het om roken op openbare plaatsen, waar anderen aanwezig zijn en ongewenst rook moeten inademen.

 

Wat iemand bij hem thuis doet of in zijn wagen, kan mij niet schelen.

 

Het enige wat ik daarover denk, is dat als er kinderen in de wagen zitten of thuis binnen, je een grote dommerik moet zijn om in hun aanwezigheid te roken.

 

Dat heeft allemaal niet veel met azijnpisserij te maken, maar met gezond verstand.

 

Te meer daar als je kinderen je zien roken, ze zelf ook vlugger nog de stap naar roken zullen zetten.

 

Maar een verbod om privé binnen te roken of in de wagen, dat gaat inderdaad te ver.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toxic[Q]

 

Citaat:
Als je rookt vind ik dat je een sukkel bent....

 

Nee, dat bedoelde ik niet. In eerdere discussies vorig jaar noemde ik dit al. Vroeger, op je 12e je eerste cigaret dan was je een echte kerel en vervolgens met je vader de fabriek in. Met onzinnige slogans als "een tevreden roker ...".

 

Dan krijg je reclames waarin roken een lifestyle moet uitstralen. Die stoere cowboy of die blonde griet met haar methol peukje.

 

En nu heeft men ontdekt dat de beste manier om roken te ontmoedigen is het omdraaien van de opinie over roken. Was roken vroeger normaal, nu is het niet meer normaal. Rokers staan onderaan de sociale ladder.

 

Dat is een heel sterk middel en begint al op de lagere school. Als je niet de juiste gymschoenen hebt hoor je er niet bij.

 

Zo is het nu langzaam aan ook aan het worden met roken. Als je nu nog rookt ben je een sukkel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De reden daarvoor is, dat jouw (niet persoonlijk opvatten a.u.b.)roken de omstanders in hun gezondheid schaadt.

 

Het hele punt is, dat niet rokers overlast hebben van rokers, en dat de wetgever daarvoor een rookbeleid heeft ontwikkeld omdat men er samen niet uit kwam.

 

Precies en omdat Emuq ons azijnpissers vind, vind ik hem een mens met een uiterst smerige gewoonte die het kennelijk normaal vind anderen zijn ongezonde gewoonte op te dringen.

Gezien zijn reacties ben ik ook zwaar geneigd zijn verhaal over zijn ogenschijnlijk sociale rookgewoonte niet te geloven want mensen die zo reageren zijn in mijn ervaring juist de mensen die GEEN rekening houden met anderen. Jammer dat hij het niet zonder vingertje wijzen, naampje noemen en beledigen af kon.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EmQu
6. roken is niet alleen lekker, het is ook ontspannend

Dat is nou de grootste fabel die de mensen aan het roken houdt.
Roken is niet ontspannend!
Je wordt nerveus als je niet rookt als verslaafde.
Zo gauw je even nicotine binnen krijgt voel je je een beetje opgelucht terwijl je,als je niet zou roken, je altijd zo zou voelen.

Als je een niet-roker een sigaret zou laten roken zal die nooit zeggen dat dat ontspannend is.
Reden, omdat die nog niet de verslaving kent.


Maar ja, ik dacht dat het hier over "Rookverbod ongeldig voor klein café" ging.
Dat roken slecht is weet iedereen wel.

Ik blijf bij mijn stelling;Als je niet in het café komt, bemoei je er dan ook niet mee!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je niet in het café komt, bemoei je er dan ook niet mee!


En wat doe je dan als je toch in een café wil komen, maar niet in de rook wil zitten.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo

En wat doe je dan als je toch in een café wil komen, maar niet in de rook wil zitten.


Dan ga je naar het cafe waar niet gerookt wordt.

Maar dat had ik al gezegt, maar daar durfde niemand op te reageren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Algemeen gebruikelijk is, dat diegene die gevaar veroorzaakt of overlast bezorgt, deze voorkomt of beperkt.

 

Aangezien dit in de praktijk niet werd ingezien, is deze wet er gekomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veel andere landen is het allang geaccepteerd dat er in de horeca niet meer gerookt mag worden. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat de fanatieke rookverslaafden in Nederland dit onder ogen moeten zien.

 

Ik moet wel lachen om de mensen die de niet rokers zeikerds vinden terwijl ze zelf zoveel heisa maken dat ze als minderheidsgroep vele malen meer zeiken dan niet rokers.

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
daar ben ik het in grote lijnen wel mee eens.
ik persoonlijk rook alleen op plaatsen waar het mag of wordt toegestaan. thuis rook ik niet, alleen buiten i.v.m mijn kinderen en niet-rokende vrouw en omdat ik niet wil dat het huis er naar gaat meuren (ook zonde voor de verf).

merDe


Oh? En waarom rook je dan wel als iemand die je niet kent er last van heeft, en er ook niet naar wil gaan meuren?
Typisch gevalletje eigenheimer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: Paullo

En wat doe je dan als je toch in een café wil komen, maar niet in de rook wil zitten.


Dan ga je naar het cafe waar niet gerookt wordt.

Maar dat had ik al gezegt, maar daar durfde niemand op te reageren.


Jawel hoor, maar misschien zijn er alleen maar burgerlijk ongehoorzame cafés hier in de buurt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Algemeen gebruikelijk is, dat diegene die gevaar veroorzaakt of overlast bezorgt, deze voorkomt of beperkt.

Aangezien dit in de praktijk niet werd ingezien, is deze wet er gekomen.



Wat een dom gelul,je laat je auto toch ook niet staan en die is veel gevaarlijker,ook voor je medemens.
Kom ik steek er nog maar een op.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...