Ga naar inhoud


Goede raad is die duur?


-QenQ-

Aanbevolen berichten

Heren satfreaks..

 

Ik ben aan een nieuwe schotel toe. Maar ook na veel lezen, informatie inwinnen en vergelijken kom ik er niet helemaal uit.

 

Ik zit de hele tijd naar zo'n T90 (Wavefrontier) te loeren, niet omdat ik zoveel verschillende sattelieten wil ontvangen, maar omdat ik dat ding zo mooi vind.

 

En dat is voor ca. 370,00 euro geen goede raadgever dacht ik.

(Wave + 4 LNB + Multiswitch (Chess))

 

Wij kijken (ik woon in DLD) hier Canal+ dat is het belangrijkste voor ons (dus Astra 19,2 oost), en daar kan ik ook premiere op krijgen. Hotbird interesseert mij ook nog, die heb ik nu ook (met zo'n multi lnb).

 

Buiten dat heb ik eigenlijk geen grote wensen om zenders te ontvangen, maar dat ligt er ook aan omdat ik niet precies vast kan stellen (of er geen goede info over heb) wat er nu allemaal op die andere sattelieten zit, en wat daarvan dan weer met mijn dreamboxen te ontvangen is.

 

Wat ik nog interessant zou vinden is de echte BBC zenders FTA te kunnen ontvangen. Voor de rest heb ik niet echt het gevoel dat ik iets heel erg mis.

 

Maar misschien kunnen jullie mij zeggen waarom ik Thor zou willen hebben of Astra 2 en 3, zeg het maar.

 

Of zal ik gewoon eens niet gek doen en weer een "normale" schotel nemen met een astra/hotbird config??

 

Graag jullie reacties, tips en ervaringen. Het zou mij erg helpen de beslissing iets makkelijker te maken.

 

In ieder geval hoop ik dat ik mij nadien niet gigantisch erger dat ik toch geen T90 gekocht heb.

 

Bij voorbaat mijn dank, voor alles wat binnenkomt..

 

confused

 

 

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Op dit moment is Astra 1 en Astra 3 voor de nederlandse kijker van belang.

Vedrder is Astra 2 met de engelse zenders voor de meesten ook interessant.

Er zijn compacte antennes, die Astra 1,2,3 en Hotbird kunnen ontv angen.

.kingofsat.net

Mocht je daarna verder willen kijken is inderdaad een Wavefield aan te raden, omdat je hier heel eenvoudig LNB´s kunt bijplaatsen.

 

Op Kingofsat.net kan je informatie vinden over alle te ontvangen satellieten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dit is wat ik aan informatie zoek, maar evengoed ook weer gemeen, als ik die foto van jouw schotel zie!

 

Dat vind ik nou echt mooi, met heeeel veeeel kabels en lnb's...

 

Alvast mijn dank voor dit bericht, ff wachten wat er nog komt..

 

:D

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

als ik je verhaal zo lees dan zou ik gewoon bij de vier sats blijven Astra 1,2 3 en hotbird

dan heb je het meeste al wel gehad.

Ik kan ontvangen van 45 W tot 62 E en kijk eigenlijk nooit verder TV dan de genoemde vier sats .

de rest zit ook wel van alles op helemaal als je er veel tijd in steekt ( dreambox internet)maar zelfs dan gaat het mij om het hobby stuk dat het allemaal kan en mogelijk is .dat is dan de kick maar echt tv kijken zelden.

dus wil je veel tijd kwijt zijn om het allemaal draaiend te houden en instaleren en geld ,hobby dus .dan zou ik gaan voor een T90 of Draaibaar .

maar gewoon tv kijken dan een schotel voor vier sats.

1 x instaleren en kijken maar .

en daar zijn verschillende soorten schotels voor .

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderhalf jaar geleden stond ik voor een gelijkaardige keuze (Astra/Hotbird LNB kop had ik): Welke schotel zou ik best nemen, want ik wilde de themakanalen en de BBC/ITV kanalen er graag bij hebben.

Ook heel wat draadjes gelezen, maar een duidelijk keuze werd het niet. Het blijft uiteindelijk altijd een gok.

 

Uiteindelijk gegokt op een T90, met als grootste reden, ik kan er nog altijd eenvoudig een of meerdere LNB's bij plaatsen.

 

Tot nu nog zeker geen spijt, ondanks dat er nog maar 4 LNB's erop geplaatst hebt.

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: emperor_sosy

Ik zit de hele tijd naar zo'n T90 (Wavefrontier) te loeren, niet omdat ik zoveel verschillende sattelieten wil ontvangen, maar omdat ik dat ding zo mooi vind.

Dat is nou eens een argument dat je weinig hoort. Maar je hebt wel gelijk.

Je kunt de prijs goedkoper maken door minder LNB's te plaatsen. In je begroting staan er vier, maar dat is geen verplichting. Kan later altijd nog.

Verder sluit ik me aan bij de algemene stemming hier:

Astra op 19.2 is de belangrijkste
Astra op 23.5 voor lokale zenders en waarschijnlijk straks allerlei HD zenders.
Astra op 28 voor de BBC (1 t/m 4), ITV en vele andere Engelse zenders

lyngsat is trouwens ook een site waarop je kunt vinden welke kanalen er worden uitgezonden.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal super dit! Ik ben blij met de reacties tot nu toe, daar zijn goede argumenten bij en wordt mij het een en ander duidelijk.

 

Sat is al een hobby van mij sinds 2002, nog met kaartjes in de progger, iedere keer weer een update erop knallen etc.

 

Dat is nu veranderd zeker sinds ik de dreamboxen heb, de nokias zijn al afgeschreven. Ik nu zo'n grote triax, met een dubbele lnb voor Astra en hotbird, en een motor, dat is trouwens de 2e motor die ik heb, maar ik heb dat nooit goed aan het draaien gekregen. Dus komt er geen motor meer aan te pas.

 

Het nadeel van de T90 vind ik dan weer dat hij zo groot is, ik heb nu al zitten neuzen naar kleinere schotels, ook daar had ik graag wat meer info over (ervaring etc.)

 

Zoals het nu is ga ik voor die 4 sats, dus daar dan passende lnb's bij. Een multiswitch, en kijken maar.

 

Ik zit natuurlijk te neuzen op lyngsat (en andere sites), maar heb geen idee welke zenders je bijvoorbeeld met een cam en de goede sleuteltjes kunt openen, daar zoek ik nog altijd een goede site voor.

 

Ik draai CCCam omdat dat gewoon echt goed functioneerd, ik draai 2 servers, een voor c+ en 1 voor Sky (premiere).

 

En de andere cams heb ik gedeinstalleerd, omdat mij de info ontbreekt of ik met mgcamd bijv. bepaalde zenders wel kan kijken.

 

Visio of triple, dat zijn kleinere schotels waar je ook 4 lnb's op kwijt kunt, of de kleinere T55. Ik weet het nog niet.

 

confused

 

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: emperor_sosy
Wij kijken (ik woon in DLD)

dat bepaalt evenwel de maat van je schotel als je ook BBC wilt
astra 2d op 28,2 heeft een footprint die in duitsland niet altijd genoeg<>geen beel oplevert.

footprint

woont je huis nabij de grens zal het met een T55 prima lukken
chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog twee argumenten voor de T90!

IMG_6110_1_1.JPG

IMG_6115_1.JPG

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een mooie opstelling ceesv,

maar emperor_sosy geeft ook al aan, in zijn voorgaande berichten, dat hij niet echt alles moet en wil kunnen.

 

en wees nu eerlijk de t55 is net zo mooi (enkel iets kleiner)

 

ik zou de grotere broer nemen als er reden is voor ontvangst / signaal reserve OF uitbreidingsreserve qua satposities

maw overkill ongebruikt/onnodig is ook duur.

 

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Waar woon je in Duitsland (kun je eventueel ook via PM doorgeven)

Je zou ook eens bij mij kunnen komen kijken hoe ik één en ander opgelost heb. Als je in de buurt woont tenminste.

Ik zit in 64739 ten zuiden van Frankfurt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En mijn schotel staat in 47929.

Je bent welkom.

 

@Tonskidutch, ik zit wat meer naar het oosten, en heb daarom gekozen voor de T-90.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ceesv --> BAH BAH BAH! Wat een gigantisch mooi bekkende installatie. Daar slaap ik gegarandeerd vannacht niet van!

 

Ik woon in 26135 Oldenburg, dus bij Bremen in de buurt.

 

Ik heb nu een Visiosat BigBisat in een winkelwagentje gelegd, maar nog niet besteld.

 

Dit omdat ik denk dat ik voor Astra 1,2,3 en de Hotbird ga.

 

4 x Smart Titanium Quattro LNB's 0,1DB 16 Gummiafdichtingen, en nu wil ik nog een goede coax bestellen, zo'n 100 meter.

 

Ik zie daar Transmedia 8,2 mm KH120Q 4 voudig afgeschermt staan, kost wel ff een Euro per meter,

 

en ik zie er heel veel staan met 2x afgeschermd 7mm met 100DB..

 

Wat zeggen de heren "freaks" hiervan? O ja, een multiswitch Chess 17/8 had ik al besteld.

 

Daar moet ik het toch mee kunnen doen?

 

Hoe kom ik erachter of ik met deze schotel de BBC wel kan krijgen dan?

 

Mijn dank, en als je me een plezier wilt doen, niet meer van die "geile" fotos plaatsen, ik wordt helemaal gek van die mooie T90.

 

:D

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er goed uit, ik heb ff gegoogled naar welke mensen met welke schotelgrootte in DLD de Astra 2D kunnen pakken, en heb dit kaartje gevonden.

 

Astra2D BBC

 

De lijn ligt dus duidelijk achter mij, en ik moet hem toch met die BigBi kunnen pakken, ze zeggen dat hij vergelijkbaar met een 80 cm is.

 

 

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: emperor_sosy
...
Wij kijken (ik woon in DLD) hier Canal+ ...


Joh, da's toch hartstikke verboden?!?

laugh

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...