Ga naar inhoud


gedimt display Sharp Magnetron


boaz

Aanbevolen berichten

Mijn Sharp magnetron heeft de laatste tijd last van een extreem gedempt LED display in wisselende mate, variërend tussen nog leesbaar tot enkel nog in complete duisternis leesbaar en heel soms weer volle sterkte (maar dan natuurlijk alleen als je klaar bent met gebruik).

Is hier zelf iets aan te doen?

Zit nog in garantie, maar is nogal een lompe bak om mee te sjouwen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Klinkt als "slechte verbinding van led display en driver print".

Of je daar zelf wat aan kan doen is niet te bepalen door een gebrek aan input over je vaardigheden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is nogal een bekend probleem bij de magnetrons van

sharp , bon meeneemen en terug naar de winkel, of sharp service point , word dan netjes gratis gemaakt heb ik zelf ook meegemaakt

succes er mee

HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft

Vista Ultimate

philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb

WIE VEEL KNUTSELT..

LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER

NIET MEER UITKOMT.. !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Klinkt als "slechte verbinding van led display en driver print".
Of je daar zelf wat aan kan doen is niet te bepalen door een gebrek aan input over je vaardigheden.


Klinkt waarschijnlijk en aannemelijk bij vervuiling in de keuken, maar ís het eigenlijk wel een LED? Veel magnetrons hebben zo'n blauw fluorisentie-geval, kan ff niet op de naam komen. Dan kan er veel meer aan de hand zijn.
En tja, nog garantie op? Dan moet je wel netjes kunnen sleutelen, wil je voorkomen dat bij een eventueel ergere storing later, men zegt dat het aan gepruts ligt....

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
zo'n blauw fluorisentie-geval

 

Noemen ze VFD displays.

 

Slechte verbinding lijkt me niet zo logisch of er moet veel mee gegooid zijn of slecht gesoldeerd zijn (of vochtproblemen).

 

Ik denk eerder dat de voeding (elko's? ) niet zuiver is. Zo'n display wordt door een laagspanning gevoed en als die wat slecht wordt dan zie je dat meteen aan het display.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
Citaat:
zo'n blauw fluorisentie-geval


Noemen ze VFD displays.

Ik denk eerder dat de voeding (elko's? ) niet zuiver is. Zo'n display wordt door een laagspanning gevoed en als die wat slecht wordt dan zie je dat meteen aan het display.


Ja dat bedoel ik: Vacuüm Fluorescent Display.
Dat is een heel ander proces. Overigens zou ik niet willen beweren dat LED niet laagspanning (dat is trouwens 230VAC en hoger, tot 1000VAC of 1500VAC, maar daar hebben we het niet over, liever zwakstroom) is, maar het is een ingewikkelder en gevoeliger ding. Bij LED praten we eigenlijk niet over spanning, maar over stroom.
Niet dat ik jouw kennis hier in twijfel trek, maar misschien voor andere lezers, die dat verschil nooit is opgevallen....
Op Wiki vind je er een overzicht en goede links over.
Sorry, krijg het nu even niet voor elkaar om de link erin te zetten, geen flauw idee waarom......

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...