Ga naar inhoud


zwarte strepen in beeld van lcd-tv


the boss

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Heb sinds kort vage verticale strepen in het midden van het beeld op een lcd-tv.

vooral als er voetbal op is,dus een groen scherm ,dan zijn die strepen goed zichtbaar en storend.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn,en zit een sat-ontvanger van philips de 7073 achter op de rgb ingang.

 

Iemand een idee ?

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb gisteren een paar testen gedaan,

Eerst een goede scart aangesloten,(geen verbetering)

Toen in plaats van de sat-ontvanger een dvd-speler aangesloten(geen verbetering).

Toen nog een andere sat-ontvanger geprobeerd(geen verbetering).

Toen was het wel duidelijk dat het aan de tv zelf lag.

De strepen zijn het duidelijks te zien op een groen of blauw beeld(en beetje vage verticale strepen in het midden van het beeld)

De tv is een Proline type LD2356HD en is ongeveer 1,5 jaar oud.

Zou dit dus nu inwendige vervuiling of inbranding zijn ?,is hier nog wat aan te doen ?,valt het onder de garantie ?(bij tv is een 3 jaar extra garantie afgesloten ?

 

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan er van uit, dat het defect elders ook optreedt en dat instraling van DECT of GSM is uitgesloten

 

Fout goed beschrijven en op achterkant TV plakken

er bij vertellen, dat een deskundige het display als defect onderdeel heeft bevonden en dat er voor de oplossing een nieuw scherm in gemonteerd dient te worden.

 

Handelaar inschakelen en deze het probleem voorleggen

in principe moet de handelaar en niet de fabriek het euvel oplossen.

Goed de staat van het toestel beschrijven omtrent NIET aanwezige schade en daarvoor de transporteur laten tekenen.

 

Zodra deze TV retour komt (thuis of in de winkel) direct met aanwezige kijken of de fout weg is, anders direct weer terugsturen, daar men niet altijd naar het advies van een klant luistert... ivm de kwantiteit bij een repair-centre.

 

Voor de aanpak van dergelijke klachten hebben de repaircentra's meerdere oplossingen.

1. apparaat is zwaar beschadigd ..u krijgt de dagwaarder als korting bij een nieuw exemplaar

2. apparaat is zoekgeraakt ... zie tekst onder "1"

3. onderdelen zijn niet meer leverbaar ... coulance voorstel

4. men weet niets meer van u .. zijn er nog bewijzen ?

5. wegens grote drukte en gering personeel wordt toestel tijdelijk opgeslagen en omdat het een vage klacht betreft niet behandeld, maar na 1 maand teruggestuurd... pas bij een tweede of derde aanbod ... coulance

6. Joepie .... er is nog een tweede zelfde apparaat met een andere klacht .. we verwisselen de achterkant met het serienummer en beide eigenaars kunnen weer over een ANDERE KLACHT zeuren, als ze daar de moeite voor willen nemen.

7. Hééééél misschien wordt de klacht serieus genomen en wordt er bij de importeur een nieuw display panel voor besteld en dan maar afwachten hoe het beestje retour komt ??

 

Snurker (negatief geladen) wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ondertussen even een test cd gemaakt met een aantal jpg foto`s van een volledig groen,rood,blauw,wit en zwart beeld.

Deze heb ik afgespeeld via dvd speler op de bewuste lcd tv.

En alleen bij het groene beeld waren strepen te zien.

Maar door het mengen van de kleuren tijdens tv beelden ,zie je de strepen ook wel bij andere kleuren,behalve als het beeld blauw of rood is.

Ik weet niet of ik daar zelf naar moet gaan kijken,er zit nog een dik jaar extra garantie op.

Is dat nog een beetje te doen,die flat cables loshalen en schoonmaken,of moet dan de hele tv uit elkaar.

Heb wel eens een 66 cm lcd tv losgehaald voor een ander foutje,maar hoefde ik niet bij het panel te zijn.

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: the boss
Ik weet niet of ik daar zelf naar moet gaan kijken,er zit nog een dik jaar extra garantie op.


Wanneer je zelf niet zeker bent, dat je in staat bent de fout zelf te herstellen, zou ik de servicedienst het laten opknappen.

De garantie zal denk ik niet eigen falen bij een reparatiepoging dekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hier even weer een update over de proline tv

Hij is nu 2x naar de reparateur geweest,en daar zeggen ze dat ze er niks aan zien.

En dat het een fout van de gebruiker is instellingen enzo.

Heeft het nog nut als ik hem voor een derde keer laat ophalen ?

heb nog even een plaatje gemaakt van het scherm met een grijze achtergrond dan zie je het toch duidelijk.

Als ie ingebrand is zie je het dan ook bij alle kleuren of ??

post-14336-1318260471,1011_thumb.jpg

post-14336-1318260471,1939_thumb.jpg

post-14336-1318260471,2206_thumb.jpg

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
een LCD kan niet inbranden.Waarschijnlijk heb je de helderhijd te hoog staan.


Echt niet,en dat weet ik heel zeker want zelfs met minimale helderheid,blijft
het zichtbaar.

Grtz.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu foto gemaakt met echte camera,die andere waren met telefoon gemaakt.

Als ze dat nog niet zien ?,of wachten ze eerst dat de garantie er af is en kunnen het dan wel vinden,maar dan kun je betalen,tv is nog geen 2 jaar oud,dat mag nu toch nog niet versleten zijn.

 

post-14336-1318260472,1469_thumb.jpg

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...