Ga naar inhoud


"Schat" gevonden in schuur


D_liver

Aanbevolen berichten

Een complete Gregorian 90 CM schotel ( incl flens lnb en motor FIBO )in bijna nieuwstaat.

 

Heb ik nou een schat gevonden?

 

2 probleempjes

 

1 - hoe bevestig ik nou die lnb aan de flens?

2 - waar stuur ik nou die motor mee aan ( Vbox2? )

 

Zal vanavond ff een paar pics plaatsen.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even google doen levert een schat aan info op maar goed ik maak het je gemakkelijk.

 

Met minstens 4 boutjes m3 x 15 zet je die LNB op de flens met de connector naar beneden.

De motor is 36 Volt en heeft een optocoupler van 5 volt een VBOX2 kan maar ook het mooie FIBO-BOX systeem kandeze stuurt via de PC.

Vragen geen vragen

 

Suc6

 

P.s. het is wel niet de orginele subreflector FIBO 90 Cm heeft op de subreflector geen ogen om stangetjes van de hoofdschotel af aan te bevestigen ik keek er de eerste keer overheen.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx snuffer:

 

Had inmiddels ook al wat gevonden idd tav de besturing ( vind via pc niet erg handig us kijken of daar een plugin voor te brouwen is ) anders eerst maar ff een vbox.

 

En nu naar de bouwmarkt m3x15 rvs halen wink

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs je linux kan programeren is het wel te doen sterker ik stel een FIBO-Box beschikbaar aan diegene die het wil maken.

Leuk als het ook met Linux kan toch. uh misschien plugin voor de Dreambox ha.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stukkie software kan je altijd in linux draaien via emulatie schat ik zo in.

 

Volgens mij doet het niet meer dan die pulsen doorgeven via de usb connectie ( correct me if i'am wrong ).

Zou toch een plugin te brouwen moeten zijn die diezelfde pulsen doorgeeft"?

 

FF python vriendje vragen

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Tnx snuffer:



En nu naar de bouwmarkt m3x15 rvs halen wink


Doe er meteen 4 hele kleine plugjes bij anders zitten die M3 schroeven zo los in die M4 tapgaten van de lnb smile

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhhh , lag de analoge ontvanger er ook nog tussen ? want daar is die lnb volgens mij voor !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij geeft geen pulsen door, die ontvangt hij vanuit de optocoupler in de motor en daaruit weet hij waar hij is tenmiste als je ergens een calibratie punt maakt 0 pulsen dan naar 5 Oost dat is b.v 350 pulsen nou de rest kan zou je kunnen uitrekenen of met de hand in een lijstje zetten waar je uit kiest, eventueel koppelen aan de zenderkeuze.

Het kan allemaal maar je moet het wel weten ha.

 

Leuk man.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sathunt84

software onder emulatie draaien in linux?, dat kleine pruts bestandje?, ik zou zeggen programmeer het gewoon na in Linux!genoeg programmeer keuze denk ik zo, bv Python maar nog beter C, gaat waarschijnlijk erg goed werken als je je Usb support maar voor mekaar hebt

 

ps. dat emuleren in Linux is een hel en nog onnodig ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...