Ga naar inhoud


economische Recessie : hoe gaan jullie er mee om ?


Han Peekel

Aanbevolen berichten

Je kunt er in het nieuws niet om heen elke keer weer een artikel of reportage over hoe slecht het ons wel niet gaat.

 

Als ik me zelf bekijk heb ik eigenlijk nergens geen last van en leef ik net als altijd

Mooi praten natuurlijk met een vaste baan en een eigen huis.

 

 

 

Zijn er hier mensen die hun baan verloren hebben ?

 

Wie heeft er zijn uitgave patroon veranderd met het oog op slechte tijden die zouden gaan komen.

 

Han

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

welke recessie? Lijkt een beetje op een self fulfilling prophecy, als je maar vaak genoeg roept dat het helemaal fout gaat, gaan mensen dat vanzelf geloven. de politiek en pers zouden er beter aan doen de "crisis" positiever te benaderen.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is allemaal kunstmatig reden ? b.v. energie prijzen.

 

Wat ik zo links en rechts hoor is dat de bedrijven begin

dit jaar een flinke dip gemaakt hebben maar dat het nu

langzaam richting normaal gaat.

 

de usa banken zijn nu ook al de nood staats leningen terug

aan het betalen zijn ,dus ........

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Als je aandelen hebt,merk je het wel.


Alleen bij verkoop. whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf ook geen last van dat gedoe.... maar in mijn kennissen kring zit een sinds 1 juni werkeloze architect.... hij en al zijn collega's staan op straat... alle grote projecten zijn met onmiddellijke ingang gestopt... Hij vertelde dat de bouw nog wat werk heeft tot aan de bouwvak maar voor daarna is er niets meer door de architecten getekend..... en hun bureau was niet het enige...... frown

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
welke recessie? Lijkt een beetje op een self fulfilling prophecy, als je maar vaak genoeg roept dat het helemaal fout gaat, gaan mensen dat vanzelf geloven. de politiek en pers zouden er beter aan doen de "crisis" positiever te benaderen.

Juist de grootste crisis word veroorzaakt door de media wat niet wil zeggen dat sommige wel echt geraakt worden natuurlijk maar t effect word vele malen versterkt door dat niemand meer wat durft te kopen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je aan het werk blijft is er niets aan de hand,word je ontslagen dan is dat een heel ander verhaal maar ook buiten de recessie om als je je baan verliest moet je een stap terug doen alleen is er op dat moment misschien meer werk voor handen.wie nu echt geld over heeft moet maar wat aandelen kopen dacht ik kan je geen bult aan vallen.niet direct in het groot denken maar een paar extra centjes na verloop van tijd is wel lekker.

 

gr gjb hilterman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in transport als zelfstandige.

 

De recessie is in deze industrietak gestart in september, maar gelukkig voor ons pas in januari.

Met name internationaal transport heeft een enorme dip gehad (ik schat zo'n 50% minder). Lokaal transport heeft ook wel een dipje gehad, maar eerder 20% minder.

 

Sinds mei merken we wat herstel. Met name lokaal transport is bijna wat het was, internationaal nog lang niet, maar ook daar gaat het beter.

Het herstel is momenteel nog fragiel van aard. De ene dag is er niks, de andere dag zoeken ze meer mensen dan er zijn.

Ik heb ook de indruk dat het herstel nu is omdat er minder mensen in het vak zitten. Veel ontslagen en failliete bedrijven (gevolg van zowel de hoge olieprijs als de eropvolgende recessie). Dus echt herstel kan je het niet noemen, het is gewoon weer te doen voor de mensen die erin werken.

 

Waar ik me nu over ongerust maak is wat de olieprijs gaat doen binnen dit herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk er zelf geen donder van, maar kan me voorstellen dat er branches zijn die er wel last van hebben. Daarnaast zullen er ook wel bedrijven zijn die misbruik maken van de situatie en onder de naam van economische recessie personeel ontslaan.

 

Ik verwacht zelf nog voor het eind van het jaar herstel, als het vertrouwen bij de banken om geld uit te lenen terug is zullen de huizen prijzen door het vrijwel stil liggen van de bouw om hoog schieten, het verschil tussen vraag en aanbod wordt groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij als ondernemer heeft de recessie juist gunstig uitgepakt wink Heb een enorme stijging qua klanten aangezien mensen toch willen bezuinigen smile

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in de ICT. Alle grote ICT bedrijven hebben hun ontslagronde al gehad. Bij KPN/Getronics zo'n 700 las ik deze week.

 

Zelf loop ik het risico per 1 juli boventallig te worden zoals dat heet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...