Ga naar inhoud


zal me ook eens voorstellen.


bassochist

Aanbevolen berichten

wel zo netjes om je eigen even voor te stellen natuurlijk, lees al een paar weken mee inmiddels, als ik niet in het goede forum zit mijn excuses alvast.

 

ik ben bas, 25 jaar oud, en woon ergens in brabant, aankomende zomer ga ik een schotel plaatsen, aangezien je niet echt vrolijk wordt van het analoge kabelsignaal, en het is natuurlijk zonde om je hd tv niet te gebruiken waarvoor die bedoelt is, er is wel digi tv beschikbaar van upc, maar van die prijzen sla je stijl achterover, en de schotel zal ook een beetje hobby worden, qua installatie ben ik er al grotendeels uit, dat gaat worden.

 

- topfield 7700 hsci hd ontvanger

- 4 stuks alps single lnb's

- powercam pro ci module

- maximum digiality disceqc switch 4/1

- muurbeugel 30cm

- visiosat g4 quadro

- canal digitaal startpakket

- en dan nog de nodige aansluitmaterialen

 

de coax ligt inmiddels in de kruipruimte, nu nog wachten op de vakantie zodat ik aan de slag kan.

 

tips zijn natuurlijk ook welkom.

 

Using IE 6 on the internet is like urinating in a public swimming pool. It's rude, there's no excuse for it,

and anyone who does it should be ashamed of themselves.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op Sat4all! smile

 

Ik snap dat je gek wordt van het analoge kabelsignaal van UPC. Dat is gewoon erg slecht. Zenders als Net5, NGC, TMF en brabant10 komen gewoon door met heel veel ruis. Schotel is dan zeker een leuke optie om (HD)TV te kunnen ontvangen! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk maar even tip dan: weet je zeker dat het bij één TV toestel in jou woning blijft?

 

Indien nee, of bij twijfel zou ik kiezen voor LNB's met twee uitgangen.

 

Ook als jouw ontvanger twee tuners heeft is het aan te bevelen niet door te lussen omdat je dan snel tegen beperkingen van ontvangst van transponders aanloopt. Beter is het kiezen voor beide tuners een eigen aansluiting.

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ook namens mij een warm welkom. Ben ook net nieuw hier en zit met vragen waar ik maar niet uitkom.

Weet ook niet waar ik mijn vragen kan stellen dus start ik hier maar. blush

 

Ik heb de Philips DSR8121. Een vreselijke ontvanger.

De kwaliteit is niet zo mooi als die van de ontvanger van UPC. Is dat normaal dat een HDTV ontvanger van Philips matig beeld geeft?

Zit wel met maar 1 coaxkabel aangesloten. Omdat ik er geen verstand van heb weet ik niet hoe dat nou precies zit, want ik las ergens op internet dat er 2 kabels van de schotel naar de ontvanger moeten. Ik kan namelijk niet opnemen met deze ontvanger.

Misschien kan iemandmij dat duidelijk uitleggen.

 

Verder krijg ik binnenkort een triple sat van canadigitaal. Ik wil namelijk ook Engelstalige zenders kunnen ontvangen.

Maar kan ik dan ook de Engelse zenders van Eurobird 1/astra 2

ontvangen? Daar lees ik niets over bij Canaaldigitaal.

Op 28.2 ontvang je dus die astra 2 heb ik begrepen en de eurobird1 staat op 28.5. Maar ik las net ergens dat je die ook kunt ontvangen via de astra 2 omdat het verschil maar 0.3 graden is.

Ik wil graag weten of dat klopt. Heb nu een schotel met een duo lnb voor astra 1 en 3.

 

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen en adviseren.

Bij canaaldigitaal kun je bij de klantenservice niet snel meer terecht. Te druk .....en email wordt pas na 2 weken beantwoord...Fijne service. frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook jij van harte welkom op Sat4all! smile

 

Het beeld van de Philips HD-ontvanger is inderdaad niet zo geweldig, omdat het HD-signaal maar 720p is, terwijl 'echt' HD eigenlijk 1080p is. Dus een beetje fake-HD...

 

Met de TripleSat zou je als het goed is ook EuroBird op 28,5 graden oost kunnen ontvangen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die Philips receiver niet maar als hij CDS goedgekeurd is dan zal met de laatste software update de mogelijkheid van Astra 2 / Eurobird ook wel aanwezig zijn. Dat deze kwalitatief een slechter beeld zou geven zou niet mogen. Hoewel de bandbreedte van UPC hoger ligt dan het huidige satellietsignaal. Ik mag aannemen dat het signaal toch zeker wel het aankijken is?

 

Onlangs heb ik een Adimo Jive (ook goedgekeurd) receiver voorzien van de laatste software en daar zag ik ook de BBC kanalen al voorbij komen. Aannemende dat Philips ditzelfde pad volgt zal dat daar ook wel gaan werken met de laatste FW.

 

Indien je twee kabels aangesloten hebt (twin LNB) dan kan je 1 kanaal opnemen en alsnog een tweede kijken. Dat gaat nu dus niet. Dat is het voornaamste verschil.

Met bepaalde andere (twin) receivers krijg je vaak veel meer flexibiliteit als met een standaard CDS goedgekeurde receiver.

 

Verder nog even een tip. Je mag een topic niet kapen. Het lijkt mij handiger als je voortaan een eigen topic aanmaakt. whistlewink

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi,

Ook namens mij een warm welkom. Ben ook net nieuw hier en zit met vragen waar ik maar niet uitkom.

Weet ook niet waar ik mijn vragen kan stellen dus start ik hier maar

 

Hoi Gerrie

 

Ik zou even aan een van de moderators vragen om ff een appart draadje voor jou onderwerp te openen.

Waar dit meteen ingezet word.

 

Je kaapt nu het topic van de topic starter en dat word over het algemeen niet als echt netjes ervaren.

Omdat het nu niet meer over zijn probleem gaat maar over dat van jou.

 

Verder wens ik je veel kijk en lees plezier op dit forum.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote Con van Dale . . .

 

Bassochist;

1 iemand die helemaal idolaat is van basgitaren

2 iemand die helemaal opgaat in de laagste tonen

3 iemand die valt op Bassie

 

Welkom.

Waarom niet gelijk draaibaar, dan ook BBC en Britain got talent.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Gelijk maar even tip dan: weet je zeker dat het bij één TV toestel in jou woning blijft?

Indien nee, of bij twijfel zou ik kiezen voor LNB's met twee uitgangen.

Ook als jouw ontvanger twee tuners heeft is het aan te bevelen niet door te lussen omdat je dan snel tegen beperkingen van ontvangst van transponders aanloopt. Beter is het kiezen voor beide tuners een eigen aansluiting.


de aankomende paar jaren zal dit zo blijven idd, op de slaapkamer kijken we nooit tv, kinderen hebben we nog niet, en opnemen doen we ook niet, dus vandaar ook de keuze voor een ontvanger met 1 tuner.

heb ook nog zitten denken aan een dreambox, maar op de 1 of andere manier weerhoudt mij iets ervan om zo'n ontvanger te kopen, vriend van me heeft er eentje, met zo'n illegaal abonnemen of zoiets, weet niet hoe het werkt, maar in de afgelopen jaren bij collega's wel gemerkt dat dat alleen maar doffe ellende is met beelduitval ed , en jullie zitten er hier ook niet echt op te wachten denk ik.

het zal voor mij i.i.g. een basis abo worden, kan dan ook de free to air hd kanalen ontvangen, en als er meer zenders over zijn op hd dan komt er een hd abo, nu is het nog vrij prijzig voor die paar kanalen die het uitzenden.

Using IE 6 on the internet is like urinating in a public swimming pool. It's rude, there's no excuse for it,

and anyone who does it should be ashamed of themselves.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bassocist. :D

 

Leuk om te zien dat wij ongeveer hetzelfde zijn. blush

 

Bijna 21, ergens in Brabant, wilt HD ontvangen, geen zin in teveel betalen, een een Dreambox? Hell no!!! Teveel "ellende" vind ik. eek

 

(*****) = Heb ik

(*****)* = wil ik

 

-topfield 7700 hsci hd ontvanger (zilver , 200 Euro inc verzenden)- 4 stuks alps single lnb's (2X alps, 2x Inverto)

- powercam pro ci module (WAAROM?)- maximum digiality disceqc switch 4/1 (Heb ik ook)

- muurbeugel 30cm

- visiosat g4 quadro (Heb ik ook,, donkergrijs) cool

- canal digitaal startpakket

- en dan nog de nodige aansluitmaterialen

 

 

Ik moet alleen nog een Topfield halen,. Ik raad je aan om de nieuwste LNB's te halen van Inverto Black. Qua kabels heb ik Hirchman Koka. Zo een beetje wat er is.

 

Vertel me effe meer over je CAM. wink

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum. Je hebt een mooie set uitgekozen om mee te beginnen. Als je alle vier de satellieten inlaadt heb je naast de Nederlandse kanalen ook nog de beschikking over vele honderden ongecodeerde buitenlandse zenders. En daar komen alle radiozenders nog eens bij.

 

Daar kan de analoge kabel qua aanbod en beeldkwaliteit nooit tegenop. Veel kijk- en luisterplezier straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...