Ga naar inhoud


DVB-T: wel Waalse zenders, maar geen Vlaamse?


TiVe

Aanbevolen berichten

Ik heb net een kleine TV gekocht (Sony) met ingebouwde DVB-T ontvanger, en ook een versterkte binnenantenne (38 dB, Philips SBC-TT350).

Vanaf de eerste auto-scan kan ik 4 Waalse TV-zenders (+ 6 radio-zenders) ontvangen, maar helemaal niks van de Vlaams zenders.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Moet ik de antenne anders richten? Ik heb nog totaal geen ervaring met DVB-T.

P.S.: woonplaats = Keerbergen

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Keerbergen ligt 12,5 km van de mast te Veltem (hoogte 170 m boven zeespiegel), 29,3 km van Waver (hoogte 331 m boven zeespiegel).

 

Keerbergen is ook maar 8 meter boven de zeespiegel.

 

Veltem straalt misschien net over, terwijl Waver in die kuil straalt.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Experimenteer eens met de plek en richting van de antenne.

Als je TV dat kan zet 'm dan handmatig op kanaal 22 en zet je antenne voor het raam in de richting van Veltem en kijk op je TV of en hoe de signaalsterkte veranderd (als dat erop zit dan natuurlijk).

Probeer ev. ook de andere kanalen en zenders eens.

 

* Ik wilde hier een tabel en dekkingskaartje plaatsen maar i.v.m. verwijzing naar een commerciële site kan/mag dat niet, dus die hou je nog even tegoed van me. Moet even zoeken of ik die gegevens ergens anders vandaan kan halen. *

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, ja zoiets bedoelde ik dus.