Ga naar inhoud


Hoe is de externe aansluiting op Philips TV in te stellen


Gast Looking

Aanbevolen berichten

Gast Looking

Ik heb pas een Philips LCD 47pfl9703.

Op Ext aansluiting hdmi 2 zit een Samsung HD ontvanger.

Bij het aanzetten van de TV wordt eerst kanaal 0 selecteerd. ik moet hem dan steeds op de hdmi aansluiting zetten.

Kan ik dit instellen zodat de tv standaard meteen op die HDMI staat!

Link naar reactie
Delen op andere sites


als men de pdf leest van dat type, staat er wel iets over de devices instellen en over de favorieten

 

ik neem aan dat het via die favorieten lijst maken en dus instellen mogelijk moet zijn

terwijl ook geschreven staat dat niet elk device automatisch herkent wordt...

 

overigens heb ik nog never nooit op mijn 6 jaar oude panasonic de input source hoeven kiezen.

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja gegarandeerd zit dat nog in de kinderschoenen (anders)

signaal herkenning en firmware zullen dus tzt nog allemaal verbeterd moeten worden

 

helaas gaan de producenten van dergelijke audio video apparaten uit van ouderwets spul dus is hun aanname dat de prioriteit op de ouderwetse euro-scart zit.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

helaas gaan de producenten van dergelijke audio video apparaten uit van ouderwets spul dus is hun aanname dat de prioriteit op de ouderwetse euro-scart zit.

ciao


Dat snap ik niet. Denk een verkeede uitspraak. Prioriteit is altijd op het nieuwe maar backwards compatible moet wel gewaarborgt worden daar veel mensen nog "oude" apparatuur hebben

Bij SCART is het simpel, gewoon pin 8. Als die hoog gaat schakelt de Tv naar deze over.

HDMI gebeurt digitaal in het data signaal. Ik weet niet hoe oud het spul is maar misschien handig om te kijken welke versie van HDMI de TV en dat apparaat ondersteunen. Daar kan wel eens een mismatch in zitten

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een sony 40WE5 en heb onlangs een nieuwe homecinema aangeschaft van philips de hts3270 omdat mijn oude geen hdmi en optische aansluitingen had.

 

Als ik de dvd aanzet gaat de tv aan en naar de hdmi2. Als ik de ps3 ( optische aansluiting ) over de home cinema laat spelen dan gebruik ik hdmi1 ( ps3 ) en zodra ik op afstand bediening van de philips disc kies dan schakelt de tv naar hdmi2 en speelt deze direct de dvd af.

De 40WE5 heeft een bewegingssensor en zodra ik inslaap gevallen ben en deze dus uitgaat dan gaat de philips ook uit.

 

Werkt volgens mij perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een minder juiste uitspraak mijnerzijds, maar je begreep meteen wat ik bedoelde...

 

de clou ligt er wellicht in verborgen voor het oplossen van looking's probleem om eens na te gaan bij de producent zelf welke instelling hier aangepast kan worden.

 

ware het niet dat veel producenten je aan je lot over laten en niks via de support onthullen anders dan de voor geprogrammeerde antwoorden.

 

ciao

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze tv heeft HDMI1.3

in het menu kun je de automatische detectie aan/uit zetten. wink

hier is een stukje uit de gebruiksaanwijzing:

 

HDMI met EasyLink

Apparaten met HDMI CEC-standaard die zijn

aangesloten met HDMI kunnen op elkaar worden

aangesloten.

‡ Druk op Menu Ï> Configuratie > Installatie

> Voorkeuren en druk op π om de lijst te

openen.

® Druk op o of oe om Easylink te selecteren.

ÒDruk op π om het menu te openen.

† Druk op o of oe om Aan of Uit te selecteren.

º Selecteer Aan om EasyLink te activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjaak ,je TV doet het misschien wel maar je aangesloten apparaat ondersteunt misschien geen 1.3 CEC van HDMI

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Philips heeft via HDMI 1.3 nooit een automatische switch gehad, via de scart punt 8 wel. smirk


Beste mijnheer Sjaak daar denken wij bij Philips echt anders over
onze HDMI 1,3 versie is echt automatisch !!
Voor jou hier een stukje tekst van model 37PFL8404H

Snurker

post-465-1318260382,4778_thumb.jpg

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

 

Jij spreekt tegen wat Snurker schrijft. Ik wijs je alleen op het rood onderlijnde stukje wat je gemakshalve even "vergat".

Jij beweerde eerder dat een Philips met HDMI1.3 nooit automatisch schakelen ondersteund, Snurker bewijst het tegendeel.

En we hebben het niet over jouw televisie hier in dit topic....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat snap ik wel maar bij mijn Philips-32PFL9632D (hdmi ondersteund cec) en vele andere merken tv´s werkt dit echt niet Big fellow. smirk
Ik heb hierover al diverse keren contact met Philips gehad, nee meneer dat werkt (nog)niet we zijn bezig met een nieuw soort HDMI norm shocked


Hoi Sjaak .. we willen alleen maar helpen hoor
jouw toestel ondersteunt echt wel de HDMI 1,3 norm
maar mits de juiste softwareversie

INFO:
To solve several HDMI related problems, a new HDMI driver has been released.

CURE:
Upgrade the main TV software (= "autorun.upg" file) to version "000064014004" (or later) *.

* Explanation: This "autorun.upg" version ID must be read as "000.064.014.000". After removal of the leading zero's, the final ID will show "0.64.14.4". This ID is used in the Service menu's (CSM and SAM) of the TV, and this SW file is downloadable from the Philips Consumer web site via "Product Support" -> "Software & drivers".
Additionaly, this "autorun.upg" file is also part of the One-ZIP file (which includes all other necessary TV software for servicing). This file is only downloadable from the Philips Service web site via "Servicer network information" -> "Software for Servicers only". To distinguish it from the "autorun.upg" version, the first "0" is changed into "1" (or any other digit). So that is why the One-ZIP version ID will for example read "1.64.14.4".

At Your Service

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay Sjaak ..

 

Jij hebt dus echt je best gedaan, dat willen wij dus ook en daarom even uitzoeken wat er mis is.

Met welke decoder of BlueRay speler krijg jij geen automatische inschakeling van de HDMI.

 

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...