Ga naar inhoud


[Satelliet] Premiere Duitsland heet nu Sky


Arnoldsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: TokeMUp


Een verkoop van TVV aan Sky zou Ik niet erg vinden.

mvg



Ik ook niet , heb ze al bedankt na het geknoei van de laatste maanden . Welcome back TN analoog wink. En die SKY prijzen , betaal t niemand hier :P .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: GeniusX
Nou, trek je portomonne maar vast, zou maar zo gebeurd kunnen zijn.

Waar baseer je dat op?


129 pond in de UK wink


Per maand?


dit is wel een prijs voor 2 kaartjes met het world pakket en HD pakket erbij.
ik betaal amper een 56.25 pond per maand.
met world pakket en HD zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Eduard07

Waar baseer je dat op?


129 pond in de UK wink


Per maand?


dit is wel een prijs voor 2 kaartjes met het world pakket en HD pakket erbij.
ik betaal amper een 56.25 pond per maand.
met world pakket en HD zenders.


Wou het ook net ff zeggen .
vol pakket inc hd = 56 pondjes.
betaal dit zelf ook per maand aan de invloedrijkste man in de satwereld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872

In dat geval .... laat Sky NL dan maar komen wink

Misschien begrijp je nu dat dat er met de huidige CDS-tarieven niet snel in zit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: ron1872

In dat geval .... laat Sky NL dan maar komen wink

Misschien begrijp je nu dat dat er met de huidige CDS-tarieven niet snel in zit.


Ik voel aan mijn water aan dat CDS gewoon geld als water aan het verzamelen is wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dit toch zwaar kan tegenvallen.

 

De belangrijkste kostenpost is de satellietdistributie. Die kan in Engeland bij BSkyB verdeeld worden over meer dan 4 miljoen abonnees. In Nederland zijn de kosten voor de huur van een transponder net zo duur als voor een Engelse aanbieder zoals BSkyB alleen moet dit dus over minder abonneehoofdjes verdeeld worden. Gevolg een hogere prijs doorberekening in het abonneegeld.

 

Sky Deutschland heeft daarnaast ook nog een gehele andere bedrijfsvorm dan CanalDigitaal in Nederland heeft. In Duitsland bieden ze zowel de pakketten via satelliet als kabel aan. In Nederland is dit laatste nog gewoon utopie als je al ziet wat voor opschudding er is als men een analoog zenderpakket één op één onder andere merknaam wil gaan doorverkopen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al betekent het dat marktvergroting gunstig voor de consument kan uitwerken.

 

Toch zie ik het nog wel eens gebeuren dat CDS en TVV worden opgegeten door de grote rijke baas van het Sky imperium. Eén aantrekkelijk bod en een paar handtekeningen en het is gebeurd met de dames en heren in Hilversum.

 

Het is vervolgens voor Sky vrij goedkoop om de eigen kanalen te gaan voorzien van nederlandse ondertiteling en nederlandstalige subcarriers en in de Benelux te gaan aanbieden. Een aantrekkelijke prijs met een groot aantal extra kwaliteitszenders en dan heb ik het uiteraard niet over baggerkwaliteit als Schlager TV en BiB waar CDS mee komt aanzakken wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo makkelijk als jij het allemaal bedenkt is het in praktijk niet.

 

Die heren mogen dan wel een handtekening onder een overnamecontract van CanalDigitaal en TV Vlaanderen zetten maar dat stelt helemaal niks voor als de EU hier geen toestemming voor geeft. En juist die EU is met heel veel lobbywerk net akkoord gegaan met de overname van Premiere. Dus zullen ze niet zo snel happen als Murdoch nog een grotere greep op de Europese betaaltelevisiemarkt gaat krijgen.

 

En dan de eigen zenders van Sky. Ook dat ligt veel moeilijker dan jij denkt en hier aangeeft. Sky mag dan eigen zenders hebben maar een deel van de programma's zijn wel extern aangekocht. Daarvoor moet je de uitzendrechten hebben. En dis zijn meestal alleen voor de landen aangekocht waar Sky actief is. Dus nog niet voor Nederland. De rechten van deze programma's kunnen dus gewoon bij anderen liggen. Dat Sky in Engeland bijvoorbeeld de voetbalrechten van de Premier League heeft wil nog niet zeggen dat als Sky in Nederland actief wordt ze dan Engels voetbal mogen uitzenden. Die rechten liggen in Nederland al in handen van Sport1. Daarnaast zijn de meeste eigen programma's, dus zonder uitzendrechten, van Sky in Engeland specifiek gericht op de Engelse markt.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageerde eigenlijk op dit zinnetje:

 

Origineel bericht van: Satwatcher
De belangrijkste kostenpost is de satellietdistributie.

 

En wel op het nauwelijks extra hoeven huren van transponderruimte. Die ruimte is al aanwezig en voor Sky geen extra kosten aan SES Astra. De uitzendrechten komen daar uiteraard nog bovenop wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bovendien gaat het om een markt waarin er geen monopoliepositie te verwerven valt, gelet op de impact van kabel-televisie en IP-tv en waar men bovendien niet echt interesse heeft om tegen woekerprijzen betaaltelevisie af te nemen.

 

De modale Vlaming en Nederlander kijkt graag naar zijn eigen zenders en wat buitenlandse openbare zenders en heeft volgens mij lak aan kanalen zoals Sci-Fi, 13th Street, MGM, 14 MTV-varianten etc.

 

Ik zeg wel - voor de hel hier losbarst - dat het gaat om de modale kijker en niet om de gemiddelde sat4all-bezoeker.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Ik reageerde eigenlijk op dit zinnetje:

Origineel bericht van: Satwatcher
De belangrijkste kostenpost is de satellietdistributie.


En wel op het nauwelijks extra hoeven huren van transponderruimte. Die ruimte is al aanwezig en voor Sky geen extra kosten aan SES Astra. De uitzendrechten komen daar uiteraard nog bovenop wink


Maar als je deze zenders niet één op één mag doorgeven in Nederland, vanwege het al eerder uitgelegde uitzendrechten, dat moet je toch satellietruimte huren om een versie van deze zender te distribueren die wel in Nederland en België uitgezonden mag worden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher


Maar als je deze zenders niet één op één mag doorgeven in Nederland, vanwege het al eerder uitgelegde uitzendrechten, dat moet je toch satellietruimte huren om een versie van deze zender te distribueren die wel in Nederland en België uitgezonden mag worden.



Op zich is het een waste of money om te zien dat er een stuk of twintig, dertig Discovery's worden uitgezonden. Het gros biedt dezelfde programmering aan, alleen met een bepaalde timeshift, waardoor de programma's anders lijken. Makkelijker zou één Discovery kanaal zijn met -tig verschillende subs, - tig verschillende ondertitelingen en een aantal coderingen voor de diverse pakketten. Al met al komen Pan-Europese uitzendingen dan wel akelig dichtbij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...