Ga naar inhoud


[Satelliet] Premiere Duitsland heet nu Sky


Arnoldsat

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Paullo


Ik zeg wel - voor de hel hier losbarst - dat het gaat om de modale kijker en niet om de gemiddelde sat4all-bezoeker.



De 'modale kijker' heeft in doorsnee genomen genoeg aan iets van tien programma's, wellicht nog wat aangevuld met Belgische en regionale zenders. Waarom Duits kijken als Nederlands je taal is wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ron1872

Op zich is het een waste of money om te zien dat er een stuk of twintig, dertig Discovery's worden uitgezonden. Het gros biedt dezelfde programmering aan, alleen met een bepaalde timeshift, waardoor de programma's anders lijken. Makkelijker zou één Discovery kanaal zijn met -tig verschillende subs, - tig verschillende ondertitelingen en een aantal coderingen voor de diverse pakketten. Al met al komen Pan-Europese uitzendingen dan wel akelig dichtbij.


Dat irriteert mij ook mateloos. Gelukkig hebben ze het met discovery HD wel begrepen. Het enige wat ze hoeven te doen is meerdere audio tracks en meerdere subtitle tracks meesturen!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Waarom Duits kijken als Nederlands je taal is...


Misschien iets verder kijken dan je neus lang is?
Ontdekken dat ARD en ZDF uitstekende programma´s produceren.
Zonder reklame na 20h15.
Misschien je talenknobbel wat verversen.
Ander culturen en gewoonten ontdekken.
Het leven wat meer variëteit gunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook over de 'modale kijker', niet over mijzelf.

 

Ik ben zelf niet zo'n fan van Duits, maar mag graag sport kijken via de Duitse zenders en kijk met veel genoegen naar de engelse zenders. De 'modale kijker' komt helaas niet verder dan nummer 1 tot 10. Vaak is nummer 6 in de beeldbuis ingebrand en zijn de kasten gevuld met zakken chips wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: ron1872

Op zich is het een waste of money om te zien dat er een stuk of twintig, dertig Discovery's worden uitgezonden. Het gros biedt dezelfde programmering aan, alleen met een bepaalde timeshift, waardoor de programma's anders lijken. Makkelijker zou één Discovery kanaal zijn met -tig verschillende subs, - tig verschillende ondertitelingen en een aantal coderingen voor de diverse pakketten. Al met al komen Pan-Europese uitzendingen dan wel akelig dichtbij.


Dat irriteert mij ook mateloos. Gelukkig hebben ze het met discovery HD wel begrepen. Het enige wat ze hoeven te doen is meerdere audio tracks en meerdere subtitle tracks meesturen!


Neem Eurosport, zo ongeveer voor iedere taal een andere transponder. Niet alleen waanzinnig, maar de consument wordt met die geldverkwisterij opgezadeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872



Op zich is het een waste of money om te zien dat er een stuk of twintig, dertig Discovery's worden uitgezonden. Het gros biedt dezelfde programmering aan, alleen met een bepaalde timeshift, waardoor de programma's anders lijken. Makkelijker zou één Discovery kanaal zijn met -tig verschillende subs, - tig verschillende ondertitelingen en een aantal coderingen voor de diverse pakketten. Al met al komen Pan-Europese uitzendingen dan wel akelig dichtbij.


Enige "probleem" (ook wel oplosbaar hoor): land-specifieke reclame!

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Paullo


Ik zeg wel - voor de hel hier losbarst - dat het gaat om de modale kijker en niet om de gemiddelde sat4all-bezoeker.



De 'modale kijker' heeft in doorsnee genomen genoeg aan iets van tien programma's, wellicht nog wat aangevuld met Belgische en regionale zenders. Waarom Duits kijken als Nederlands je taal is wink



De reclamemakers in Nederland gooien trouwen de reclames vol met het lelijke (Amerikaans)Engels.
Echt afgrijselijk. Dezelfde reclame van XX is dan te zien op Duitsland en dan wordt er Duits gesproken, dezelfde reclame op ITV en dan wordt er Engels-Engels gesproken. Nee, wij Nederlanders krijgen de Amerikaans-Engelse versie voorgeschoteld.
Waarom niet de reclame van XX in het Nederlands?

Maar verder zou ik zeggen over het Duits. Waarom ga jij dan geen cursus Duits volgen als het een probleem is?
Niets mis met Duits.
En in Vlaanderen wordt geen Nederlands gesproken maar Vlaams. Het is allang zo dat Nederlanders en Vlamingen elkaars taal niet meer zo kunnen verstaan. Programma's worden daarom ook ondertiteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
En in Vlaanderen wordt geen Nederlands gesproken maar Vlaams. Het is allang zo dat Nederlanders en Vlamingen elkaars taal niet meer zo kunnen verstaan. Programma's worden daarom ook ondertiteld.


Kleine correctie..
In Vlaanderen wordt 'gewoon' nederlands gesproken. Maar net zoals in Nederland zijn er in Vlaanderen diverse dialecten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, en persoonlijk vind ik dat ondertitelgedoe in zowel Nederland als Vlaanderen verschrikkelijk. Want zo moet niemand meer moeite doen om elkaar te verstaan en op termijn zullen we ons misschien niet meer verstaan.

 

Het grappige was dat, toen ik onlangs in Nederland was, verstonden de Nederlanders ons héél goed. 't Is te zeggen, de West-Vlamingen, want het "AN" van onze Kempense medereiziger dat ging wat moeizamer! :D Enkel toen we spuitwater bestelden, dan keek iedereen ons vreemd aan.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl

't Is te zeggen, de West-Vlamingen, want het "AN" van onze Kempense medereiziger dat ging wat moeizamer! :D

Maar dat probleem heeft ie wellicht in het Kempense ook al.. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

Het is allang zo dat Nederlanders en Vlamingen elkaars taal niet meer zo kunnen verstaan. Programma's worden daarom ook ondertiteld.

Wellicht is dat alleen voor de spellingscontrole.. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95


Maar verder zou ik zeggen over het Duits. Waarom ga jij dan geen cursus Duits volgen als het een probleem is? Niets mis met Duits.



Zal wel een stukje gemakzucht zijn. Engels ligt me gewoon een stuk beter.

Origineel bericht van: Amager95


En in Vlaanderen wordt geen Nederlands gesproken maar Vlaams. Het is allang zo dat Nederlanders en Vlamingen elkaars taal niet meer zo kunnen verstaan. Programma's worden daarom ook ondertiteld.



Net als in Nederland barst het in Vlaanderen van de dialecten. Voorheen kwam ik dagelijks in Vlaanderen en zo ongeveer elke streek spreekt net weer anders. Zag gisteren toevallig een 'Nederlandse' film op TV Gelderland. Ondertiteld en wel en er was werkelijk nauwelijks iets van te verstaan. Uiteindelijk bleek het Achterhoeks te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
In Vlaanderen wordt 'gewoon' nederlands gesproken.

ik zou toch iets nuanceren. Je kan in Vlaanderen 3 versies van het Nederlands tegenkomen :
- het ABN wat we op school krijgen en zoals dat officieel gebruikt wordt, bvb op radio & televisie. Dit ABN leunt heel sterk aan bij wat er in Nederland gesproken wordt.
- het Vlaams is de dagdagelijkse spreektaal van de Vlaming en dit kan wel degelijk moeilijk begrijpbaar zijn voor niet-Vlamingen. elke Vlaming zal "spuitwater" verstaan of "pakt uwen velo en spoei u da'j ginder zijt". Wij Vlamingen gebruiken veel in samentrekkingen en woorden van franse afkomst. Er is weinig verschil in uitspraak in het Vlaams, alleen de Limburgers maken er weer een potje van :-)
- en dan zijn er natuurlijk nog de dialecten die plaatselijk gesproken worden

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...