Ga naar inhoud


Acer TravelMate 5730 start een uur lang niet na uitschakelen


MBa

Aanbevolen berichten

Voordat ik mijn pc onder garantie aanbiedt even hier ook maar de vraag stellen aangezien ik em anders 6 weken kwijt ben en ik em eigenlijk nog geen dag kan missen.

 

Een paar weken terug een nieuwe laptop gekocht, een Acer TravelMate 5730, het probleem is dat als ik deze gewoon normaal uitschakel ik de pc een uur lang (ongeveer, heb er nog niet met een stopwatch naast gezeten) niet meer aankrijg.

 

Is dit een instelling die in heb aangepast of is het een hardware probleem? is het ook iemand bekend?

 

accu lostrekken heeft ook geen zin, voeding er in of eruit maakt ook niet uit. wat ik wel zie is dat als ik de voeding erin heb en ik probeer em aan te zetten het laad lampje voor 2 sec. uitgaat en daarna weer aangaat. zonder voeding gebuurt er helemaal niks.

 

de accu is altijd gewoon vol dus dat is ook he probleem niet.

 

Groetjes,

 

Michel

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 weken? Na 2 jaar ging het moederboard kapot van mijn Acer laptop, hij werd opgehaald en gebracht en dat alles binnen 1 week

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(even op de account van m'n pa)

 

dat klinkt opzich nog best positief, via @#@#$#@$@!&^%%^& waar ik de laptop gekocht heb, kreeg ik gelijk te horen dat het bij Acer een week of 6 zou gaan duren... wat ik overigens nogal aso zou vinden want als je iets koopt mag je er toch vanuit gaan dat het gewoon goed werkt aangezien het toch iets is wat je echt nodig hebt en tegenwoordig gewoon niet meer kan missen...

 

Maar ik hoop eigenlijk dat iemand nog een idee heeft want dan ben ik em tenminste niet kwijt smile

 

Ik ben de BIOS nog niet ingeweest dus daar zou niks geweizigd moeten zijn maar misschien heb ik onbewust vanuit Vista een instelling geweizigd?

Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit gewoon niet in te stellen. Maar ik zou zeker even de bios induiken en desnoods alles op default waarden zetten (is meestal een F toets als je in de bios zit)

 

Het kan niets met software te maken hebben.... hij gaat immers niet aan, dus kan uberhaubt nog niets ingelezen hebben.

 

Wat wél zou kunnen zit ik te bedenken: Hoe zet je hem uit? Kies je het Vista logo en druk je op de aan/uit button of kies je dan het pijltje naar rechts en daarna afsluiten.

 

De eerste keuze is standby en niet uit. De tweede keuze is echt uit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit op welke manier ik hem uit zet...

 

In Vista kies ik echt voor uitschakelen (zit ook heerlijk logisch geplaatst maar dat terzijde) en de knop rechtsboven aan waar je em ook mee aanzet... als ik em daar mee uitzet heb ik hetzelfde probleem. Dus de manier waarop ik em uitzet heeft geen invloed. Ik ga zo wel eens kijken of ik de BIOS in kan duiken.

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je nog garantie heb niet lang gaan klooien maar meteen door hun op laten lossen.

 

Van de reparaties die ik aan laptops gedaan heb waren het merendeel Acers travelmates.

Daarna compaq en toshiba.

 

Er is nog 1 nog erger dan Acer en dat is Packard Bell.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
Er is nog 1 nog erger dan Acer en dat is Packard Bell.

Je bedoelt Packard Hell???
Vroeger toen ik nog in de PC business zat, en dat is al een jaar of 12 geleden, waren het al waardeloze gevallen.... Franse slag enzo...
Toen stond Acer bekend als een redelijk merk, een van de betere B merken. Als ik mij goed herinner hebben ze de Texas Instruments laptop divisie gekocht om in de laptop markt te beginnen... En ik heb zelf een TI gehad, en dat was niet de beste aankoop die ik ooit heb gedaan...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...