Ga naar inhoud


Ventilator in de DM8000 (drie draads)


Nowtv

Aanbevolen berichten


  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik wist niet dat er al een ipk bestond voor die plugin. Zou iemand mij die willen sturen, die in mijn image staat heb ik zelf in elkaar gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Ik wist niet dat er al een ipk bestond voor die plugin. Zou iemand mij die willen sturen, die in mijn image staat heb ik zelf in elkaar gezet.


Die staat al in dit draadje. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1703491/3

2 x DM8000HD, DM800HDse, VU+ Ultimo 4K, VU+ Duo 4K SE met T90, Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli, LG65UB980V 4K TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat lezen we weer Milo

Ik had de plugin al netjes toegevoegd als je even terug had gezocht in deze posting.

 

Tevens zijn er mensen mee bezig om een aanpassing te maken voor deze pluging.

Je kunt dan het toerental zelf instellen, en ook het maximaal toerental bepalen.

En de temperatuur van de box als trigger gebruiken om de fan aan of uit te laten als het niet nodig is.

De fan zal naar mate de temperatuur stijgt sneller gaan draaien.

Even afwachten of dit gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij die plugin kan je met /etc/rc3.d/S99FanControl.sh wat rommelen met waardes. daarin staan de waardes 45 3000 als default, respectievelijk de temperatuur en het toerental. ik weet niet exact of dat minimum waardes zijn, het lijkt er wel op... dus boven de 45 C beginnen we met toerental 3000 rpm.

zie mijn 1e post in deze thread:

Citaat:

speed 3060

voltage & dutycycle 201

max temp 46C (de 4e)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten wel wat rare dingen in die plugin:

 

- Python als background deamon is wel duur... was veel beter geweest om gewoon in de enigma2-plugin de fan aan te sturen, scheelt je weer een megabyte geheugen.

 

- startup script zou in /etc/init.d moeten staan, en de opties "start" en "stop" accepteren. Kan makkelijk met start-stop-daemon. De S99 zou een link moeten zijn, dat kan update-rc mooi regelen.

 

- Package archtectuur zou dm8000 moeten zijn, want deze plugin werkt alleen op de 8000. Dat voorkomt dat hij op een 7025 of 800 wordt geinstalleerd.

 

Ik wil de maker best helpen, maar hij heeft ook zijn contactgegevens niet in de package gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen 8000, dat maakt de ontwikkeling moeilijk. Ik heb ook geen toegang tot het vip forum.

En als de ontwikkelingen niet bij de maker terecht komen, dan blijf ik ermee bezig om die steeds opnieuw te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...