Ga naar inhoud


Ventilator in de DM8000 (drie draads)


Nowtv

Aanbevolen berichten


  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier staat de fan tussen voeding en HD en ik controleer nu al een aantal dagen, hoe alles zich gedraagt.

En ik moet zeggen zelfs nu, met de extreem hoge temperaturen werkt het zoals het moet, de box voelt heerlijk koel aan, zelfs na 6 h opname op de harde schijf.

Als ik mijn hand boven de fan hou voel ik heel goed de warme luchtstroom die eruit gezogen wordt.

Want koelen is warmte verplaatsen.

Ik gebruik de plugin niet, maar stuur de fan rechtstreeks aan op een continu snelheid.

Tussen kast en box zit nog een 10 cm ruimte.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de box in de kast staan, met daar boven nog een ander apparaat.

Heb een tussenruimte van 4 cm tussen beiden apparaten.

 

 

..

 

De pluging kun je installeren als je de fan kunt horen.

Dan zal deze het toerental regelen, en zal resulteren in minder geluid.

Maar als je er geen last van hebt ook goed.

Maar die plaats heb ik bewust gekozen na metingen.

Meten is weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even vraag over de drie draads aansluiting op het moederbord, als ik daar de ventilator op aansluit en ik installeer niet de control plugin, staat de fan dan niet constant keihard te blazen? Ofwel pakt hij dan niet teveel voltage op?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de link naar de italiaanse dreambox site, de video bekeken (http://www.dreambox.it/guide_installazione_ventola_piu_fan_control_sul_dm8000.htm)

 

Lijkt me wat overdreven, om de fan zo op een ijzeren staaf buiten de aangewezen plaats te monteren.

 

Is daar wat voor te zeggen, of is dat inderdaad overdreven?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Zitten wel wat rare dingen in die plugin:

- Python als background deamon is wel duur... was veel beter geweest om gewoon in de enigma2-plugin de fan aan te sturen, scheelt je weer een megabyte geheugen.

- startup script zou in /etc/init.d moeten staan, en de opties "start" en "stop" accepteren. Kan makkelijk met start-stop-daemon. De S99 zou een link moeten zijn, dat kan update-rc mooi regelen.

- Package archtectuur zou dm8000 moeten zijn, want deze plugin werkt alleen op de 8000. Dat voorkomt dat hij op een 7025 of 800 wordt geinstalleerd.

Ik wil de maker best helpen, maar hij heeft ook zijn contactgegevens niet in de package gezet.


Origineel bericht van: MiLo
Ik heb zelf geen 8000, dat maakt de ontwikkeling moeilijk. Ik heb ook geen toegang tot het vip forum.
En als de ontwikkelingen niet bij de maker terecht komen, dan blijf ik ermee bezig om die steeds opnieuw te doen.


Hallo Milo,

Ik heb de maker gevonden het is KLPsAUGER op http://www.newnigma2.to/wbb2/thread.php?...er=0&page=2

Misschien dat je contact met hem wil opnemen om een "algemene" fan control plugin te maken op de juiste manier die dan ook in de andere images (zoals die van jou/Pli/Gemini etc) beschikbaar kan komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de fan maar losgekoppeld van het moederbord en nu aan de usb gehangen. Ik hoorde de fan en dat is nu niet het geval. Hij draait echt langzaam en constant, de temperatuur komt nergens boven de 40 graden uit, ook niet bij zware belasting.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...