Ga naar inhoud


Ventilator in de DM8000 (drie draads)


Nowtv

Aanbevolen berichten


  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo

 

de hoogste temp die de pluggin geeft is 42 graden.

enig nadeel is dat de vent ook draaidt als de box koud is,

hij draaidt dan wel langzaam.

dan is de 8000 2hd. zenders aan het opnemen.

heb het ongeveer 1uur getest.

 

de 8000 is in een open kast ingebouwd met een dm7020 bovenop.

 

de houder waar de ventilator ingebouwd zit

heb ik zelf uit een plaatje aluminium gemaakt,

wel als richtlijn de tekening gebruikt die op internet te vinden is en aangepast aan de afmetingen van de vent. die ik gebruikt hebt.

 

de vent is een 8cm en 3 draads en hij zuigt de warmte naar buiten.

 

Jose

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb uiteindelijk ook maar voor een 12 CM (Zalman) gekozen en die rechtsachter boven op de deksel gezet. Het koelen op die manier gaat verbluffend goed. Ik neem nu een HD kanaal op terwijl ik een ander HD kanaal bekijk gedurende 1 uur en de hoogste temperatuur is 41 graden op TEMP 5.

 

Vraagje, op een 7025 wil ik wel een 20 CM ventilator leggen of 2 stuks 12 CM om een betere verdeling te verkrijgen.

Kan dit zomaar of vergt dit teveel van de voeding of geeft dat mogelijk andere problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de ventilator ook ingebouwd, een standaard 3-draads 5 cm.

Ik gebruik Openpli en de hoogste temp wordt nu 48 C met een snelheid van 2800 omw/min. Werkt wel, daarvoor was de temp ca. 55 graden.

 

Ik zag de regel in fancontrol.sh:

start-stop-daemon -S -x /usr/bin/fancontrol 45 1000 LED ALERT

Ik neem aan dat

1000: de aanvangssnleheid van de ventilator

en

45 de gewenste temperatuur.

 

Klopt dat, en mag het veranderd worden in 1000 en 40?

 

 

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel van ventilators is wel, dat het stofzuigers worden(in letterlijke zin van het woord).

Passieve koeling (zonder bewegende ventilatoren) is dan meer gewenst.

Helemaal met optische device(dvd) in je apparaat. Stof kan ook erg ongewenst zijn in apparaat als de luchtvochtigheid toeneemt, dan is er kans op lekstromen op printcircuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een paar dagen LT6 als image draaien, bevalt mij zeer goed.

Wat mij opvalt is dat de temperatuur hoger is is dan ik gewend was met een Newnigma 2.8.3 image, scheelt 5 graden op diverse meetpunten.

 

Ik zou graag wat aanpassingen in de snelheid van de ventilator doen maar weet niet hoe dat moet in LT6.

Kan iemand mij vertellen waar ik fancontrol.sh kan vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petty
Ik heb de ventilator ook ingebouwd, een standaard 3-draads 5 cm.
Ik gebruik Openpli en de hoogste temp wordt nu 48 C met een snelheid van 2800 omw/min. Werkt wel, daarvoor was de temp ca. 55 graden.



Wat warm! Bij mij zit alles onder de 40 graden, ook bij vol bedrijf.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: petty
Ik heb de ventilator ook ingebouwd, een standaard 3-draads 5 cm.
Ik gebruik Openpli en de hoogste temp wordt nu 48 C met een snelheid van 2800 omw/min. Werkt wel, daarvoor was de temp ca. 55 graden.



Wat warm! Bij mij zit alles onder de 40 graden, ook bij vol bedrijf.


Heb hier inmiddels een fan erin gezet box werd niet overdreven warm alleen bij de voeding handwarm, had eerst de fan in het bestaande frame geplaatst hij werd rond 46 graden in vol bedrijf ook het stukje boven de voeding bleef warm.
Wat ik heb gedaan, de fan tussen de hd en voeding geplaats draait nu al een paar uur de box voelt koud aan ook bij de voeding die is koud voel nu alleen beetje warme lucht uit het ventilator komen, temp is nu 37 graden soms 37,5 maar hoger komt hij niet :D

Ik lees ook verder in dit topic nog dat de fan nog draait als ie in standby staat als de box hier op standby gaat ie uit,en bij het inschakelen weer gewoon aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: twingo
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: petty
Ik heb de ventilator ook ingebouwd, een standaard 3-draads 5 cm.
Ik gebruik Openpli en de hoogste temp wordt nu 48 C met een snelheid van 2800 omw/min. Werkt wel, daarvoor was de temp ca. 55 graden.



Wat warm! Bij mij zit alles onder de 40 graden, ook bij vol bedrijf.


Heb hier inmiddels een fan erin gezet box werd niet overdreven warm alleen bij de voeding handwarm, had eerst de fan in het bestaande frame geplaatst hij werd rond 46 graden in vol bedrijf ook het stukje boven de voeding bleef warm.
Wat ik heb gedaan, de fan tussen de hd en voeding geplaats draait nu al een paar uur de box voelt koud aan ook bij de voeding die is koud voel nu alleen beetje warme lucht uit het ventilator komen, temp is nu 37 graden soms 37,5 maar hoger komt hij niet :D

Ik lees ook verder in dit topic nog dat de fan nog draait als ie in standby staat als de box hier op standby gaat ie uit,en bij het inschakelen weer gewoon aan.


Dat is inderdaad de juiste plaats voor de fan, ik heb de fan ook op die plaats zitten en alles blijft onder de 40 graden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg

Als je het tegen mij hebt, ik gebruik geen fan, mijn 8k wordt niet te warm.

Zo denk ik er ook over. Zo heet wordt het niet. Maar ik zeg ook eerlijk, ik heb er nog geen zomer mee meegemaakt(dat omgevingstemperatuur/lucht 30*c is)
En daarbij, als je fan gebruikt trekt de luchtstroom ook bakken stof aan, die in allerlei hoekjes blijft zitten met alle gevolgen van dien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

je hebt de goede gewoon gewoon met de AB de fan1 voltage verschuiven en dan opslaan

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

"AB de fan1 voltage verschuiven en dan opslaan"

 

Ik had je laatste opmerking nog niet gezien, fan draait nu inderdaad.

 

Hoe kan ik instellen dat het maximale toerental 2000 is, als ik nu voltage maximaal zet geeft plugin aan dat toerental 3600 is.

 

gr, Frank

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...