Ga naar inhoud


[DM800HD] koeler inbouwen in de DM800HD


YUGI

Aanbevolen berichten


  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat betreft de garantie, als men er aantoonbaar wat van kan zien zal de garantie wel weg zijn neem ik aan dus zorgen dat het zo gebeurd dat het weer origineel te maken is.

Afijn dit is mijn derde DM800 al de 1ste 2 waren ook na 2 dagen al defect en heb nu sinds een week of 3 eindelijk een goed exemplaar.

Dus de garantie van de handelaar is perfect smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Keep it Cool
Wat betreft de garantie, als men er aantoonbaar wat van kan zien zal de garantie wel weg zijn neem ik aan dus zorgen dat het zo gebeurd dat het weer origineel te maken is.
Afijn dit is mijn derde DM800 al de 1ste 2 waren ook na 2 dagen al defect en heb nu sinds een week of 3 eindelijk een goed exemplaar.
Dus de garantie van de handelaar is perfect smile

Nou, in het geval van wat koelpasta en een los blokje, word er dus niets fysiek met blijvende schade bevestigd.
Wanneer je het blokje er weer vanaf wilt hebben, dan schuif je het blokje voorzichtig wat heen en weer tot het losser begint te zitten en kun je hem er na verloop van tijd gewoon aftrekken.

De resten koelpasta zijn te verwijderen met wasbenzine, of eventueel met een videospray van het merk PRF. (andere merken zijn wat minder effectief)
Dat is een kwestie van even royaal inspuiten, je box omkeren en niets is meer zichtbaar!!

...van de montage dan he..de onderdelen blijven gewoon op zijn plaats. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap 't ffe niet...

'n apparaat voor €400,- kopen en dan nog zelf moeten aanmodderen voor 'n eventuele koeling??

Nog niet bijna.....!

Het ding vliegt voor mijn part uit elkaar, want het is en blijft, (tenminste, als hij er niet tegen kan), een ontwerp fout. Hij gaat dan linearecta retour!!!

 

Je koopt toch verdorie ook geen nieuwe auto om er dan achter te komen dat je nog zelf een compressor erbij moet kopen omdat de banden langzaam leeg lopen??

 

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vondt ook dat i best heel warm wordt als je de box aan laat staan.

Het is altijd goed om hem te koelen.

Maar het is zeker vanuit de fabriek niet echt goed over nagedacht.

Ok de 800 heeft warmte problemen.

Ik heb nu zeker een koele 8000.

post-25651-1318260376,2286_thumb.jpg

post-25651-1318260376,2834_thumb.jpg

post-25651-1318260376,3209_thumb.jpg

post-25651-1318260376,3572_thumb.jpg

post-25651-1318260376,3945_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kweetnie
Ik snap 't ffe niet...
'n apparaat voor €400,- kopen en dan nog zelf moeten aanmodderen voor 'n eventuele koeling??
Nog niet bijna.....!
Het ding vliegt voor mijn part uit elkaar, want het is en blijft, (tenminste, als hij er niet tegen kan), een ontwerp fout. Hij gaat dan linearecta retour!!!

Je koopt toch verdorie ook geen nieuwe auto om er dan achter te komen dat je nog zelf een compressor erbij moet kopen omdat de banden langzaam leeg lopen??

Is alleen jammer als de box stuk is dat je dan misschien 4 weken zonder zit.
Ik kies zelf voor deze aankoop en als ik of andere mensen hierover met elkaar praten over hoe te koelen en ervan te leren wat handig is zie ik jouw bijdrage niet van nut zijn op dit onderwerp ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: YUGI
kan ik de voeding van de hdd gebruiken om een fan aan te sluiten, heb geen hdd ingebouwd.als het niet mogelijk is pak ik het wel van de usb poort.

gr


Geen probleem,gebruik geel en zwart,daar staat 5 volt op,dan draait de ventilator geruisloos smile ,rood en zwart staat geen spanning op!

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kweetnie
Ik snap 't ffe niet...
'n apparaat voor €400,- kopen en dan nog zelf moeten aanmodderen voor 'n eventuele koeling??
Nog niet bijna.....!
Het ding vliegt voor mijn part uit elkaar, want het is en blijft, (tenminste, als hij er niet tegen kan), een ontwerp fout. Hij gaat dan linearecta retour!!!

Je koopt toch verdorie ook geen nieuwe auto om er dan achter te komen dat je nog zelf een compressor erbij moet kopen omdat de banden langzaam leeg lopen??


Niemand heeft gezegd dat je er een ventilator in moet stoppen. Ik denk dat meer dan de helft van DM800 gebruikers dit niet eens heeft gedaan. Mijn dreambox staat dag en nacht aan en ik vind het een beter idee om dat ding koeler te hebben. eigenlijk doe ik het zoals een standaard koeler op een processor van een PC, deze vervang ik ook omdat ik hem stiller wil hebben en het is ook uiteindelijk beter voor de warmte ontwikkeling.

Greetz,

Moszle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boekkie
Origineel bericht van: YUGI
kan ik de voeding van de hdd gebruiken om een fan aan te sluiten, heb geen hdd ingebouwd.als het niet mogelijk is pak ik het wel van de usb poort.

gr


Geen probleem,gebruik geel en zwart,daar staat 5 volt op,dan draait de ventilator geruisloos smile ,rood en zwart staat geen spanning op!


Vreemd, ik heb in mijn 7020 nu ook net een fan ingebouwd en meet wel degelijk spanning op zowel rood als geel 1 5volt en 1 12volt ...er zitten 2 zwarte op deze HDD stekker en over beide gemeten dezelfde spanning.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de koelventilators, gedeeltelijk op de Hdd geplakt met dubbelzijdige tape.

 

stroom heb ik meteen vanaf de 12V afgetakt.

1 soldering aan de steker, de massa (0) onder een schroef van de printplaat

De ventilators staan in serie (ieder 6V)

 

voor foto kijk ff bij http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...en_#Post1662529

 

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb er ook 1 in stroom van de hdd aansluiting gehaald.blijft wel draaien in standby.misschien verander ik dat nog en sluit het aan op de usb poort dan gaat de fan wel uit in standby.de tuner is niet meer zo warm als voorheen (zonder koeler).

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik de "Noiseblocker XR1 6CM PC COOLER" en de chipset cooler "AKASA VGA/CHIPSET COOLER"

op de 4 polige stekker die op het board zit aan te sluiten? Wat heb ik voor nodig?

 

Waar kan ik best de "AKASA VGA/CHIPSET COOLER" te plaatsen?

 

stanz

Vu+ DUO 4K OpenPli 7.x

DM900 4K DreamElite 6.x

SF8008 OpenPli 7.x

Wie scheep gaat, moet varen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...