Ga naar inhoud


[DM800HD] koeler inbouwen in de DM800HD


YUGI

Aanbevolen berichten


  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Koelvin op de processor plakken = einde garantie(!)

Waarom dat dan?
Je kunt het blokje toch gewoon weer verwijderen en de processor met wasbenzine schoonmaken?

je bevestigd namelijk niet fysiek iets aan de processor vast en je hoeft er ook niet in te boren of iets dergelijks, dus volgens de garantievoorwaarden blijf je binnen de garantiebepalingen...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis
Origineel bericht van: drz
en je hoeft er ook niet in te boren


Oh dat is een goed idee: gaatje netjes in het midden van de processor, netjes schroefdraad M3 in tappen, daar kunnen ze toch niets van zeggen ;0)

....gegarandeerde koeling zou ik zeggen!!! :D:D


Zonder dollen, ik zou mij eerder zorgen maken over ventilatoren in zo'n DM-800, die moet je namelijk wel fysiek vastbouten, anders wandelt zo'n ding alle kanten op in je box...
Dus als er een oplossing voor het warmte probleem is die de garantie zou kunnen vernietigen, dan is het wel de oplossing met een ventilator..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Origineel bericht van: chablis
Origineel bericht van: drz
en je hoeft er ook niet in te boren


Oh dat is een goed idee: gaatje netjes in het midden van de processor, netjes schroefdraad M3 in tappen, daar kunnen ze toch niets van zeggen ;0)

....gegarandeerde koeling zou ik zeggen!!! :D:D


Zonder dollen, ik zou mij eerder zorgen maken over ventilatoren in zo'n DM-800, die moet je namelijk wel fysiek vastbouten, anders wandelt zo'n ding alle kanten op in je box...
Dus als er een oplossing voor het warmte probleem is die de garantie zou kunnen vernietigen, dan is het wel de oplossing met een ventilator..


Toch is het niet helemaal waar dat je niets aan je kast mag doen, een gaatje boren ofzo, als je maar kan aantonen dat een eventuele storing daar niet door wordt veroorzaakt. Dat is een europese regel, maar wel moeilijk te verdedigen. Een fan erin, bewijs maar eens dat die geen storing heeft veroorzaakt, als je de voeding uit de box betrekt.

Dream moet dat ding gewoon leveren met een koelblokje ofzo. Maar ja, als er niet massaal boxen overlijden door hitte.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of het wel echt nodig is om de dm800 te koellen.Ik heb zelf een fan boven op de dm800 en haal stroom via usb van de box.

 

Voordeel is box word wel gekoeld maar fan trekt wel een hoop stof aan (duidelijk te zien na een dag)en de fan blijft 24 uur lopen.

 

dm800 moet toch gewoon tegen warmte kunnen.

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk trouwens dat de dm800 "kaal" inderdaad goed genoeg gekoeld wordt, ik heb nooit problemen.

 

Ik vermoed dat de mensen die problemen hebben een harddisk hebben ingebouwd. De ene harddisk produceert meer warmte dan de andere. Misschien is het een idee om de harddisk (tijdelijk) buiten de behuizing aan te sluiten om op te nemen via het netwerk (imho nog altijd de beste oplossing).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "ding" is ervoor gemaakt en ontworpen om er 'n HDD in te bouwen! (zelfs een 3.5 drive).

De schroefjes worden zelfs meegeleverd. Dus nogmaals: Indien er iets mis gaat t.g.v. warmte, is het een ontwerpfout.

 

 

Origineel bericht van: Erik Slagter
Ik denk trouwens dat de dm800 "kaal" inderdaad goed genoeg gekoeld wordt, ik heb nooit problemen.

 

Ik vermoed dat de mensen die problemen hebben een harddisk hebben ingebouwd. De ene harddisk produceert meer warmte dan de andere. Misschien is het een idee om de harddisk (tijdelijk) buiten de behuizing aan te sluiten om op te nemen via het netwerk (imho nog altijd de beste oplossing).

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: kweetnie
en ontworpen om er 'n HDD in te bouwen! (zelfs een 3.5 drive).

uh wat een 3.5
bedoel je 3komma5 inches
maak eens een fotootje hoe je die in een dm800 hebt gepropt.

ciao


Nou, 2.5" dan. Een grotere krijg je er echt niet in hoor;0)

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

Was even in de war met m'n Popcorn.. smile

 

Origineel bericht van: chablis
Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: kweetnie
en ontworpen om er 'n HDD in te bouwen! (zelfs een 3.5 drive).

uh wat een 3.5

bedoel je 3komma5 inches

maak eens een fotootje hoe je die in een dm800 hebt gepropt.

 

ciao

 

Nou, 2.5" dan. Een grotere krijg je er echt niet in hoor;0)

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis

Nou, 2.5" dan. Een grotere krijg je er echt niet in hoor;0)

Met een hamer gaat alles er in!! :D

Origineel bericht van: Erik Slagter
Ik denk trouwens dat de dm800 "kaal" inderdaad goed genoeg gekoeld wordt, ik heb nooit problemen.

Ik vermoed dat de mensen die problemen hebben een harddisk hebben ingebouwd. De ene harddisk produceert meer warmte dan de andere. Misschien is het een idee om de harddisk (tijdelijk) buiten de behuizing aan te sluiten om op te nemen via het netwerk (imho nog altijd de beste oplossing).

Sommige modellen hebben last van de warmte die de processor produceert, echter niet alle boxen.
Wat ooit al eens werd aangegeven door de oude importeur van de dreamboxen, is dat de verbindingen tussen processor en printplaat wel eens voor problemen kunnen zorgen wanneer de proc. te heet word.

Het feit dat jijzelf geen probleem hebt met jouw box, is een kwestie van geluk, maar daarbij hoef je het probleem niet te ontkennen.
Er zijn gewoon veel boxen met dit probleem.
Dus, al dan niet preventief de boel koelen kan een oplossing zijn voor vele vastlopers.
Met een ingebouwde HD word het probleem alleen nog maar erger.



Een mooi gezegde wat helaas te vaak van toepassing is voor ons mensen:
" hier in dit dorp schijnt de zon, dus wolken zijn er niet in dit land"


"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik heb met de meest recente images en drivers helemaal geen warmte problemen... Ook met ingebouwde Harddisk(!)

Dat zeg ik, niet elke ontvanger heeft dat probleem, maar naar schatting 10% van de boxen dus wel.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...