Ga naar inhoud


Irdeto 2 kaart heractiveren


petry

Aanbevolen berichten

Na enige tijdt geen gebruik gemaakt te hebben van mijn irdeto ontvanger (nokia 9500), wou ik deze weer gebruiken voor de camping.

Heb bij deze ontvanger een orginele irdeto kaart, waar ook maandelijks voor betaald wordt.(basis pakket)

Echter tot mijn verbazing krijg ik geen leven meer in deze kaart.

Heb deze gisteravond in de nokia geprikt, en een heractivatie puls aangevraagd. In het cam menu van de nokia wordt de kaart herkent, en het kaart nummer wordt ook weergegeven.

Nokia bevat Nomanit software, en is voorzien van de orginele module.

Vanmorgen nog steeds geen licht, daarom deze kaart in mijn dream 600 geprikt, en nogmaals een puls aangevraagd, ook dit was geen succes.

Bij Cccam entitlements kan ik uitlezen:

 

handled 8745(0) ecms and 2(2) emms

irdeto card

caid 622 acs 605

cardserial 4xxx 1xxx 7xx

provider 00 01 3350

provider 01 ffffff

provider 02 ffffff

provider 03 ffffff

chid 0004 - data 0x38 valid 0x1

chid 0002 - data 0x38 valid 0x1

 

Cccam gekozen, daar in het verleden de kaart hierop gedraaid heeft (versie 2.011)

 

Is er iemand die nog een hint heeft, of is mijn kaart defect.

Met de data die Cccam geeft kan ikzelf niet veel mee.

Vreemde vind ik wel dat de kaart ecms en emms krijgt, en het verder toch vertikt.

 

Greetz Petry

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Is natuurlijk de vraag, of je kaart ondertussen omgeruild is voor een Seca 3 kaart, die mogelijk in de post is blijven steken.

 

Even op mijn Canaaldigitaal kijken, wat voor smartkaart nummer er vermeld is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben in het bezit van seca 3 en irdeto 2 kaart.

Staan beiden op mijn naam bij canaal digitaal.

Had dit al gecontroleerd ivm uitgifte seca 3 kaart tijdje terug.

 

Daar ligt het dus niet aan.

Indien men dan een heractivatie puls aanvraagt, wordt ook vermeld dat de kaart niet bekend is.

 

Greetz petry.

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan helpt allen nog maar contact opnemen met Canaaldigitaal, en je probleem daar aankaarten.

Het is zeker handig, dan even je laatste betaling op te zoeken, met het klantennummer van de irdeto kaart.

 

Ik had dit weekeinde ook een irdeto kaart die ermee gestopt was, maar ik had na heractivatie binnen 1 minuut weer beeld.

(Ook in een Nokia 9500).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weer beeld met de Irdeto kaart. smilesmile

Nokia een hard reset gegeven, en de instellingen welke trust ooit heeft aanbevolen uitgevoerd.

Hierna wederom heractivatie aangevraagd, en binnen no time weer een functionerende kaart.

 

Greetz Petry.

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal digitaal schakelt nu met regelmaat bewust de irdeto kaarten uit.(enkele malen per jaar)

Aan de hand van de geheractiveerde kaarten kunnen zij dan zien hoeveel kaarten er nog ddadwerkelijk worden gebruikt.

Ze denken er over na om de Irdeto kaarten om te ruilen tegen Seca 3 kaarten en er ontvangers of modules bij te geven.

Op deze manier hoeven ze Irdeto niet langer meer te ondersteunen en kunnen ze zich richten op een codering systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom jij aan die informatie ?

 

Ik moet inderdaad regelmatig mijn kaart reactiveren, maar dat kan ook een andere reden hebben. (Het missen van een puls ofzo)

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Hoe kom jij aan die informatie ?

Ik moet inderdaad regelmatig mijn kaart reactiveren, maar dat kan ook een andere reden hebben. (Het missen van een puls ofzo)




nou ja regematig niet maar inderdaad gebeurt dit nu vaker dan met de oude kaart
heb de kaart hier afgelopen week ook weer geheractiveerd 5min en weer beeld
dit hoefde anders nooit deedt het na drie of vier jaar nog steeds
zit nu inderdaad ook op 3a 4 keer per jaar

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een buurvrouw met een nog steeds goed werkende Pace DVR501G6 en heb de laatste anderhalf jaar 3x voor haar een update gedaan. Ze belde me dan dat ze geen beeld meer had en ik dus vermoedde dat hij eindelijk de geest had gegeven. Maar elke keer bleek dat de kaart een update nodig had. Ik had geen idee wat dan de oorzaak was maar het is me nu duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gps
Ik heb hier een buurvrouw met een nog steeds goed werkende Pace DVR501G6 en heb de laatste anderhalf jaar 3x voor haar een update gedaan. Ze belde me dan dat ze geen beeld meer had en ik dus vermoedde dat hij eindelijk de geest had gegeven. Maar elke keer bleek dat de kaart een update nodig had. Ik had geen idee wat dan de oorzaak was maar het is me nu duidelijk.


Denk eerder wat anders: Een voeding, die stuk aan het gaan is.
Pace is een hele oude ontvanger, waarvan je kunt verwachten, dat de voeding binnenkort de geest zal begeven.

Ook mijn ouders gebruiken een irdet2 kaart ic.m. mutant 200S met enigma incl CCcam. Dat gaat altijd goed. Nooit problemen rond de pulsen van irdeto2 kaarten, die zo plusminus om de 20 minuten tot 1 uur komen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: joost1963
Canal digitaal schakelt nu met regelmaat bewust de irdeto kaarten uit.(enkele malen per jaar)
Aan de hand van de geheractiveerde kaarten kunnen zij dan zien hoeveel kaarten er nog ddadwerkelijk worden gebruikt.
Ze denken er over na om de Irdeto kaarten om te ruilen tegen Seca 3 kaarten en er ontvangers of modules bij te geven.
Op deze manier hoeven ze Irdeto niet langer meer te ondersteunen en kunnen ze zich richten op een codering systeem.


Ik ben het hier helemaal mee eens !! ik merk ook in mijn kennissen kring dat iederéén aan de beurt komt en een heractivatie moet aanvragen

ceasar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...