Ga naar inhoud


[DM7000] kan jeen externe kaartlezer aansluiten op mijn dm 7000


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb nog steeds het probleem van freezes op mijn tvvlaanderen en C+ kaarten met seca3 in mijn interne cardreader met Ccam 2.1.1

na verschillende dingen te hebben geprobeert zonder resultaat vraag ik me af of het mogelijk is om een externe cardreader aan te sluiten en of dit het probleem van de freezes op lost.

een bijkomde vraag is of het dan ook mogelijk is om gewoon te zappen naar alle kanalen van C+ en tvvlaanderen.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: peterksr
hallo,

ik heb nog steeds het probleem van freezes op mijn tvvlaanderen en C+ kaarten met seca3 in mijn interne cardreader met Ccam 2.1.1
na verschillende dingen te hebben geprobeert zonder resultaat vraag ik me af of het mogelijk is om een externe cardreader aan te sluiten en of dit het probleem van de freezes op lost.
een bijkomde vraag is of het dan ook mogelijk is om gewoon te zappen naar alle kanalen van C+ en tvvlaanderen.

gr peter

Peter,

Je kunt via de seriele poort aan de achterkant een Phoenix smartcard reader aansluiten of via USB een Smargo SmartReader+.
Beide kunnen door CCCam gebruikt worden om een Seca3 kaart te lezen.
Echter denk ik niet dat dit het 'freeze' probleem op zal lossen.
Ik heb zelf C+ NL Seca 3 kaart in de interne lezer met CCCam 2.1.1 zonder problemen.
In de CCCam.cfg heb ik wel de SECA_HANDLER op alleen Seca3 gezet.

Als je een TV Vlaanderen en C+ NL kaart tegelijk wilt gebruiken, dan is dit meestal vragen om problemen.
De enige methode om dit redelijk werkend te krijgen is CCCam 2.1.2 gebruiken met 'SID Assign' voor elke zender, die je wilt bekijken of in CCCam.prio voor elke zender de Seca provider aangeven.

Adri.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adri
Origineel bericht van: peterksr
hallo,

ik heb nog steeds het probleem van freezes op mijn tvvlaanderen en C+ kaarten met seca3 in mijn interne cardreader met Ccam 2.1.1
na verschillende dingen te hebben geprobeert zonder resultaat vraag ik me af of het mogelijk is om een externe cardreader aan te sluiten en of dit het probleem van de freezes op lost.
een bijkomde vraag is of het dan ook mogelijk is om gewoon te zappen naar alle kanalen van C+ en tvvlaanderen.

gr peter

Peter,

Je kunt via de seriele poort aan de achterkant een Phoenix smartcard reader aansluiten of via USB een Smargo SmartReader+.
Beide kunnen door CCCam gebruikt worden om een Seca3 kaart te lezen.
Echter denk ik niet dat dit het 'freeze' probleem op zal lossen.
Ik heb zelf C+ NL Seca 3 kaart in de interne lezer met CCCam 2.1.1 zonder problemen.
In de CCCam.cfg heb ik wel de SECA_HANDLER op alleen Seca3 gezet.

Als je een TV Vlaanderen en C+ NL kaart tegelijk wilt gebruiken, dan is dit meestal vragen om problemen.
De enige methode om dit redelijk werkend te krijgen is CCCam 2.1.2 gebruiken met 'SID Assign' voor elke zender, die je wilt bekijken of in CCCam.prio voor elke zender de Seca provider aangeven.

Adri.


Hallo Adri,

bedankt voor je antwoord het CCCam.prio en SID Assign verhaal zal wel veel werk zijn denk ik zo maar.
ik vraag me als leek alleen af waarom het in Sec2 wel werkt.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

seca2 (ofwel mediaguard versie 2 kaart) heeft geen extra beveiliging zoals de seca3 nu wel en inmiddels geimplementeerd

 

het toegang geven tot een dienst is dus ingewikkelder

een fout die kan ontstaan is natuurlijk wie doet wat / of / moet wat

twee kaarten die eigenlijk beiden dezelfde beperkte groep multicrypt zenders willen en of kunnen openen zouden elkaar dus (de focus) kunnen betwisten en wie vertelt je cccam welke nu gelijk heeft.

zenders als:

ned1

ned2

ned3

brt1

canvas

kunnen op beiden worden geopend

overige zenders niet die willen een specifiek single crypt

de een met 000006a

de ander met 000006c

welke van de multicrypt zenders dus zonder dat je sofcam in de war raakt opent is aan jou

 

filterwaarden en of prio's inrichten

en met die nieuwe 2.1.2 de SID

 

op 2.1.1 werkt het

indien je met 2 dreamboxen intern shared zul je ook de c en f regels effe moeten bekijken.

 

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je eigenlijk niet legaal EN CD EN TVV kunt ontvangen, abonnement is landgebonden, ga je je toch afvragen of deze problemen niet bewust zijn gecreëerd door de satboeren. "Wat uw wilt mag niet en dus wordt dit niet ondersteund".

Of denk ik nu wel erg slecht.....

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoelt wellicht de provider boeren... ipv satboeren.

 

nou logisch dat ze enkel uitgaan van een kaart abo

 

maar als je nu meerdere kaarten had van een providerboer (en ik heb er 3)

in een receiver met een softcam

dan moet ook hetzelfde probleem optreden wie welke zender met welke kaart mag openen indien je niet de softcam duidelijk een keuze voorschrijft.

 

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
je bedoelt wellicht de provider boeren... ipv satboeren.

nou logisch dat ze enkel uitgaan van een kaart abo

maar als je nu meerdere kaarten had van een providerboer (en ik heb er 3)
in een receiver met een softcam
dan moet ook hetzelfde probleem optreden wie welke zender met welke kaart mag openen indien je niet de softcam duidelijk een keuze voorschrijft.

ciao


hier is zeker nog geen voorbeeld van zeker in een bestand.

gr peter

Ps ik vind sharen met twee boxen geen optie heb nu schotel met vier koppen en zou die dus allemaal moeten vervangen

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
je bedoelt wellicht de provider boeren... ipv satboeren.


Uiteraard.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Origineel bericht van: adri

Je kunt via de seriele poort aan de achterkant een Phoenix smartcard reader aansluiten of via USB een Smargo SmartReader+.


Even de zoekfunctie gebruikt om te zien of iemand al eens een Smargo op zijn DM7000 had geprobeerd. Ik heb dit jaren geleden bij de introduktie ook al eens geprobeerd, maar dat lukte me toen niet. In dit oude topic wordt gezegd dat dit zomaar kan, maar dat lukte me met de Gemini image in mijn 7000 nog niet zo 1-2-3.

Inmiddels zijn de drivers blijkbaar beschikbaar voor de DM7000. Ik heb volgende file in de map /var/etc geplaatst en de rechten op 755 gezet. Daarna een reboot en nu wordt mijn Smargo prima herkend in de DM7000 inderdaad.

Code:
drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for Genericdrivers/usb/core/usb.c: registered new driver usbserialdrivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial Driver core v2.0drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for FTDI SIOdrivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for FTDI 8U232AM                                                                                                                                                              Compatibledrivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for FTDI FT232BM                                                                                                                                                              Compatibledrivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for USB-UIRT Infr                                                                                                                                                             ared Tranceiverdrivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for Home-Electron                                                                                                                                                             ics TIRA-1 IR Transceiverftdi_sio 1-1:1.0: FTDI FT232BM Compatible converter detectedusb 1-1: FTDI FT232BM Compatible converter now attached to ttyUSB0 (or usb/tts/0                                                                                                                                                              for devfs)drivers/usb/core/usb.c: registered new driver ftdi_siodrivers/usb/serial/ftdi_sio.c: v1.4.0:USB FTDI Serial Converters Driver 


M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...