Ga naar inhoud


[7121 & 8121] Roadmap software verbeteringen CanalDigitaal HD ontvangers


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren mijn Philips 7121 terug ingeruild voor een 8121 bij TVVlaanderen (opleg van 199€ - 59€ = 140€).

Volgende setup:

Panasonic 42V10

Philips 8121 decoder

Multytenne duo-LNB

 

Voorlopige indruk na kort te testen:

 

- EPG werkt

- Multytenne ondersteuning: heb momenteel 407 kanalen en kan deze lijst aflopen (vroeger had ik er wel véél meer)

Astra 1/2/3 en hotbird zijn ingesteld onder de Disecq instellingen

- Opnames programmeren via EPG werkt

- Opnemen van bv. Eén HD en kijken naar VTM werkt

- Tijdens een opname lukt timeshift ook nog steeds

- Zappen van HD/SD-kanalen gaat vlotter (referentie: Mvision 9080net)

- Mooi beeld van de HD kanalen via HDMI op mijn panasonic

 

Voorlopig tevreden en ik hoop dat TV-vlaanderen de toekomstige software updates niet te lang uitstelt! smile

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik bezit een 8121, met ook een duo LNB in het begin waren er wel wat problemen, maar naar de update van aug. is het wel sterk minder geworden, ik hoop dat september nog beter is smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de afgelopen weken veel 7121 en 8121 apparaten geinstalleerd. deze tvv Topfield HD ontvangers, welke toch steeds problemen blijven geven.

Voordeel van de philips/pace apparaten is dat ze ook al voorbereid voor Video on Demand en andere zaken waar CD mee gaat komen. Alles werkt perfect bij deze apparaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep eerst dat het VOD niet of nagenoeg niet mogelijk was bij Canal Digitaal. Nu begrijp ik dat de ontvangers er klaar voor zijn en dat Canal Digitaal toch dergelijke plannen heeft. Zou dat dit jaar of volgend jaar al kunnen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier al enkele weken een 7121 in gebruik en heb er nog weinig problemen mee gehad. Hij staat hier normaal alle dagen meer dan 4u aan. 1 keer heb ik gehad dat hij compleet vastliep. Dan heb ik de stekker eruit getrokken en daarna was alles in orde. Het is nu zeker niet dat dit de perfecte ontvanger is, maar zo slecht als sommigen hier beweren is hij toch ook niet. Of er moesten verschillende versies zijn. Ik ga hem dus zeker niet terug in de doos steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T'is maar wat je gewend bent zeker ... in ieder geval zou ik NOOIT de aanbevolen prijs voor dit toestel betalen. Er zijn zoveel goede ontvangers op de markt en dan de mensen zo een gelimiteerd toestel aanbieden. Ik vindt het eigenlijk ongehoord, de leken die de volle prijs betalen voor deze ontvanger worden hier serieus bij de neus genomen. Als ik hier in mijn omgeving hoor dat vele mensen echt denken dat je een goedgekeurde ontvanger nodig hebt voor Tv Vlaanderen te ontvangen (triest).

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat 300 euro wat veel is voor deze ontvanger. Maar de 60 euro die ik nu betaald heb is wel te doen. Hier dient hij alleen maar om gewoon tv te kijken, de rest is bijkomstig. Hij moet gewoon op een eenvoudige manier werken. Als de ontvanger vraagt om de zenderlijst opnieuw in te laden, dan geraakt mijn vriendin al in paniek. Gewoon opzetten en zappen, meer moet dat niet zijn. De belangrijkste verbetering aan deze ontvanger na de stabiliteit zou dus zijn dat hij automatisch zijn zenderlijst op de achtergrond aanpast. Eventueel met een melding welke zenders er gewijzigd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook maar even door met mijn bevindingen, ik heb de deco in Nederland geinstalleerd met Astra en Hotbird. Maar ik ben nu in Spanje en daar heb ik ook de 2 andere Astra's. Alleen werkt de diseqc voor geen meter. De zenders zijn wel netjes ingeladen, maar schakelen ho maar. Hij ziet ook geen signaal op de drie andere satellieten. Diseqc instellingen staan goed. Er hangt wel 40 meter kabel tussen, misschien moet ik wel een inline versterker tussen hangen ( oeps wat zeg ik nu :D ) Ik had hem eerst doorgelust achter mijn x-sat 410, en dacht dat het daar aan lag, maar het maakte geen verschil door hem rechtstreeks aan de kabel te hangen. Als ik nu BBC HD wil kijken moet ik eerst mijn x-sat op die freq zetten, dan heb ik wel beeld op de deco, maar schakel ik dan door naar ITV dan ziet hij weer geen signaal. Al een paar keer een fabrieks reset gedaan, maar zonder resultaat. De volgende test is dus de hele handel op het dak te zetten, en kijken of het dan wel werkt met alleen een metertje kabel ertussen. Of heeft iemand andere sugesties ???

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een draaibare schotel die ik bestuur met een maxdital en kan met een philips/pace 7121 gewoon alle zenders op de andere astra's bekijken ik heb wel een quatro lnb in de schotel hangen.

Daarmee denk ik dat uw probleem ligt bij de DiSEqC instellingen, doorlussen is ook zeker geen optie of u moet de x-sat 410 uitschakelen als naar de andere kijkt.

 

Groeten,

Bird

VU+ Duo 4K en VU+ solo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt het ook zeker wel met diseqc. Ik kan 19.2, 23 en 28 graden ontvangen. De 19.2 en 23° zijn perfect,28° is wat minder, als het zwaar bewolkt is, dan vallen er al zenders weg. Maar dat komt omdat mijn lnb niet helemaal goed gepositioneerd kan worden. Ook zit er bij mij wel meer dan 30 meter kabel tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles werkt intussen. Het probleem was heel eenvoudig eigenlijk. Ik had netjes de volgorde aangehouden in de instellingen van de 7121 dus astra 1; astra 2; astra 3 en hotbird, maar had geen signaal op de laatste 3 satellieten. Maar ..... mijn installatie is al wat ouder, in het begin had ik alleen astra 1 en hotbird en later zijn daar astra 3 en als laatste astra 2 bijgekomen. Dus in die volgorde stonden ze ook geprikt aan mijn diseqc. dus logisch dat de 7121 die niet herkende. Het signaal wordt doorgelust vanuit mijn x-sat, dus als die uitstaat werkt alles prima. Moest trouwens ook nog de configuratie van de satellieten aanpassen in mijn x-sat menu want na het omprikken had ik daar hetzelfde probleem. Intussen zo'n 2500 kanalen ingelezen.

De box zapt toch wel redelijk snel vind ik zo ook tussen de HD kanalen.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...