Ga naar inhoud


[7121 & 8121] Roadmap software verbeteringen CanalDigitaal HD ontvangers


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Wij zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren. Daarom zijn wij blij met de feedback die wij van onze dealers en klanten krijgen, zodat we weten wat er speelt. Op basis van die feedback is gebleken dat gebruikers van onze HD ontvangers (Philips DSR 7121 en DSR 8121) graag een aantal zaken verbeterd zouden zien in de software van deze ontvangers. Daar wordt op dit moment hard aan gewerkt. Wij verwachten voor eind 2009 een groot aantal van de wensen te kunnen vervullen.

 

Hieronder de voorlopige planning van de software updates die gaan komen en welke zaken daarin verbeterd zullen worden. Daarbij dient rekening te worden gehouden dat de voorgenomen data afhankelijk zijn van testresultaten en voortgang van de ontwikkeling. Indien CanalDigitaal niet overtuigd is van de stabiliteit van een bepaalde toepassing zal introductie worden uitgesteld.

 

 

Augustus

 

Voor augustus staat een aantal verbeteringen gepland. De volgende problemen worden hiermee opgelost:

• Dolby Digital 5.1 geluidsondersteuning

Met deze update zal de ondersteuning van Dolby Digital 5.1 een feit zijn.

• Beperkt inladen zenders verholpen

Bij sommige ontvangers zijn problemen geconstateerd bij het inladen van de zenderlijst. Met deze update zal dat tot het verleden behoren.

• Vastlopen ontvangers na software update

Na een software update kon het voorkomen dat de ontvanger vastliep. Dit is met deze update opgelost.

• Stabiliteit van de software

De oorzaak van een aantal stabiliteitsproblemen is gevonden. Op basis daarvan is de kern van de software herschreven en worden de ontvangers stabieler.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

September

 

In september worden de volgende functies aan de ontvanger toegevoegd:

• Slaapstand harddisk *

De gebruiker zal kunnen kiezen of de harddisk in de slaapstand aan of uit moet staan

• Menu Scrolling

In het menu zal per 10 zenders kunnen worden gescrolld

• Tijdsduur indicatie Software update

Bij een software update wordt de voortgang weergegeven in een tijdsbalk

• De Elektronische Programma Gids

De EPG kan handmatig ingelezen worden

• Direct opnemen *

Ook bij zenders die geen “nu/straks” informatie hebben is direct opnemen mogelijk

• Programma informatie opnames *

De informatie over een programma blijft bewaard na hernoemen opname

• Standaard beeldscherminstelling

De ontvanger zal standaard ingesteld staan op 16:9

• Standaard taalinstelling

De standaard instelling van de taal wordt voortaan bepaald door de aanbieder. In het geval van CanalDigitaal dus Nederlands

• Afstandsbediening: Radio ondersteuning

Bij gebruik van de radioknop op de afstandsbediening springt de ontvanger direct naar de radioprogramma’s

• Afstandsbediening: Favorieten

Bij gebruik van de favorietenknop op de afstandsbediening springt de ontvanger direct naar de favorietenlijst

• Afstandsbediening: back knop

Bij gebruik van de backknop op de afstandsbediening springt de ontvanger terug naar de voorlaatst gekozen zender

• Service info

De geldigheid van de smartcard is zichtbaar in het info menu

• Service info

Het serienummer van de ontvanger is zichtbaar in het servicemenu

 

* betreft alleen Philips DSR 8121 in verband met harddisk recorder

 

 

 

 

November

 

In november volgt een aantal andere nieuwe functies:

• 1080i ondersteuning

De HD weergave zal in 1080i mogelijk worden

• Zaplijst scrollen

In de zaplijst wordt scrollen per 10 zenders mogelijk

• Opnemen *

Het wordt mogelijk om bijvoorbeeld TV series op vaste tijden per week op te nemen

• Opnemen *

Opvolgende opnames van programma’s op dezelfde frequentie / transponder worden mogelijk

 

* betreft alleen Philips DSR 8121 in verband met harddisk recorder

 

 

Naast bovenstaande punten staan er nog een groot aantal verbeteringen op de wensenlijst om te worden opgepakt na de implementatie van bovenstaande. Daaronder bijvoorbeeld

 

1. Een opname kan altijd gestopt worden *

2. Een tweede voorkeur voor gesproken taal kan worden ingesteld (bv. 1 is Nederlands, 2 is Engels)

3. Alle menuschermen worden alleen nog verlaten door gebruik van de exit knop

4. De zendernaam en programma informatie worden zichtbaar op het frontpaneel *

5. Opvolgende opnamen op verschillende frequenties/transponders worden mogelijk *

6. Bladwijzer plaatsen tijdens het opnemen? *

7. Menu met service informatie?

8. Een pincode kan direct ingevoerd worden zonder te moeten bevestigen

9. Het weergeven van een opnamen kan direct gestopt worden door de stopknop op de afstandsbediening *

10. De informatie rondom een zender met pincode wordt duidelijker

 

 

* betreft alleen Philips DSR 8121 in verband met harddisk recorder

 

Disclaimer: Aangegeven data zijn onder voorbehoud van testresultaten en voortgang van de ontwikkeling.

 

Dealers worden uitgenodigd om bugs en wensen te melden aan hun Canal Digitaal account

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1/ Laat ze eens de functionaleit van hun alfanummeriek display verbeteren...

Wat heeft de bezitter eraan aan: " Prog 006" ipv "Nederl 1" weer te geven...

Als men een alfa numm display gebruikt om mooi Init weer te geven is het toch maar magertjes... en de kennis én informatie is er dus het is een willenskwestie

 

2/ Kanalen toevoegen: Klient moet de mogelijkheid hebben zowel TVV als CD zenders toe te voegen... heikel punt van de provider wil "heersen"

 

3/ De USB poort gebruiken om opnames(files) door te spoelen van harde schijf naar USB

 

4/ Het uurwerk in standby laten doorlopen.

 

5/ De recorder laten werken op twee aansluitende en opeenvolgende programma's op verschillende zenders.

 

D'r zijn nog tal van opmerkingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voornemens zien er geweldig uit, als alles echt zo wordt uitgevoerd begint het op een echte ontvanger te lijken.

Eerst maar is zien wat er uiteindelijk wel of niet verbeteren gaat.

Tot dan vind ik de 8121 maar een in verhouding veel te duur apparaat, welke dan ook nog is heel slecht wordt ondersteund door zowel de fabrikant als wel CD.

Ik ben alleen bang dat het stempeltje gecertificeerd door CD nog een aantal beperkingen zullen blijven geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

De 7121 is nu al zo'n twee jaar te koop en nog zijn er bugs niet opgelost.


Waarschijnlijk zijn er nooit veel verkocht nu ze bijna weggegeven worden komen de bugs ook te voorschijn.

Maar goed als de roadmap zo uitgevoerd wordt is het eind van dit jaar een betere ontvanger geworden.
En je kunt nu zien wanneer de bugs aangepakt gaan worden of het ook allemaal gaat lukken is natuurlijk een tweede.
Maar als ze nu vragen wanneer 1080i komt staat in de planning voor November.
Zelf erger ik me het meest aan het vastlopen van het ding dan zet ik hem meestal gelijk weer helemaal uit en kijk verder op mijn Maxdigitaal 225. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
[
Zelf erger ik me het meest aan het vastlopen van het ding dan zet ik hem meestal gelijk weer helemaal uit en kijk verder op mijn Maxdigitaal 225. laugh


Ik vraag me af wat je reactie zou zijn als je er twee jaar terug de volle prijs van € 299, - voor had betaald.
Die klanten zijn er namelijk die er veel te veel voor hebben betaald in de veronderstelling dat CanalDigitaal gesertiviseerd ook goed betekend.! not dus...
Jij betaald twee jaar later € 59, - en voor zo weinig geld kan je natuurlijk geen kwaliteit verwachten.
Het beste doe je hem terug in de doos en bewaar je hem voor betere tijden. (als die nog komen smile )

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een firma, die een beetje zelfrespekt heeft; doet zoiets niet!!!

Straks komen die halslachtige en ten dele werkende updates, met wat nieuwe bugs erin, en dan zal't zijn de: "end of lifetime" van het produkt is bereikt, gelieve een recenter model te kopen dat nieuw gecertifieerd is...

En zo blijf je aan de slag!

Het "BANAANprincipe... maar sommige bananen rotten ondertussen!

Van de kloten, een receiver waar de klient niet volledig baas van is en die door een treffelijke firma op de markt wordt gezet!

Dank zij hun eksklusiviteit houden die gasten het nog wat uit was er ook satcompetitie, dan was "the game over"!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Het beste doe je hem terug in de doos en bewaar je hem voor betere tijden. (als die nog komen smile )


Eerlijk gezegd zit hij daar ook de meeste tijd in maar soms haal ik hem er weer uit om iets te testen en dan blijft hij weer een dag staan tot ik hem weer zat ben en hem weer in zijn doos stop. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, de start van de Roadmap is op schema, dat moet ik ze nageven.

Nu nog even afwachten of de beloften in de praktijk ook nagekomen worden.

Vooral het vast lopen van de decoder was reden om hem terug in de doos te doen en het verder voor gezien te houden ....

De 7121 decoder heeft nu software versie 5.7.3.8

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat 'm nog wat in de doos, bespaart ergernis... smirk

De eerste goedgekeurde bugs zitten al in de map... :Dsickmad

Soft ingeladen, nieuwe zenderlijst ingeladen, 407 TV zenders gevonden... smirk

Springt dan naar klein scherm bovenaan rechts en midden zenderlijst zodat je keuze kan maken van de zender die je wil bekijken: 100 zenders gevonden???

Beeld blijft zwart en ie blijft hangen... (DSR8121)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Laat 'm nog wat in de doos, bespaart ergernis... smirk
De eerste goedgekeurde bugs zitten al in de map... :Dsickmad
Soft ingeladen, nieuwe zenderlijst ingeladen, 407 TV zenders gevonden... smirk
Springt dan naar klein scherm bovenaan rechts en midden zenderlijst zodat je keuze kan maken van de zender die je wil bekijken: 100 zenders gevonden???
Beeld blijft zwart en ie blijft hangen... (DSR8121)



Hoe kom je aan 407 zenders ik krijg er 379,en verder werkt hij prima tot nu toe.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...