Ga naar inhoud


straks geen beeld meer????


ferrarisat

Aanbevolen berichten

Dat loopt allemaal wel los. Is altijd al zo geweest dat iedereen in paniek begint te roepen dat er weer van alles uit gaat binnenkort, en uiteindelijk verandert er gewoon helemaal niks.

 

Aan de cardshare kunnen ze toch niks doen. De softcams hoeven alleen maar de codewords (56 bytes dacht ik) rond te sturen, en die blijven tot 10 seconden geldig. De kaart hoeft per zender maar een keer om het nieuwe codeword gevraagd te worden, en dat kan dan aan alle shares worden doorgegeven. Zoiets doet CCcam waarschijnlijk ook.

 

Als de tijd tussen codewissel en ECM te kort wordt, kun je nog altijd gewoon de stream vertragen, dna kun je wel honderd hops tussen de kaart en de client hebben en werkt het nog zonder schokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het lijkt mij sterk als CDS in het kleine kikkerlandje Nederland erin slaagt het sharen te blokkeren terwijl dat in de grote buitenlanden met dure providers als SKY UK en SKY Duitsland, voorheen Premiere, niet of nog niet is gelukt.

 

De investeringen die worden gedaan om het sharen te blokkeren zullen in Nederland niet worden terugverdiend.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn geloof ik wel erg op het randje van de forumregels bezig lijkt me.

Als ik als Dream-beginneling (gebruik zelf nog geen CS) even over 1 van de probleemstellingen nadenk, namelijk het aantal keren dat een kaart de code mag geven, denk ik dat je ook kan regelen, dat de code door de CS server gewoon wordt gerepeteerd. Toch?

 

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wil ik hieraan toevoegen dat D-Smart, een provider op Turksat, ook gebruikt maakt van NDS codering zoals de SKY providers, er toch goed in is geslaagd om sharing te voorkomen.

 

Ze sturen tijdens belangrijke voetbalwedstrijden etc attacks om kaarten te blokkeren en tot nu toe werkt het aardig goed. Volgens mij is niemand er in geslaagd om de D-Smart kaarten te sharen (intern dan wel extern). De kaart werkt met een blocker om de attacks te filteren alleen dan komen blijkbaar ook de sleutels niet door waardoor je geen beeld hebt. Ik ben geen guru op dit gebied maar een ding weet ik wel: dsmart met NDS codering is een behoorlijke weg op het juiste/slechte spoor om cs te blokkeren.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis
dat de code door de CS server gewoon wordt gerepeteerd. Toch?

dat gebeurt ook precies zo met de nieuwste versies van CCcam, ECM's worden gecached en worden gerepeteerd als er eenzelfde request komt. Dan zie je ECM hoptijd = 0 ms (of iig een stuk lager, 300 ms eraf afzo) smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ambilight

<cache>
<emm>10</emm>
<ecm>10</ecm>


dat gaat over newcs, niet cccam, heb ik geen idee over

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die SIDs heb ik geprobeerd in de -ijdele- hoop dat mijn TVV en CDS kaart gezamelijk in de Dreambox konden werken. Helaas..Nog steeds hick-ups op alle kanalen. Ik heb na 3 maanden de hoop maar opgegeven! Er zit nu alleen nog mijn CDS kaart in de interne kaartlezer.. De TVV kaart heb ik teruggestuurd naar België. Sowieso de moeite moeite niet waard voor die paar extra Belgische kanalen.. Hoor dat HD bij CDS ook al geen geweldig succes is..Vrouw en ik denken er hard over om maar gewoon voor terug te gaan naar de kabel...Ben dat gezeur met kaarten en weer een nieuwe ontvanger meer dan beu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

eh...., is het niet mogelijk met een scriptje één kaartlezer uit te schakelen als die niet nodig is voor de gekozen zender?

 

Enige nadeel is dan dat je bij actieve CD kaart geen TVV zenders kan opnemen (of die moeten achteraf nog te decoderen zijn, wat ik in een dreambox betwijfel).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Dat met die SIDs heb ik geprobeerd in de -ijdele- hoop dat mijn TVV en CDS kaart gezamelijk in de Dreambox konden werken. Helaas..Nog steeds hick-ups op alle kanalen. Ik heb na 3 maanden de hoop maar opgegeven! Er zit nu alleen nog mijn CDS kaart in de interne kaartlezer.. De TVV kaart heb ik teruggestuurd naar België. Sowieso de moeite moeite niet waard voor die paar extra Belgische kanalen.. Hoor dat HD bij CDS ook al geen geweldig succes is..Vrouw en ik denken er hard over om maar gewoon voor terug te gaan naar de kabel...Ben dat gezeur met kaarten en weer een nieuwe ontvanger meer dan beu....

Ik denk eerder dat jij een netwerk probleem hebt. Ik heb nog nooit een hickup met gehad en ik gebruik ook CDS/TVV gezamelijk zonder SID instellingen etc.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens de test gedaan met hardware CAMs op mijn DB8000.

Wie denkt dat hij dan niets van mogelijkheden inlevert zit er serieus naast.

Wat heb ik hier van CAMs ?

1 Aston CAM 2.19 en 1 Aston CAM 2.18, en een Smartwi.

Beide CAMs kunnen in principe 2 kanalen tegelijk decoderen als ze van dezelfde transponder komen.

 

OK, CAM1 erin, direct beeld, wow, prachtig.

Nu eens testen met het opnemen van meerdere kanalen tegelijk.

Ik zap naar VT4, druk op Record, kies voor 5 minuten.

Ik zap naar 2Be, beeld blijft zwart.

Geen probleem, dat moet ik waarschijnlijk instellen, denk ik.

Ik heb keuze tussen Yes, No, en automatic.

OK, ik kies voor Yes.

Begin opnieuw, ga naar VT4, klik op record, 5 minuten.

Zap naar 2Be, duurt een paar seconden, beelk komt, klik op record, 5 minuten.

Ik ga nu naar VTM, het systeem protesteert niet, maar ik krijg ook geen beeld...

Dat is dus erg vervelend, je CAM kan immers 2 opnames tegelijk decoderen maar geen 3.

Een mogelijkheid om het maximum op te geven zit er precies niet in...

 

Ok, dan maar met Automatic geprobeerd.

Werkt niet, want bij Automatic denkt hij dat elke CAM maar één programma tegelijk kan decoderen.

Dat wordt dus al vervelend, want je moet dus zelf onthouden dat je 2 programma's kunt opnemen per transponder en geen 3.

De timer zal niet tegensputteren, maar de opname zal niet gelukt zijn...

 

OK, maar we hebben toch 2 CAMs ?

Dus geen enkel probleem, nietwaar ?

Opnieuw test gedaan, maar na opname van 2 programma's wordt het derde niet gedecodeerd.

Dat komt waarschijnlijk om dezelfde reden als het eerste probleem.

Het systeem weet immers niet hoeveel opnames er tegelijk mogelijk zijn op een zelfde transponder...

 

Bovendien heb ik nog de typische Aston probleempjes, dat hij af en toe eventjes zegt dat de audio gescrambled is, wat voor zeer korte, maar vervelende popup schermpjes zorgt.

 

Het beste dat ik uiteindelijk eruit gekregen heb is :

in de provider assignments CAM1 exclusief aan TV Vlaanderen gekoppeld, en CAM2 exclusief aan Canal Digitaal.

Dan kan ik toch 4 opnames tegelijk doen, maar dan moet ik er wel iedere keer op denken dat ik nooit meer dan 2 CDS of 2 TVV opnames mag doen, ook al lijkt dat te lukken.

 

Geef toe, het is toch wel zeer omslachtig.

Als een softcam goed draait, kun je die gewoon voor om het even welke tuner gebruiken.

Nu heb ik 2 hardware CAMs nodig en kan toch maar 2 zenders van TVV en/of van CDS opnemen.

 

Of bestaat er in PLi toch een mogelijkheid om te specifiëren hoeveel opnames een CAM tegelijk kan decoderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...