Ga naar inhoud


[Satelliet] Astra 23,5 transponder met themazenders wordt MPEG4


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

Daarom gaat de schotel er hier ook uit! Jammer voor CDS, maar ik moet helaas toegeven dat ik het mentaal niet meer aankan! Ben het zo zat met die club, steeds maar nieuwe ontvangers, steeds meer geld voor steeds minder! Nu ze ook gewoon binnen 1 dag!! gewoon de 2 meest populaire zenders eraf gooien en vervangen door geleuter ben ik er helemaal klaar mee! Had me voorgenomen nooit never meer kabel te nemen (al sinds 1991 schotel), maar ik geef me gewonnen, de handdoek is in de ring...Dan maar terug naar UPC.. Laat hun maar de schotels draaien. HD apparatuur kopen etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Codx
Aan de ene kant een verstandig besluit maar aan de andere kant. Hadden ze dit geen 2 maanden terug kunnen bedenken voordat ze die mpeg2 only ontvangers gingen weggeven.

Misschien was dit dus de reden van die gulheid. crazy

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

en straks voeren ze ook nog iets in dat je de reclame niet meer kunt doorspoelen!
is dat de vooruitgang? naast het programma opnemen, ook reclame opnemen: EN VERPLICHT KIJKEN.
Dit hebben ze voor in Duitsland bij invoeren van HD met smartcard bij de commerciele zenders.
Nog erger: het is zelfs mogelijk om het opgenomen programma automatisch te laten wissen van de harde schijf van JOUW apparaat, thuis.
Goed zo ver is het NOG niet in Duitsland. Maar zeer waarschijnlijk wel de toekomst.

Dat bevreest mij dus ook in Nederland. Betekent dit dus dat je de ouderwetse videorecorder onder het apparaat moet zetten om naar een programma over een half jaar te kijken en de reclame kan doorspoelen?

De Duitse commerciele zenders gaan een ander systeem gebruiken: HD+.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Amager95

en straks voeren ze ook nog iets in dat je de reclame niet meer kunt doorspoelen!
is dat de vooruitgang? naast het programma opnemen, ook reclame opnemen: EN VERPLICHT KIJKEN.
Dit hebben ze voor in Duitsland bij invoeren van HD met smartcard bij de commerciele zenders.
Nog erger: het is zelfs mogelijk om het opgenomen programma automatisch te laten wissen van de harde schijf van JOUW apparaat, thuis.
Goed zo ver is het NOG niet in Duitsland. Maar zeer waarschijnlijk wel de toekomst.

Dat bevreest mij dus ook in Nederland. Betekent dit dus dat je de ouderwetse videorecorder onder het apparaat moet zetten om naar een programma over een half jaar te kijken en de reclame kan doorspoelen?

De Duitse commerciele zenders gaan een ander systeem gebruiken: HD+.


Wie zegt dat het in Nederland ook niet zo wordt ingevoerd?
In Duitsland zijn dezelfde partijen er bij betrokken als in Nederland: Ses Astra en RTL.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat CSD best goede stappen maakt: langzaam overschakelen naar HD is toch een goede keuze. En laten we eerlijk zijn, het hele HD gedoe is niet uitgevonden door CDS. Ze moeten gewoon meedoen.

Als 23.5 een optie is om de hele zaak betaalbaar te houden, nou van mij mogen ze.

Digitenne een optie?

Nee, want HD is daar voorlopig nog niet in beeld.

Ik kijk nu, in Frankrijk, naar vrij te ontvangen 16 kanalen op de TNT (frans voor digitenne!), met oa een aantal kanalen te ontvangen in HD. En dat met een kamerantenne!

Kijk daar is een alternatief. In Nederland zie ik dat nog niet, dus ik blijf bij CDS. Kan ik trouwens in Frankrijk ook nog naar de Nederlandse zenders kijken, en door uitbreiding van het zendgebied van de Astra 3 ook daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft meer dan 10 jaar voorgelopen... Nu lopen ze achter kwa Nederlands aanbod. Wat betreft het internationale FTA aanbod is CDS niet te overtreffen - al hoewel je deze zenders er ook FTA via de satelliet bij kunt nemen als je kabel hebt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de meest logische stap, ze moeten het wel zo doen, het is voor CDS/TV Vlaanderen niet haalbaar om sommige zenders zowel in SD als HD te blijven of gaan uitzenden.

Onder DVB-S2 MPEG4 kan men van de ene op de andere dag een zender overzetten van SD naar HD.

Spijtig genoeg komen ze weer veel te laat naar buiten met hun besluit, een gemiste kans nu met de omruil van de decoders, dit hadden ze moeten communiceren naar hun klanten.

Men mag er zeker van zijn, er zal wel een fiscale reden zijn dat ze bij CDS/TV Vlaanderen plots hun gewone decoders allemaal de deur uitwillen en gratis omruilen.

Die dingen zijn binnenkort toch waardeloos.

Hier komt de klant alweer op de 2de plaats, eerst hun voordelen dan pas de klant.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
CDS heeft meer dan 10 jaar voorgelopen... Nu lopen ze achter kwa Nederlands aanbod. Wat betreft het internationale FTA aanbod is CDS niet te overtreffen - al hoewel je deze zenders er ook FTA via de satelliet bij kunt nemen als je kabel hebt.


Alle fta kanalen hebben niets met CDS te maken.
Dus de naam CDS aan fta kanalen koppelen is dan ook totaal overdreven.
Gewoon kabel nemen dan loop je met ned 1,2,3 in HD en binnenkort ook de commercielen toch wel voor.
Met een abo op alleen film1 en sport 1 heb je film1 hd en sport1 hd er ook zo bij.
En dan kun je naast dit met een schotel ook de fta kanalen er nog bij nemen.

Dus de laatste zin van jou is dan ook goed maar om dan te zeggen " Wat betreft het internationale FTA aanbod is CDS niet te overtreffen " koppel je de fta kanalen aan de naam CDS wat ik overdreven vind.

Gr Cb1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: CB1
Gewoon kabel nemen dan loop je met ned 1,2,3 in HD en binnenkort ook de commercielen toch wel voor.
Met een abo op alleen film1 en sport 1 heb je film1 hd en sport1 hd er ook zo bij.
En dan kun je naast dit met een schotel ook de fta kanalen er nog bij nemen.

Dus de laatste zin van jou is dan ook goed maar om dan te zeggen " Wat betreft het internationale FTA aanbod is CDS niet te overtreffen " koppel je de fta kanalen aan de naam CDS wat ik overdreven vind.

Gr Cb1


Dat op dit moment met het zeer beperkte aanbod van HD uitzendingen van de nederlandse zenders alleen NED 1 HD te zien is wil niet zeggen dat Canaldigitaal geen HDTV gaat doorgeven.

Andersom hadden de kabelkijkers afgelopen maand geen WDR-HD en ZDF-HD.

Wanneer over een aantal jaren SD een rariteit is geworden, wil ik wel eens zien, hoe de kabel nog capaciteit vindt voor alle binnenlandse en buitenlandse HD zenders.

De oplossing zal dan waarschijnlijk in glaskabel en IP-TV liggen.

Kabeltv in de huidige vorm is op den duur een doodlopende weg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Wanneer over een aantal jaren SD een rariteit is geworden, wil ik wel eens zien, hoe de kabel nog capaciteit vindt voor alle binnenlandse en buitenlandse HD zenders.


Door analoog (gedeeltelijk) uit te schakelen. Één analoge zender neemt evenveel bandbreedte in als 3 HDTV zenders. De huidige 30-35 analoge zenders zijn dus goed voor ~100 HDTV zenders.

Maak je over de toekomst van de kabel dus maar geen zorgen, zij hebben bandbreedte zat. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Maak je over de toekomst van de kabel dus maar geen zorgen, zij hebben bandbreedte zat. wink
En dat is nog met DVB-C smile

Kun je nagaan wat er gebeurt als DVB-C2 komt, die de bandbreedte per kanaal weer verder opschroeft smile

(maar dan moeten ook de kabelaars aan een "kastjeswissel" geloven)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: ceesv

Wanneer over een aantal jaren SD een rariteit is geworden, wil ik wel eens zien, hoe de kabel nog capaciteit vindt voor alle binnenlandse en buitenlandse HD zenders.


Door analoog (gedeeltelijk) uit te schakelen. Één analoge zender neemt evenveel bandbreedte in als 3 HDTV zenders. De huidige 30-35 analoge zenders zijn dus goed voor ~100 HDTV zenders.

Maak je over de toekomst van de kabel dus maar geen zorgen, zij hebben bandbreedte zat. wink


Tja, volgens velen heeft analoge TV via de kabel ook nog toekomst zat en komt die bandbreedte dus nog niet zo maar beschikbaar. Denk er wel even aan dat nog steeds het grootste deel van de kabelhuishoudens enkel analoog kijkt...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

die analoge kanalen bandbreedtes ,zullen ook wel voor nog meer internetsnelheden gebruikt gaan worden , en een gebrek aan daadkracht kan je al die providers wel aanrekenen, De kpn met de landelijke invoering ,hadden gelijk met mpeg4 en t2 moeten komen en CDS idem dito met de start van de regio`s zenders en alle nieuwe kanalen ook . Dan is er niet zo vaak wat te mekkeren en is het leed geleden, En het stomste is wel dat ze nog mpeg 2 ontvangers leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...