Ga naar inhoud


[Enigma 1] EPG import via MV - Nederlandse en Belgische kanalen


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Ik heb een methode gevonden om de Rytec file van XMLTV importer (meerdaagse EPG van enigma2) in enigma1 uit te voeren met behulp van de MV plug-in.

 

Zie de discussie hier:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1725062#Post1725062

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed gedaan Willy, maar ik denk dat de thread beter hier kan blijven doorgaan voor de E1 boxen.

 

Willy schreef:

Update: Gebruik van de rytec XMLtv file in enigma1

 

Het lukt nu om de file rytec.xmltv te downloaden van het web met de box, te converteren en in te laden in mv.

 

In de inputs.txt file van mv zet je

 

MYTVsource x l f 7200 rytec 1 rytec .xmltv http://www.rytec.be/epg/

 

neer.

 

Op je harde schijf (of USB stick) maak je een dir aan /mv/rytec

 

In etc/tuxbox/mv maak je Symlink aan naar je rytec dir op je harde schijf.

 

ln -sfn /etc/tuxbox/mv/rytec /hdd/mv/rytec

 

Nu lijkt alsof er in je flash een dir rytec staat. maar in werkelijkheid staat die op je HDD (of usb).

 

In mv Input config activeer je de input MYTVsource.

Tevens zet je het getal achter Post op zo iets als 400 000 (dit is het aantal seconden EPG dat moet weergegeven worden).

Als je in mv ook een lijn enigmacache activeert krijg je ook de EPG van de zenders te zien die niet in rytec zitten maar die wel een EPG hebben die door het image zelf gevuld worden.

 

Enig probleem het inlezen en converteren van de rytec xmltv file duurt op mijn DM600PVR ongeveer 14 minuten.

 

Ik zoek nog een manier om met een cron job mv op te starten op een moment dat de box zeker niet in gebruik is. Ik heb geen idee hoe dit te doen. Kan iemand mij hierbij helpen AUB.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

even uit het hoofd dus het één en het ander zal wel niet kloppen :-)

ik zou beginnen met de epg plugin te installeren en deze te configureren voor de Wolf xml download. Dit zet meteen het nodige script bestand in /var/etc (of /var/bin) en maakt een entry in het cron bestand in /var/spool/cron.

nu kan je het wolf.sc scriptbestand wijzigen om naar de rytec site te gaan en om het XML bestand op de juiste lokale directory te plaatsen.

ook niet vergeten van cron te aktiveren in de systeem instellingen - services.

boxje rebooten en dat zou het zo ongeveer moeten zijn - success.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
En waar vind men deze plugin om te installeren? Kun je die hier beschikbaar zetten?


In PLi Jade3 zit deze ingebakken.
Voor Gemini kun je die downloaden op IHAD database.

Hoe er rekening mee dat ik dit enkel getest heb met PLi Jade3 op een DM600PVR. En hier had ik al geheugen problemen zodat ik moest uitwijken naar mijn interne harde schijf. Op een 500 heb dan absoluut een gemounte HDD nodig.

E.e.a. moet je na de installatie aanpassen zoals in mijn uitleg hierboven.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
even uit het hoofd dus het één en het ander zal wel niet kloppen :-)
ik zou beginnen met de epg plugin te installeren en deze te configureren voor de Wolf xml download. Dit zet meteen het nodige script bestand in /var/etc (of /var/bin) en maakt een entry in het cron bestand in /var/spool/cron.
nu kan je het wolf.sc scriptbestand wijzigen om naar de rytec site te gaan en om het XML bestand op de juiste lokale directory te plaatsen.
ook niet vergeten van cron te aktiveren in de systeem instellingen - services.
boxje rebooten en dat zou het zo ongeveer moeten zijn - success.


Deze gegevens slaan op de EPG importer (SQlite) niet op MV. Maar dit zette mij aan het denken. Het moet hier ook gaan. Ik heb e.e.a. uit geprobeerd, en heb het werkende gekregen. Er zijn nog een aantal punten te verifiëren, welke ik enkel morgenvroeg kan doen.

Als alles werkt zoals het hoort, dan lijkt het erop dat de procedure eenvoudiger is als met MV.

Dus even geduld.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de import van de EPG stelt Rytec zijn epg file ongecomprimeerd ter beschikken, speciaal voor deze import. De standaard file is een .gz file. Nochtans zou het ook moeten lukken om deze .gz file te gebruiken.

 

Een gedeelte van de import batch file is hieronder weergegeven:

 

Citaat:
tmp=`awk "BEGIN { format = \"%Y%m%d\"; print strftime(format, systime()+$((3600*24*$current))) }"`

echo $tmp

datafile=tv-$tmp.xml

wget "http://www.rytec.be/epg/rytec.xmltv" -O $datadir/$datafile

#download data to $data

echo "#cur:$current"

current=$(($current+1))

if [ -f $datadir/$datafile ]; then

echo "$convert -t xmltv -d $epg -f $datadir/$datafile -o $timeOffset -h $hours -m $mapfile -g $genrefile -e -c 1"

$convert -t xmltv -d $epg -f $datadir/$datafile -o $timeOffset -h $hours -m $mapfile -g $genrefile -e -c 1

rm $datadir/$datafile

else

echo "Data $datadir/$datafile not found"

fi

 

Het wget commando kan ik aanpassen voor de gecomprimeerde file: Gewoon de filenaam veranderen in rytecxmltv.gz

 

Hierna zou een nieuw commando moeten komen die de file unzipt. Waarschijnlijk iets met gunzip en wat parameters.

De convert lijn moet dan ook aangepast worden zodat deze de juiste filenaam neemt, tenzij je met het unzip commando de filenaam direct goed kunt zetten.

 

Kan iemand mij helpen met juiste syntax.

 

Willy

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd de geïntegreerde instructie over hoe CD/TVV EPG te downloaden van Rytec.

 

Ik heb dit momenteel nog niet automatisch gekregen (maw met een Cron job). De eerste maal per dag dat MV opgestart wordt, wordt wel automatisch een nieuwe file gedownload en geconverteerd.

 

Willy

MV-Rytec.pdf

inputs.txt

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe versie.

 

De vorige versie maakte gebruik van een ongecomprimeerde file. Deze zal vanaf ma 28/9/2009 niet meer beschikbaar zijn. De comprimeerde file is wel nog beschikbaar en is trouwens dezelfde als voor alle XMLTV toepassing enigma1 en enigma2.

 

Tevens zijn enkele zenders toegevoegd.

 

Dit noodzaakte een wijziging in de procedure. De benodigde files en instructies zijn aangehecht.

 

Willy

MV - Rytec v1.1.zip

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen deze versie van de plug-in had een update nodig wegens verandering van de file.

 

De SQlite versie (zie ander topic) had reeds de gecomprimeerde datafile versie, en heeft dus geen update.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Kabeltje87
Nieuwe versie.

De vorige versie maakte gebruik van een ongecomprimeerde file. Deze zal vanaf ma 28/9/2009 niet meer beschikbaar zijn. De comprimeerde file is wel nog beschikbaar en is trouwens dezelfde als voor alle XMLTV toepassing enigma1 en enigma2.

Tevens zijn enkele zenders toegevoegd.

Dit noodzaakte een wijziging in de procedure. De benodigde files en instructies zijn aangehecht.

Willy


jammer dat de methode uit de pdf niet op gemini werkt, ook niet met de downloadbestanden van rytec.be


ook al doe ik de box 10 keer uit of wacht op een pulse blijft de foutmelding komen (zie afbeelding)

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...