Ga naar inhoud


[Buitenland] BBC wil Freeview HD op slot doen


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

De BBC wil de programmalijsten voor de HD zenders op Freeview (DVB-T) versleutelen. Alleen goedgekeurde ontvangers krijgen dan de decodeersleutel. De audio/video data zelf zal niet op slot gaan aangezien dit niet is toegestaan. De BBC wil hiermee piraterij tegengaan.

 

Bron: BBC News website

Datum: 16-09-2009

Auteur: onbekend

 

Link mag ik niet plaatsen dus niet naar vragen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Littlesat
Zoals ITV-HD het al doet? Dan kan CDS in ieder geval lastiger BBC-HD doorgeven.



Dat heeft toch niets met CDS te maken want ze spreken over het coderen van de programma lijsten via DVB-T en niet audio/video.
Heeft niets te maken met DVB via de satelliet.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gezocht op google.

Blijkt enkel om de EPG informatie te gaan.

De inhoud van de programma's zelf blijft dus gewoon FTA, maar goedkope ontvangers die geen XMLTV aankunnen zouden dus geen programmalistings meer hebben, en dus gehandicapt zijn als PVR.

 

Zoek anders op google eens naar sleutelwoorden : bbc news site freeview program tables

1e blz, 4e link geeft duidelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wat wordt hier nu bedoeld met programma lijsten... Zender lijsten? EPG? PIDs??? Is Google babylon weer eens creatief geweest?

Niks Google translate, ik heb het nieuwsbericht zelf samengevat in een paar regels. Ik zou je graag de link geven zodat je het daar uit kan proberen te halen maar dat staan de regels nu eenmaal niet toe.

Ik kan zelf ook uit het originele bericht niet precies halen welke data ze zullen encrypten. Het gaat om de "TV listings", maar het is onduidelijk wat ze hiermee nu exact bedoelen in deze context.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
De BBC wil de programmalijsten voor de HD zenders op Freeview (DVB-T) versleutelen. Alleen goedgekeurde ontvangers krijgen dan de decodeersleutel. De audio/video data zelf zal niet op slot gaan aangezien dit niet is toegestaan. De BBC wil hiermee piraterij tegengaan.

Bron: BBC News website
Datum: 16-09-2009
Auteur: onbekend

Link mag ik niet plaatsen dus niet naar vragen.


maar is dat nou DVB-T of DVB-S ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

De opzet is om copieëren van films in HD tegen te gaan en dat zal niet helpen door alleen de EPG te cancelen.

IMHO wordt in hun plan het beeld- en geluidssignaal zelf gescrambled.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
De opzet is om copieëren van films in HD tegen te gaan en dat zal niet helpen door alleen de EPG te cancelen.
IMHO wordt in hun plan het beeld- en geluidssignaal zelf gescrambled.


Dan betekent het in feite gewoon weg dat ze hun toekomstig aanbod gaan coderen. Ik kan er geen ander woord verzinnen.

Die goedgekeurde Britse apparaten die het programma-aanbod van HD wel kunnen opnemen worden anders gewoon uitgevoerd in de wereld en dan is alles weer hetzelfde. Dan verandert er nog niets.
Dus als dit wordt gedaan, en ze vinden het zo erg dat hun programma's worden opgenomen, dan volgt heel snel weer een kaartje in de gleuf van het apparaat. En alles is weer terug naar af.
Of je moet een gewone ouderwetse videorecorder er onder zetten, met cassettes, dan kan je nog wel blijven opnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

in het engels wordt dit als volgt vermeld :

Citaat:
Under the plans submitted to data watchdog Ofcom, the BBC has urged to have rights to encrypt certain data on set top boxes, and only reliable manufacturers would be given decryption keys of such data.

 

As per the licensing rules, the BBC isn’t simply allowed to encrypt any transmissions of audio or video content because of its public status.

 

Henceforth, the broadcaster is requesting to encrypt the information associated with TV listings, in the absence of which set-top boxes are unable to decode the TV content.

het is die laatste zin die ik niet goed snap. Ze mogen wettelijk het audio en video signaal niet vergrendelen dus gaan ze enkel de EPG vergrendelen, maar blijkbaar volstaat dit om de werking van de set-top boxen te verstoren ? En enkel een aantal "betrouwbare" leveranciers gaan de ontsleutelings-gegevens krijgen om de EPG te ontgrendenen (en de ontvangst mogelijk te maken). Hoe moet ik de laatste zin "the absence of which set-top boxes are unable to decode the TV content" anders interpreteren ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Ik snap het niet hoor. Met veel tamtam is Freesat in het leven geroepen.
Met dikke letters FTA.

Dan gooien ze nu toch opeens niet zomaar overboord?


Het gaat over DVB-T, niet over satelliet.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...