Ga naar inhoud


[Buitenland] BBC wil Freeview HD op slot doen


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Freeview gebruikt waarschijnlijk hetzelfde EPG systeem als Freesat, en dat is niet het standaard systeem.

Ondertussen zijn er echter heel wat ontvangers die weten hoe ze hiermee moeten omgaan.

Als ze dit echter gaan encrypteren komt daar een einde aan.

Die "niet-goedgekeurde" ontvangers (PC's, Dreamboxen, etc.) zullen dan geen EPG meer hebben behalve de now/next.

Dan moet je dus al XMLTV gaan inzetten om EPG info te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ilseonline
DVB-T is dus digitale TV via de zendmasten op de aarde.

Kleinigheidje, het is een eiland, wat wil men daarmee bereiken?


Het UPC principe? Dat je het alleen maar kunt en mag kijken als je een door hen gecertificeerde ontvanger hebt.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarmee is het hek van de dam

ze zenden een signaal uit waamee alleen goedgekeurde ontvangers zoals die van panasonic bd recorders met freesattuners kunnen opnemen, Maar dat zal die hollywoodbazen niet genoeg wezen , en op den duur gaat waarschijnlijk alles op slot , in Duitsland is dat ook al aan de gang HD+ CI+ . En alleen omdat wij betere TV,S EN CAMERAS en De studio`s betere faciliteiten hebben .Begint Het gezeur weer opnieuw, band .cassette.video,cd, mp3,dvd, bdr,enz recorders steeds kwamen ze te zaniken. En hoevaak hebben ze recht op kijkrechten, want zij staan op het standpunt dat een illegale kijker/kopie niet meer een legale kopie koopt, en dan is het andersom toch ook zo dat je 1 keer kijkrechten zou moeten betalen, en niet bios . videotheek/ koopfilm/ filmzender /tvzender/ dump bijv blokker. Gewoon amerikaanse filmproducten boycotten misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
DVB-T is dus digitale TV via de zendmasten op de aarde.

Kleinigheidje, het is een eiland, wat wil men daarmee bereiken?


Ik begrijp het ook niet helemaal, behalve een zeer select groepje enthousiastelingen aan de Belgische kust en in Noord-West Frankrijk kan niemand buiten Groot-Brittanië de DVB-T signalen ontvangen, dus doelen ze op piraterij binnen de UK lijkt me.
Als zonder die EPG de opnames niet meer gemaakt kunnen worden (wat ik betwijfel en waarvoor hier ook al oplossingen voor aangegeven werden) denken ze dan dat die piraten er moeite mee hebben om een officieel goedgekeurde ontvanger te kopen?

Laten we ons er maar niet teveel druk om maken en gewoon lekker blijven kijken op de Astra 2.

(Ben persoonlijk wel benieuwd naar die EPG via XMLTV maar heb het nog niet aan de praat en is hier even off-topic.)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
het gaat over DVB-T, zoals al eerder is geopperd.


Dan kan het wel over DVB-T gaan maar dan is dit helemaal een losse flodder want ook in het Verenigd Koninkrijk hebben ze via DVB-T nog helemaal geen HD. Die uitrol begint in december en één voor één worden alle transmitters geschikt gemaakt. Rond mei 2010 is dat pas landelijk.

Dus dat kan een voorschot hierop zijn, maar misschien bedoelt men toch echt Freesat.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt me ook een beetje absurd dat men enkel op het DVB-T platform BBC HD op een of andere manier gaat beveiligen, terwijl exact dezelfde zender op het DVB-S platform (dat feitelijk in heel west-europa probleemloos kan ontvangen worden) gewoon ongecodeerd verder wordt uitgezonden...

 

Een béétje piraat schaft zich meteen een schoteltje aan (gesteld dat ie dat nog niet had).

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

of het is de bedoeling dat wanneer er landelijk een dvb-t (2)net werkt ,( zij hebben ook weinig met buurlanden frequenties last), en kunnen danmisschien wel de dvbs uitzendingen dan staken , over een uitloopperiode van zeg 8 jaar, Gewoon een wet dat er in elke tv een dvbt (2) tuner verplicht is , dat hebben ze al in meer landen verplicht , ik geloof frankrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant... maar misschien ben ik niet helemaal op de hoogte hoor... ik begrijp iets niet helemaal goed.

Waarom zou je niets kunnen opnemen zonder EPG? Ik begrijp dat het audio en videosignaal gewoon ongecodeerd zal zijn/blijven? De EPG data zouden gecodeerd worden, en dus niet te lezen voor "vreemde" sat.receivers (of dvb-t boxen als het dat is). Ik zie geen enkel probleem... nu (via sat) neem ik toch ook programma's op zonder dat er EPG data beschikbaar is.... is zie dus niet echt wat het probleem is als ik eerlijk ben. Tenzij ik ergens iets gemist heb in dit hele verhaal.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is sprake van dat de service informatie (waarmee de ontvanger verteld wordt wat de video, audio en teletext PIDs) gecodeerd zal worden volgens een eenvoudige tabel, die alleen beschikbaar wordt gesteld aan gecertificeerde fabrikanten.

 

Waardoor gebruikers met niet gecertificeerde spullen handmatig PIDs zullen moeten selecteren, waarmee het allemaal niet gebruikersvriendelijker wordt.

 

Wat mij betreft riekt het naar een truc om FTA HD uit te zenden maar toch de contentproviders tevreden te stellen met een manier om digitaal kopiëren tegen te gaan, maar bewust wordt er een dergelijke zwakke mate van codering gekozen zodat er geen echt serieuze beperking aan de consument wordt opgelegd.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
of het is de bedoeling dat wanneer er landelijk een dvb-t (2)net werkt ,( zij hebben ook weinig met buurlanden frequenties last), en kunnen danmisschien wel de dvbs uitzendingen dan staken , over een uitloopperiode van zeg 8 jaar, Gewoon een wet dat er in elke tv een dvbt (2) tuner verplicht is , dat hebben ze al in meer landen verplicht , ik geloof frankrijk


dat zou in Nederland kunnen (maar daar gebeurt het weer niet door dommigheid van de regering dat overal GOED is te ontvangen). Maar landen als Engeland, Wales, Schotland zijn zo immens groot en soms ruwlandschap dat het gewoon niet gaat om alles te voorzien via dvbt.
Volgens mij was Frankrijk een land die heel lang geen landelijke dekking had voor televisie-ontvangst, wat toen gewoon nog via de ether was.
Woonde je niet in Parijs, dan had je pech.

In Nederland wordt ook niet overal het signaal goed ontvangen. Net bij de Randstad (overgang Utrecht-Gelderland) en Noord-en Oostnederland.
Volgens mij vinden ze het ook niet belangrijk om dit recht te zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Het gaat om de "TV listings", maar het is onduidelijk wat ze hiermee nu exact bedoelen in deze context.

"TV listings" zijn inderdaad de programmagegevens. Daarmee kun je dus de PVR instellen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu

Wat mij betreft riekt het naar een truc om FTA HD uit te zenden maar toch de contentproviders tevreden te stellen met een manier om digitaal kopiëren tegen te gaan, maar bewust wordt er een dergelijke zwakke mate van codering gekozen zodat er geen echt serieuze beperking aan de consument wordt opgelegd.

Het lijkt inderdaad een compromis: de BBC wil en kan dit wettelijk eigenlijk niet (publieke omroep), maar Ofcom (Britse Commissariaat vd Media) zoekt wellicht een uitweg om beide partijen tevreden te houden. Voor contenthouders draait het eigenijk uit op symboolpolitiek.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...