Ga naar inhoud


Nieuwe subforums voor populaire ontvangers


zwervertje

Aanbevolen berichten

Ik ben van mening dat sommige bestaande satelliet receiver forums wel kunnen verhuizen naar het forum Satelliet receiver- overige receivers.

De reden hiervoor is dat er zeer weinig op gepost wordt.

Als voorbeeld de Echostar/Arion, als je de eerste pagina bekijkt

zie je dat de laatste post op deze pagina van 26-05-2009 is.

Bij de Inverto/Lemon is de laatste post van de eerste pagina van

17-07-2009

Bij de Nokia is de laatste post zelfs van 10-10-2008. confused

Bij de Pioneer van 03-05-2009.

Ik denk dat er op het moment ontvangers zijn die voor meer posts kunnen zorgen dan enkele van de hierboven genoemde forums??

Ik ben van mening dat hier eens goed over nagedacht moet worden door de moderators!! frown

En daarna kan er misschien iets aan gedaan worden

laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een subforum over de Rebox modellen (2701 - 9000) bijvoorbeeld, zou denk ik wel trekken

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een forum over door CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers (b.v. de Homecasts) resp. software (b.v. die voor de Topfield 7710) zou ik zeer op prijs stellen.

De overige ontvangers, met al hun "geen kaart"-ellende, kunnen dan wat mij betreft in een rubriek "alleen voor FTA-kijkers".

 

smile Roeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh... je bedoelt dit is het Canal Digitaal Satelliet TV forum?? Ik denk dat je bij het beslissen of er een apart forum gewenst is moet kijken wat je 'klanten' willen, ongeacht goedgekeurd door CD of niet. Als je geïnteresseerd bent in een bepaalde tuner is het gewoon prettig om met anderen die zo'n tuner hebben of willen hebben te kunnen communiceren - samen kom je verder.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Een subforum over de Rebox modellen (2701 - 9000) bijvoorbeeld, zou denk ik wel trekken


ER zijn voorlopig nog zo weinig topics over de 2701 en de 9000 dat ik,bang ben dat dat er voorlopig niet in zit.

Ook voor @Roeland sluit ik me bij Sjaak(k) aan er is al een Topfield forum om de 7710 een eigen forum te geven zou teveel van het goede zijn. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

De satelliet-wereld staat bol van de beunhazen, freaks en oplichters. "Nee meneer, we doen niet aan grijze import", vertellen ze je in een winkel. Maar een paar jaar later, als je de software van je tuner moet updaten omdat CanalDigitaal weer heeft zitten rotsooien met hun codering, merk je dat die winkel dat wél deed maar het parallel-import noemt, zodat specifieke Nederlandse software toch niet beschikbaar is. Of je ontdekt dat een gerenommeerde fabrikant van tuners langzaamaan in slaap valt en niets meer aan software-updating doet, of juist paniekerig de ene na de andere manke nieuwe software-versie de wereld instuurt.

 

Ik wil overstappen op HD-satellietontvangst - en worstel nu door de brei van berichten, recensies en discussies over de vele tientallen ontvangers die me HD-genot beloven. Ik weet nu gelukkig dat buitenlandse recencies niets zeggen over de goede werking van die apparatuur in de Nederlandse context, dat je winkels met de grootst mogelijke argwaan moet benaderen, en dat diverse apparatuur alleen bedienbaar is door computer-freaks. Maar wat een tijd en energie moest ik daarvoor uittrekken... Is er echt geen ruimte voor een discussierubriek over in Nederland goed-werkende en betrouwbare apparatuur voor simpele consumenten?

 

smilefrown Roeland

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sub-forums komen er niet zo gauw hier, er is ook nooit een reelbox forum gekeomen alhoewel daar nu toch een hele grote gebruikers groep voor is.

Ik zie dat er ook heel veel AZbox gepost word, de 'markt' en behoefte naar info verschuift inderdaad ....

Vroeger was er een zeer goed XSAT subforum, maar dat was op een gegeven moment ook obsolete...

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roeland heeft toch wel wat gelijkt hoor, als leek hier terecht komen wordt je in sommige gevallen een beetje schrik aangejaagd door de teveel info zowel van goed als niet goed! ikzelf heb dit forum ook aan enkele vrienden doorgestuurd maar geraken er echt niet meer uit. Je dient toch wel enige kennis te hebben van satontvanger of je raakt snel de weg kwijt. dus misschien een subroom van de pro en contra zou gemakkelijker zijn voor sommige.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ook niet helemaal waarom er niet een apart forum per merk komt... Geld kost het volgens mij niet, want je bandbreedte en postings blijven in principe gelijk... alleen is het stukken overzichtelijker... Als ik nu wil weten of er iets over Technisat geschreven wordt, moet ik een hele boel voor mij oninteresante onderwerpen doorlezen, omdat in dit verzamelforum altijd wel een topic actief is, en dus gemerkt is dat er nieuwe dingen gepost werden.

 

Maar misschien zijn er goede redenen om dit niet te doen... ik weet het niet. Ik zou merkforums erg fijn vinden!

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De redenen zijn vrij simpel:

1. Een merk moet zijn sporen verdiend hebben. Als we voor ieder nieuw (oem) merk een eigen forum beginnen wordt dit board al snel heel erg onoverzichtelijk (door het vele moeten scrollen) en krijg je allemaal van die forums waar op een gegeven moment gewoon niets meer gebeurt. Het Xsat forum is daar een prima voorbeeld van.

Om even je eigen merk te noemen; Technisat is veel te weinig besproken om een eigen forum te "verdienen".

2. Een merk moet zich netjes positioneren. Als om een voorbeeld te noemen een groepje handelaren en importeurs hier onder allerlei verschillende namen zeer intensief "reclame" komt maken voor hun product, mensen via PM reclame naar hun eigen winkels en forum verwijst, vervolgens de forum moderators bijna "dwingt" een nieuw forum te starten voor dat merk en dan ook nog eens moderators loopt af te zeiken, is de wil een nieuw forum te starten meteen weg.

3. De receiver moet veel besproken worden en daar moet enige continuïteit in zitten alsmede een goed toekomstperspectief zijn.

4. Meer forums betekend meer werk voor forum moderators. Aangezien dit vrijwiligers werk zou moeten zijn, maar onderhand meer op een full-time "baan" begint te lijken, gaan we daar heel zuinig mee om. Geschikte forum moderators bieden zich niet aan en wij hebben de handen vol.

Wij doen het voor velen toch nooit goed. Het is onmogelijk iedereen tevreden te stellen.

Wat in ieder geval als een paal boven water staat is dat mensen die op een hele irritante en bijna dwingende wijze een eigen forum op willen eisen, gewoon worden overgeslagen.

Als onze bezoekers zelf eens wat beter mee zouden denken, zouden topics in Overige receivers prima terug te vinden zijn. De keren dat wij titels van berichten aan moeten passen omdat er "Help, hij werkt niet", "probleem met mijn xsat" of "kan niks scannen" staat, zijn ontelbaar.

Laat de forum bezoekers eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.

[Xsat 410] probleem met scannen op astra 23,5 is immers een stuk duidelijker dan Help!!!!!!.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

2. Een merk moet zich netjes positioneren. Als om een voorbeeld te noemen een groepje handelaren en importeurs hier onder allerlei verschillende namen zeer intensief "reclame" komt maken voor hun product, mensen via PM reclame naar hun eigen winkels en forum verwijst, vervolgens de forum moderators bijna "dwingt" een nieuw forum te starten voor dat merk en dan ook nog eens moderators loopt af te zeiken, is de wil een nieuw forum te starten meteen weg.

 

 

Maar wat hebben de gebruikers daarmee te doen dan ? die zijn weer de dupe ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...