Ga naar inhoud


BBC en ITV te ontvangen met 1 schotel met 3 LNB's ?


SnijdeA

Aanbevolen berichten

Hallo All,

 

Ik heb een offerte van een bedrijf gekregen voor een 78 CM schotel met 3 LNB's, nadat ik aangaf dat ik alle Nederlandse zenders en ook BBC wil kunnen kijken.

 

Nu geeft mijn vriendin aan dat ITV ook interessant is voor haar.

 

Ik ben op zoek gegaan en stuit op het volgende :

 

The BBC broadcasts all of its domestic television channels (including BBC HD and the regional variations) from the Astra 2D satellite, except the BBC News Channel and BBC Parliament which broadcast from Astra 2A. All domestic BBC channels have been Free to Air since 29 July 2003.

 

ITV also broadcasts all its television channels (including regional variations of ITV1, as well as STV and UTV) from the Astra 2D satellite.

 

Veder lezen leert dat er een Astra 2A, 2B, 2C en 2D is.

Right.

 

Nu de vraag :

Klopt het dat ik met 3 LNB's op 1 schotel ontvangst kan krijgen van Astra 1, Astra 2D en Astra 3 ?

 

Ofwel, zijn er mensen hier die dit hebben, en BBC 1, 2, 3, 4 ontvangen en ook ITV ontvangen, naast alle Nederlandese zenders ?

 

Gr,

Arjan.

 

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ASS-Ware
Nu de vraag :
Klopt het dat ik met 3 LNB's op 1 schotel ontvangst kan krijgen van Astra 1, Astra 2D en Astra 3 ?

Ofwel, zijn er mensen hier die dit hebben, en BBC 1, 2, 3, 4 ontvangen en ook ITV ontvangen, naast alle Nederlandese zenders ?

Gr,
Arjan.


Ja hoor dat klopt met drie lnb's zelfs 4 satellieten ontvangen ook Eurobird1 die op 28.5 oost hangt ontvang je met de lnb waar je ook de Astra's op 28.2 ontvangt omdat die er zo dicht bij hangt pakt hij hem gewoon mee.
ITV is ook FTA (free to air) dus kun je ook gewoon ontvangen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

ITV 1, 2 (+1), 3 (+1) en 4 (+1) zijn gewoon FTA. Alsook nog een hele hoop andere Britse zenders. Voor meer info kan je terecht op de Wiki over Freesat in de UK .

 

EDIT: Sky heeft inderdaad een deel van de zenders op de Astra 2D ook nog eens toegevoegd op één van de andere sats op de 28.2°O positie voor de Britten "in het buitenland". Maar dat doet weinig ter zake in het overgrote deel van west Europa wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans B
Dus wel. Met een min. 1.40m schotel hebben wij sinds 2 maanden wel ontvangst van ITV, en daar zijn heel veel engelsen hier blij mee.......kom maar kijken. ( is wel gecodeerd. in het sky pakket)


Frans B, er word hier gedoeld op de freesat zenders, deze zitten op een UK beam, deze zijn compleet FTA en kun je daar op Kreta nog niet met een 6 mtr. of grotere schotel ontvangen, maar zijn in Nederland, dat nog binnen die beam valt wel degelijk te ontvangen. Zelfs met een klein schoteltje al.

Kennelijk beschik jij over een sky-abonnement voor de zenders die nog op de Europabeam uitzenden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan met één lnb gericht op 28.2/28.5 de volgende zenders ontvangen : Astra2 en eurobird1.

al deze zenders zijn FTA, dus zonder abonnement te ontvangen - veel kijkplezier !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans B
Dus wel. Met een min. 1.40m schotel hebben wij sinds 2 maanden wel ontvangst van ITV, en daar zijn heel veel engelsen hier blij mee.......kom maar kijken. ( is wel gecodeerd. in het sky pakket)


Jij bedoeld waarschijnlijk de ITV zenders op 12402 V op de Astra 2B satelliet? Deze zijn inderdaad versleuteld in het Sky UK pakket.

Hier bedoelen ze de ITV zenders 10758 V, 10832 H, 10891 H, 10906 V op de Astra 2D satelliet die FTA te ontvangen zijn.

Een opstelling van 3 en 4 satelliet posities (Astra 19.2° oost, Astra 23.5° oost, Astra 28.2° - 28.5° oost en Hotbird 13° oost) op een 78 cm schotel zijn perfect mogelijk.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het spul is vandaag geinstalleerd en bijna alles werkt, eerste maand alle kanalen gratis.

Om de 1 of andere reden kan ik Eurosport HD en History HD niet ontvangen, de ontvanger zegt "Searching for signal".

Daar komt de leverancier nog op terug.

 

Wat betreft de ITV kanalen heb ik nog een vraagje.

Ik ontvang alleen ITV 2, 2+1, 3, 3+1, 4 en 4+1.

ITV 1 ontbreekt.

Hebben jullie ITV 1 wel ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle kanalen gewist, een fastscan op CanalDigitaal gedaan en daarna een auto scan op alle free channels en nu zit ITV 1 er wel bij :-)

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...