Ga naar inhoud


G4 halogeenlampjes vervangen door ledlampjes


AEO

Aanbevolen berichten

Citaat:
het probleem is mensen willen er niet te veel voor betalen

 

Ja?? En wat is daar mis mee?

 

Leg mij even uit wat de vooruitgang is van de LED lamp want ik snap niets van je verhaal.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb dat postcode geval in de buitenlamp zitten omdat daar de oude spaarlamp kapot was gegaan.

 

Ik zie geen verschil in lichtkleur en sterkte, als deze LED lamp inderdaad veel langer meegaat en ook nog eens beduidend minder energie verbruikt ben ik er wel blij mee.

 

Heeft die Postcode loterij mij toch iets gebracht!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Ja?? En wat is daar mis mee?


U komt uit het Gooi het armste gedeelte van Nederland dan moet u zekker zuinig zijn op uw geld.

Ik gaat niet uit leggen wat de voordelen van ledlampen zijn. Doe maar een beetje moet als u het zo graag wilt weten wat de voordelen zijn.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BACKFIRE
Mischien kom ik een beetje bod over is niet zo bedoelt wink.
Een tip kijk maar eens op (http://www.olino.org)daar staan een boel testen over ledlampen, spaarlampen, gloeilampen en een uitleg over de power factor.


Maar er wordt veel onzin rond deze lamp verkondigd, laatst de producent van de actie led lamp gehoord en die stelde dat:

- er geen warmteontwikkeling is bij de led lamp (volgens mij niet waar)
- er geen zware metalen of andere vervelende stoffen in deze lamp zitten (ik zou zeggen: waar, maar door de eerste bewering begin in te twijfelen)

Wie het weet mag het zeggen!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DRG
leuke discussie smile

Heb ik nog een kleine toevoeging, led lampen geven domweg te weinig licht.

Ik heb zelf een test kunnen doen bij een media..... met een Philips 7,5 watt ledlamp ( dat is op dit moment ongeveer het zwaarste wat je kan krijgen ) met GU10 fitting.
Deze was overigens dimbaar volgens de verpakking.
Lichtopbrengst was minder dan van een 35watt standaard GU10 lampje en daarbij de ledlamp moest 40 euro kosten... wat is dan besparen ?
En niet alleen te weinig maar ook in een verkeerde golflengte want al is hij voor je gevoel helder , het lijkt gewoon minder licht
Link naar reactie
Delen op andere sites

""is gewoon onzin dat je met ledlamp geen gezellig sfeer kan maken. ""

 

Nie geloven, maar die zijn te duur en door de mindere lichtopbrengst moet je d'r meer steken en dus weer eens duurder...

Ik blijf erbij, heb er onlangs bij de groothandel diverse types en merken gezien, (en die gaven VEEL WARMTE AF) de prijs was m'n hinderpaal!

 

Kijk ook eens naar veel van die duitse shows, d'r zitten ook ledbeams ed tussen dus wel sfeerlicht!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die gene die een echte bevestiging zoekt of LED verlichting (al) een echte gloeilampvervanger is, is het notabene Philips die dit in zijn zeer recentelijk LED vooruitgang-overzicht aangeeft.

Hier komt in 1 oogopslag naar voren dat voor echte interieurverlichting momenteel 'redelijke' LED oplossingen zijn. Alleen in accentverlichting geeft het Philips zijn eigen LED producten een 'perfecte' oplossing.

 

LED en warmteontwikkeling is weldegelijk een feit. Zoals ik in een eerdere post binnen dit topic aanhaalde begint dit 'probleem' bij LED's van >3W. Boven deze grens komt koeling om de hoek kijken middels koelvinnen en/of grotere LED behuizingen die het euvel moeten compenseren tot een acceptabel niveau wat tevens de LED levensduur verlengt.

Het moet een LED freak immers bekend zijn dat power LED's zonder koeling een minder lang leven zijn beschoren en ook minder fel branden wanneer te temperatuur te hoog wordt.

Neem bijvoorbeeld de Power LED matrixmodules tot 150 Watt. Deze dienen standaard op een koelblok te worden gemonteerd, anders is het binnen een paar seconden brandtijd al bekeken met de Lumens.

 

Tot op heden blijf ik er bij dat er momenteel al heel leuke en echt goede LED oplossingen zijn voor bepaalde situaties, maar dat men er nog lang niet is. Er moet nog veel veranderen en verbeteren tot wij de gloeilamptechniek echt de rug toe keren.

En het is mijn persoon die er aan twijfelt of dit wel door LED techniek zal gebeuren, omdat er immers tal van onderzoeken lopen naar nu al veel rendabelere lichtbronnen zoals OLED en CRT gebaseerde technieken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

we praten nu al over 7 watt led lampen.

 

maar uh.

spaarlampen geven veel meer licht en zijn ook tegen de 6 a 7 watt.

wat is nu de besparing dan?

 

niet raar bedoeld, zit zelf ook te dubben.. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik blijk toch weer een aardige discussie op gang te hebben gebracht!

Maar waar het mij om gaat is een ledvervanger voor een klein halogeenlampje van het type G4.

Ik zal proberen om de vervanger te omschrijven.

Het ziet er uit als de miniatuuruitvoering van zo'n ouderwets Amerikaans stoplicht dat midden boven een kruispunt hangt.

Het heeft lichten naar 4 zijden gericht.

Zoiets dus in het klein, er zitten 3 smd ledjes op alle vier zijden, 3 op een rijtje, en bovenop nog eens 3, dus in totaal 15 smd ledjes.

Je kan ze zien op de website van leditlight.

Op de website van Meipos zie je een uitvoering met 2 smd ledjes per zijde en ééntje bovenop, dus in totaal 9 smd leds.

Lichtkleur is 3000K.

Opgegeven lichtsterkte is 140 lumen.

De uitvoering van Meipos kost 7,75, die van leditlight kost 12,00 maar die heeft dus meer ledjes.

Ik vraag mij af of er iemand al ervaring heeft met deze lampjes.

En natuurlijk of er ergens een gewone winkel is, waar ik ze kan zien (en kopen).

Je hoeft geen naam te noemen, slechts de stad+straat,dan weet ik het wel te vinden.

Al vast bedankt.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
we praten nu al over 7 watt led lampen.

maar uh.
spaarlampen geven veel meer licht en zijn ook tegen de 6 a 7 watt.
wat is nu de besparing dan?

niet raar bedoeld, zit zelf ook te dubben.. smile


7 Watt LED lampen zijn opgebouwd uit klusters van 3x2.5 Watt LED's.
De 7-10W Power LED's bestaan wel, maar nog erg duur.


Wat betreft de GU4 vervanger heb ik persoonlijk geen ervaring. Maar wat ik uit de genoemde LED configuratie denk te halen is niet bar veel licht. Verwacht er niet al te veel van. Denk dat je het met een 7W halogeenlampje kan vergelijken.
3000K is een gebroken wit kleurtemperatuur, een beetje te vergelijken met de standaard kleurtemperatuur van spaarlampen, ook wel nummer 83 of 830.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BACKFIRE
Dan is het iniedergeval wel de zuinigste koelkast. Hoeveel ledlampen heb je al uitgeprobeert dan dat je tot deze conclusie komt. Want het is gewoon onzin dat je met ledlamp geen gezellig sweer kun maken.
Sweer kun je er misschien wel mee maken maar ik ben meer geïnteresseerd in sfeer. Als ik zie wat er op dit moment te krijgen is gaat het wat mij betreft nog wel een aantal jaren duren eer ik de overstap maak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag op de beurs weer een verbetering van Philips LED bollen.

De vervanger voor een 60W gloeilamp is nu opgebouwd uit blauwe LED's.

 

Ze plaatsen goedkopere en makkelijker te produceren blauwe power LED's in een E27 behuizing en zetten er een glazen bol met fosfor gebaseerde poedercoating over heen. Hierdoor gebeurd het zelfde als bij een reguliere Tl-buis, het blauwe licht laat de coating reageren en je hebt wit licht.

Hier overheen nog een beschermende bol van plastic en klaar. Fel warm wit licht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...