Ga naar inhoud


gigabit netwerk maken alles gigabit of niet.


bartshit

Aanbevolen berichten


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: bartshit
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: bartshit
Alles aangesloten en het werkt, maar supersnel is het niet dus er zal nog wel iets verkeert staan.
Als ik 100MB kopieer doet hij daar ong. 9 seconden over.
(hoe was die rekensom voor snelheid ook al weer confused)


Foei, ga je lagere schoolgeld terughalen..

100 Mb in 9 seconden = 100/9 = 11.1 Mb/s

Dat is zeker niet snel.


wink Ik mijn lagere schoolgeld terughalen.....?
jij moet beter lezen geen Mb maar MB (megabit megabyte)
:D:D


Megabit schrijf je gewoonlijk als Mbit... maar goed.

In de praktijk moet je inderdaad met 10 vermenigvuldigen om van bytes naar bits te gaan in netwerksnelheid ivm de overhead.

Dus in dit geval ongeveer 100 Mbit aan snelheid.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Je kan waarschijnlijk ~20% snelheidswinst halen als je jumbo frames aanzet... Ligt uiteraard ook aan je hard disks en rest van je systeem, maar een gemiddelde moderne hard disk moet toch wel een 50-60MB/s halen, ook de laptop disks...


hmm dus 1000mb netwerken zijn niet nodig omdat je toch vooral via hdd's pompt? Bottleneck (de hdds) blijft onder de 100 of zit ik er nu naast??

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Megabit schrijf je gewoonlijk als Mbit... maar goed.

In de praktijk moet je inderdaad met 10 vermenigvuldigen om van bytes naar bits te gaan in netwerksnelheid ivm de overhead.

Dus in dit geval ongeveer 100 Mbit aan snelheid.


hmm ik heb ook geleerd Mb en MB is bits en bytes.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit je naast...

Een goed presterende moderne harddisk kan prima ~100MB/s halen. Als je dan een RAID array opbouwt met een aantal schijven is het mogelijk om veel meer dan 100MB/s te halen.

100MB/s kan net over een gigabit netwerk heen... Dus bij een RAID array kan je "te weinig" hebben aan gigabit om je hardeschijven op 100% doorvoer te belasten.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Daar zit je naast...
Een goed presterende moderne harddisk kan prima ~100MB/s halen. Als je dan een RAID array opbouwt met een aantal schijven is het mogelijk om veel meer dan 100MB/s te halen.
100MB/s kan net over een gigabit netwerk heen... Dus bij een RAID array kan je "te weinig" hebben aan gigabit om je hardeschijven op 100% doorvoer te belasten.


Ja dus?

Als je in principe gewoon de snelheid van je harde schijf over het netwerk kan pompen is het toch goed? De gemiddelde thuis gebruiker zal niet echt met Raid bezig zijn (zeker niet met Raid 5 of 6 of 10). Hij zal dus dik tevreden zijn als hij 60-80 Mb/s haalt (geen Megabit voor de betweters wink ) en dat is een flinke meerwaarde tegen een "standaard" 100 Mbit netwerk. Er is geen mens die thuis een sneller dan 1 Gbit netwerk nodig heeft.

Mijn Raid array kan ook 500 Mb/s + leveren, een leuke bijkomstigheid bij meerdere schijven in Raid 5, maar het ging mij om de opslagcapaciteit. En dan heb ik nog wel "trage" green schijven erin zitten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@winwiz;

 

Ik reageerde op Sjattuh... Die stelde de vraag of een 1000Mbit netwerk niet noodzakelijk iss omdat zijn harde schijven toch trager waren. Ik probeerde alleen maar aan te geven dat deze aanname onjuist was.

 

En ik denk inderdaad dat mensen die een gigabit netwerk willen hebben in hun huis ook wel een RAID array van enige soort in gebruik hebben... (Meestal RAID0, of te wel geen redundancy)

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
@winwiz;

Ik reageerde op Sjattuh... Die stelde de vraag of een 1000Mbit netwerk niet noodzakelijk iss omdat zijn harde schijven toch trager waren. Ik probeerde alleen maar aan te geven dat deze aanname onjuist was.

En ik denk inderdaad dat mensen die een gigabit netwerk willen hebben in hun huis ook wel een RAID array van enige soort in gebruik hebben... (Meestal RAID0, of te wel geen redundancy)


Ah, ja dat klopt. En inderdaad zal Raid 0 regelmatig voorkomen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.

 

Ik zou eerst op alle aangesloten apparatuur bekijken of ze inderdaad op Gbit ingesteld staan.

 

Je haalt nu de snelheid van 100 Mbit dus 1 van de schakels staat niet goed.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz


Je haalt nu de snelheid van 100 Mbit dus 1 van de schakels staat niet goed.


Kan ik daar uit concluderen dat een snel netwerk a.h.w. wordt beperkt door de zwakste (langzaamste) schakel?
Ongeacht of die zwakke schakel op dat moment wordt aangesproken?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Origineel bericht van: winwiz


Je haalt nu de snelheid van 100 Mbit dus 1 van de schakels staat niet goed.


Kan ik daar uit concluderen dat een snel netwerk a.h.w. wordt beperkt door de zwakste (langzaamste) schakel?
Ongeacht of die zwakke schakel op dat moment wordt aangesproken?


Ja, alles in de lijn moet gigabit zijn. De computer sluit je normaal gesproken op een switch aan die ook gigabit moet zijn. Je adsl/kabel modem is meestal 100 Mbit maar dat is geen probleem als je hem op de switch aansluit. Bijna alle switches zijn autosensing qua snelheid.

Belangrijk is dus dat als je tussen 2 of meer apparaten op gigabit snelheid wil communiceren, alle onderdelen in de schakel deze snelheid aankunnen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er naast die computer zoals bij mij het geval is een dreambox aan diezelfde switch hangt, dan trekt die niet de snelheid van communicatie tussen de pc en zeg internet omlaag?

 

Ik dacht namelijk ook dat een switch een intelligent stukje hardware is welke kijkt voor wie de pakketjes bestemd zijn en dat daarmee de DM de communicatie tussen de pc en internet niet negatief beïnvloed.

 

Overigens haal ik een opname op de dreambox van een kleine 4GB binnen 6 minuten over naar de pc. Is dat vlot?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dreambox communiceert op 100 Mbit maximaal, hij is de zwakste schakel

 

4 Gb in 6 minuten is

1 Gb in 1.5 minuut (90 seconden) is

 

1000 Mb/90 sec is

 

11 Mb/s en dat is ongeveer 100 Mbit dus dit klopt precies.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi smile

 

Filezilla geeft ook 10-11 MB aan bij overdracht.

Dat is wel eens lager geweest (3-4MB/s).

 

Weliswaar geen Gigabit, maar prima mee te leven.

Uitzending van 2 uur (XFactor ITV), daarna overhevelen en branden binnen een kwartier.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...