Ga naar inhoud


gigabit netwerk maken alles gigabit of niet.


bartshit

Aanbevolen berichten

 

 

 

Ja, alles in de lijn moet gigabit zijn. De computer sluit je normaal gesproken op een switch aan die ook gigabit moet zijn. Je adsl/kabel modem is meestal 100 Mbit maar dat is geen probleem als je hem op de switch aansluit. Bijna alle switches zijn autosensing qua snelheid.

 

Of zit hier mijn probleem,? tussen mijn kabelmoden en de switch zit een 100Mb router (Asus WL500g) confused

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Met 2 pc's onder de switch is onderlinge communicatie geen probleem.

 

Ikzelf heb een soortelijke situatie. Een KPN router met daarachter een DLink router omdat deze wel een MAC filter heeft en de speedtouch niet.

Met downloaden merk ik erg weinig verschil of ik nu de pc achter de 1e of de 2e router hang.

Ik kom toch niet hoger dan een kleine 12-13 Mb bij mijn KPN ADSL over ISDN.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Met 2 pc's onder de switch is onderlinge communicatie geen probleem.

Ikzelf heb een soortelijke situatie. Een KPN router met daarachter een DLink router omdat deze wel een MAC filter heeft en de speedtouch niet.
Met downloaden merk ik erg weinig verschil of ik nu de pc achter de 1e of de 2e router hang.
Ik kom toch niet hoger dan een kleine 12-13 Mb bij mijn KPN ADSL over ISDN.


Nee dat zal ook niet uitmaken omdat de onderlinge verbinding toch 100 Mbit is dus ruim voldoende voor standaard internetverbinden

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartshit
Dan snap ik er niks meer van.
Ik heb alles terug gezet zoals het standaard staat.
Ik kom niet niet boven de 100Mb.
3 computers met een gigabit kaart en een gigaswitch en ze zijn even snel als mijn dreambox madmad


Ga eerst eens op je switch kijken hoe de verbinding is. Meestal kun je dat zien aan een ledje, soms aan de kleur van het ledje.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij geeft al aan dat hij Cat 6 kabels heeft, maar ja niet geschoten is altijd mis. smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite zou je per poort 1 Gig moeten halen. Het mag niet

uitmaken of je 100 mbit apparaten op je switch hebt staan.

Normaal gesproken bieden 1 Gig switches ook 1 Gig per poort.

Als ze tenminste de IEEE standaard volgen van gigabit ethernet.

 

Het apparaat zal bij het zenden en ontvangen zich niets moeten

aantrekken van de andere poorten.

Anders moet je 2 apparaten met een gig aansluiten zonder tussenkomst van een router of andere apparaten en de poortsnelheid op full duplex zetten dus niet autosensing.

Of inderdaad je bekabeling controleren.

 

Als je geen gig haalt tussen de 2 apparaten of geen connectie kan maken, dan wordt full duplex niet (goed)ondersteund door je netwerkkaarten of je switch. Wel altijd de verbinding tussen

switch en apparaat op dezelfde poortsnelheid zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabels nagelopen en die zijn goed.

als ik bij een van de computers iets aan de instellingen van de netwerkkaart verander, dan staat bij taakbeheer heel even 1GB en dan meteen weer 100mb.

Dus ik meteen bij de andere computers kijken.

1 computer staat altijd op 1gb en de 2 andere op 100mb.

Al geprobeerd met drivers te veranderen, maar dat maakte geen verschil.

confusedconfused

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartshit
Kabels nagelopen en die zijn goed.
als ik bij een van de computers iets aan de instellingen van de netwerkkaart verander, dan staat bij taakbeheer heel even 1GB en dan meteen weer 100mb.
Dus ik meteen bij de andere computers kijken.
1 computer staat altijd op 1gb en de 2 andere op 100mb.
Al geprobeerd met drivers te veranderen, maar dat maakte geen verschil.
confusedconfused


Dan denk ik dat je switch niet helemaal jedat is er van uit gaande dat je werkelijk Cat 6 bekabeling hebt..... Ik weet niet wat voor een merk je hebt?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb echt cat6.

Ik heb een lynksys wrt320n erbij gehaald en aangesloten.

Hier valt mij op dat een computer met opstarten 1gb is (geel lampje) als hij bijna klaar is word het 100mb (blauw lampje).

Als ik bij de andere computer de utp kabel er uit trek geeft hij aan 1gb stop ik de kabel er weer in dan springt hij direct naar 100mb.

 

confused

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 - Een keer kabels wissellen en kabels op andere poorten van de switch aansluiten om uit te zoeken waar de fout zit.

 

2 - Zijn het gekochte kant en klare CAT6 kabels, of heb je ze zelf gemaakt?

Het lijkt er namelijk op dat de kabels niet goed zijn. Als er aders zijn verwisseld / niet aangesloten haal je niet de maximale snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met de laatste spreker eens.. Het lijkt me toch een kabel of switch probleem.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...