Ga naar inhoud


gigabit netwerk maken alles gigabit of niet.


bartshit

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Pionewbie
1 - Een keer kabels wissellen en kabels op andere poorten van de switch aansluiten om uit te zoeken waar de fout zit.

2 - Zijn het gekochte kant en klare CAT6 kabels, of heb je ze zelf gemaakt?
Het lijkt er namelijk op dat de kabels niet goed zijn. Als er aders zijn verwisseld / niet aangesloten haal je niet de maximale snelheid.


whistle Schaam whistle Schaam.
Nieuwe stekkers eraan, probleem bij 1 computer over.

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij een computer was het dus een dom foutje van mij.

Maar bij de andere computer (kabels nagekeken en andere geprobeerd blush) zit het anders.

Als ik deze opstart kan ik op mijn router zien dat hij heel even 1gb is daarna springt hij direct terug naar 100mb.

Als ik hem in fullduplex 1000mb zet gaat hij heel even naar 1000mb en daarna direct weer terug.

(er zit een belkin gigabit kaart in).

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer dan toch een ander kaartje of andere kabel lijkt me. Er is weinig over.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar gaat `ie dan :D

 

100MB kopiëren 1,5sec 550mbps Reading ----- 100MB kopiëren 6,7sec 120mbps writing.

Ik gebruik een freeware programma om dit te testen.

 

Er is duidelijk 1 computer het snelst, ik moet nog kijken hoe het is gesteld met de instellingen.

Ik heb bij de bovenstaande berichten heel wat gelezen over instellingen.

 

Als ik zelf 100MB kopieer kom ik aan de zelfde snelheid als het freeware programma laat zien.

 

Als ik bij de instellingen van de netwerkkaarten kijk, dan kun je bij de één veel meer instellen dan bij de ander.

Het gekke is dat bij 2 computers een onboard netwerkkaart zit deze kan ik niet op 1000mb full/duplex zetten alleen 10 of 100, maar ze werken wel op 1gb

Ook is er verschil tussen de jumbo frame, bij de één staat 1500 enz en bij de andere 2kb 3kb tot 7kb.

 

De langzaamste is een P4 asus p5p800.

De andere 2 zijn een Athlon 64 X2 dual core 5000+ 2,61 ghz.

Verder hangt er nog een dreambox aan en een televisie, maar deze vallen buiten het hele gigabit gebeuren.

 

 

 

 

 

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartshit

100MB kopiëren 1,5sec 550mbps Reading ----- 100MB kopiëren 6,7sec 120mbps writing.
Ik gebruik een freeware programma om dit te testen.

Welk freeware programma gebruik je om de snelheid te testen?
Ik heb ook nog naar een dergelijk gratis programma gezocht, maar niets kunnen vinden, alleen betaalde software.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar ook lang naar gezocht maar er is een freewaretool van totusoft genaamd "lan speed test"

 

De download is iets van 60 kb en de bediening is rete simpel.

 

Wil je wat meer dan is de open-source Iperf perfect, alleen de windows binaries zijn wat lastiger te vinden en de bediening vereist een server en client installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Ik heb daar ook lang naar gezocht maar er is een freewaretool van totusoft genaamd "lan speed test"

De download is iets van 60 kb en de bediening is rete simpel.

Wil je wat meer dan is de open-source Iperf perfect, alleen de windows binaries zijn wat lastiger te vinden en de bediening vereist een server en client installatie.


totusoft, deze gebruik ik ook.
eenvoudig en bevalt goed.

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Beobuddy


Je haalt nu de snelheid van 100 Mbit dus 1 van de schakels staat niet goed.


Kan ik daar uit concluderen dat een snel netwerk a.h.w. wordt beperkt door de zwakste (langzaamste) schakel?
Ongeacht of die zwakke schakel op dat moment wordt aangesproken?


Origineel bericht van: winwiz
Ja, alles in de lijn moet gigabit zijn. De computer sluit je normaal gesproken op een switch aan die ook gigabit moet zijn. Je adsl/kabel modem is meestal 100 Mbit maar dat is geen probleem als je hem op de switch aansluit. Bijna alle switches zijn autosensing qua snelheid.

Belangrijk is dus dat als je tussen 2 of meer apparaten op gigabit snelheid wil communiceren, alle onderdelen in de schakel deze snelheid aankunnen.


Hiermee heb je dus ook aangetoond dat je apparaten met 100 mbit kunt aansluiten op je switch,
zonder dat andere apparaten met gigabitsnelheid zich aan deze snelheid (moeten) aanpassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartshit
wat is je performance volgens Tutosoft ?

Helaas ver onder de maat. Ik heb een vrij nieuwe PC met een Broadcom gigabit netwerkkaart, een Cisco/Linksys SLM2008 gigabit switch en een IOmega Storcenter IX-2 met gigabit aansluiting. De snelheid naar deze schijf is echter slechts 60 à 90 Mbps. crazy

Ik ben er nu ook achter gekomen dat mijn netwerkkaart op half duplex staat (volgens Broadcom Advanced Control Suite 3), maar dit is niet in te stellen op full duplex. Op de switch en iomega disk kan ik Jumbo frames selecteren (MTU 9000 i.p.v. 1500), maar op de PC lukt dit niet. De configuratie van de netwerkkaart mist die opties. crazy

Overigens is de lokale performance naar de C: schijf ook verder onder de maat. Werk aan de winkel dus. Dit weekend gaat Windows 7 erop, hopelijk levert dat iets op. eek

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...