Ga naar inhoud


[Televisie] Net 5 in HD vanaf volgende week


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vandaag is tijdens de HD Dagen, die gehouden worden op het Instituut voor Beeld en Geluid aangekondigd dat men gaat beginnen met het uitzenden van Net5 in HD-kwaliteit.

Kabelaar Caiway gaat die de zender vanaf volgende week doorgeven. Veronica HD zal vanaf januari worden doorgegeven.

 

CanalDigitaal heeft op de HD Dagen geen aankondigingen gedaan over het HD-aanbod.

 

Bron: diverse forums.

 

www.hddagen.nl

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En wat gaat men weer in HD uitzenden, echte HD inhoud? Of wordt dit het zoveelste nederlandse nep-HD kanaal met uitvergrote sd meuk? Zal wel weer een aanleiding zijn voor eindeloze discussies over welke provider deze nep-zooi wel/niet uitzendt.

 

Ik wil echte HDTV!!!!

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Door het hoge aantal ingekochte amerikaanse content


Alleen die mededeling doet me al overwegen om mijn lijfarts en psychiator te raadplegen om medische hulp.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik zou er geen één weten van die amerikaanse shit series met applaus machines eronder en nog in een waardeloze kwaliteit ook. Je reinste bagger al die schreeuwerige series. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening, ieder zijn meu(k)g smirk


Tsja.. lekker objectieve mening. Nederland is niet minder erg hoor. De 'kwaliteits' omroep VPRO moest een proef doen met en zonder lachband bij Sorry Minister.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo gaan de kabelaars steeds meer HD in een basispakket aanbieden, waardoor de concurrentie met CDS groter wordt.

Kom op CDS: jullie hebben in een aantal pakketten al zoveel zenders weggehaald, biedt nu toch eens HD standaard aan in meer pakketten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Er zijn echt wel goeie Amerikaanse series, maar of die op Net5 te zien zijn...

Ik zou er geen één weten van die amerikaanse shit series met applaus machines eronder en nog in een waardeloze kwaliteit ook cry
Je reinste bagger al die schreeuwerige series.
Maar goed dat is mijn persoonlijke mening, ieder zijn meu(k)g smirk


Wie had het over sitcoms? Ik zei gewoon series in het algemeen.
Om een paar voorbeelden te noemen: Six Feet Under, Dexter, Carnivale, The Office(eerste comedy opgenomen zonder lachband), 30 Rock, Entourage enzovoort. Er zijn er echt wel goeie hoor.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er bestaat niet zoiets als nep hd.

Het is HD of SD, al dan niet geupscaled.

 

Wanneer je een flatscreen beeldscherm hebt wordt uiteindelijk in je scherm alle SD geupscaled naar je schermafmeting.

 

Echter, je zal als HD zender ergens moeten beginnen, vanaf dag 1 100% HD gaat tenslotte niet. En ik geniet van elk uur HD wat er uitgezonden wordt.

 

Met de invoering van kleurentv was er ook in het begin mondjesmaat kleur op het scherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
sommige zenders hebben 4.3 beeld


Ja...? En...? Is dat geen HD dan?

Er liggen heel wat films 16 mm, 35 mm die speciaal voor TV vertoning in 4:3 zijn geschoten. Die zijn wel degelijk HD nadat ze opnieuw in HD gescanned worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...