Ga naar inhoud


Nieuwe kofiemachine met bonen


zonnig

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat je niet mag citeren uit een consumentenbondtest.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nou, de kogel is door de kerk (mede door jullie); ik heb een Esam 4500 besteld.

Ik laat jullie weten wanneer ik mijn eerste bakkies heb gedronken, wat ik er van vind! (machine moet nog eerst bezorgd worden).

 

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds enkele maanden een Saeco "Cafe Royale" in gebruik. Prima apparaat en heerlijk bakje koffie. Ben er zeer tevreden over. Voorheen had ik een "Gagia titanium plus" maar die heeft na 1.5 jaar de geest gegeven. Heb daar veel problemen mee gehad met de bonen maler. Vond hem ook slecht instelbaar. Gebruik geen gekaramelliseerde koffiebonen dit schijn slecht voor de maler te zijn (suiker)

 

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zonnig
Nou, de kogel is door de kerk (mede door jullie); ik heb een Esam 4500 besteld.
Ik laat jullie weten wanneer ik mijn eerste bakkies heb gedronken, wat ik er van vind! (machine moet nog eerst bezorgd worden).


De machine heb je al... maar dan ben je er nog niet... nu welke bonen ?..... en vers gemalen betekent niet direct verse bonen....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Machine gisteren opgehaald. Inderdaad mooie machine en makkelijke bediening. Ook een pak Black Beans van douwe gehaald.

Nou, dat is geen aanrader. Deze week maar wat andere merken proberen.

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiero een Bosch TCA5201. Niet de duurste machine, maar wel een perfect bakkie. Niet te kieskeurig qua bonen (heb er al zowel DE als Xenos (lekker!) in gehad), en goed heet. Bovenal vrij makkelijk in onderhoud.

Ik wil niet meer terug!

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor heerlijke koffie moet je eens op zoek gaan naar vers gebrande of ongebrande bonen. Op google kan je zo een paar online shops vinden die dit aanbieden en je garanderen dat na branden binnen 3 dagen bij je thuis is.

 

Ik heb een volautomaat van Bosch en gebruik sinds een jaartje eigenlijk alleen maar op mijn verzoek gebrande bonen. Echt heerlijke koffie. Altijd wel gebruik makende van de Arabica boon. Voor mij de lekkerste bonen komen uit Ethiopie of uit Jemen. Je kan ook zelf melangeren, maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd :-)

 

Wat verder ook handig is om te weten is dat wanneer je verse gebrande bonen hebt je deze niet al te lang kan bewaren. De smaak en het aroma vervliegd nogal snel. Ik koop meestal in 1 keer een kilootje of 3. Vul me reservoir tot de helft en de rest van de bonen de vriezer in. Heb je altijd een voorraadje heerlijke bonen. Vers gebrande bonen zijn ongeveer maar een week vers en gemalen koffie eigenlijk maar een week na branding (go go senseo!)

 

Tja, de prijs... die kan je zo gek maken als je wilt. Je hebt zelfs bonen voor 100 euro de kilo. Gemiddeld zit ik op zo'n 20 euro de kilo.

 

 

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook op zoek naar een koffiemachanine, maar als ik het zo lees dan zijn er veel kwaaltjes en storingen voor z'n duur apparaat.

Als ik dan ook wel eens de previews lees, dan begin ik wel te twijfelen om de stap te zetten.

 

Andre

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van mening dat wanneer je zelf goed onderhoud pleegt aan je machine er weinig kwaaltjes uit voort kunnen komen. Het is geen senseo waarbij je even het lekbakje en padhouder onder de kraan moet houden om hem schoon te maken. Het is gewoon meer werk. Ontkalken, cleanen etc. Ik ben daar per week een uurtje mee bezig.

 

Het enige wat ik een keer heb gehad is dat mijn "moederbord" een keer vervangen moest worden. Tijdens het service menu (ontkalken) is de stroom een keer uitgevallen bij mij. Daarna kwam hij niet meer "op" en hij bleef aangeven dat de lekbak vol zat. Bellen met de servicelijn en een monteur langs huis laten sturen. (was binnen de garantietermijn)De monteur heeft toen het moederbord vervangen en ook zonder kosten te rekenen het hele binnenwerk.(uitneembaar gedeelte bij de Bosch).

 

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Iemand nog een idee wat de lekkerste boon is en waar te kopen/bestellen?

Ik heb nu 3 weken een espresso-app. en wil echt niet meer terug naar de Senseo. Ik heb nu een 4tal bonen geprobeerd en er zijn grote verschillen. Die van DE is echt niet lekker...Maar als ik steeds kilo pakken bestel en op maak dan ben ik over 6 jaar klaar met testen. Dus als er mensen zijn die sugesties hebben laat maar horen...

 

 

Andre

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...