Ga naar inhoud


Nieuwe kofiemachine met bonen


zonnig

Aanbevolen berichten

Mijn Nespresso is stuk (pomp stuk). Andere pomp kon ik nergens kopen dus hele machine is nu weggegooid. Ben daarom op zoek naar een andere machine, maar een koffiemachine met echte bonen heeft nu mijn voorkeur. Ik heb bij een klant een bak koffie gedronken die gezet was met een Delonghi Esam 4500 (bonen) en ik vond dit fantastisch. Vind hem nog iets te duur, maar wellicht moet ik het toch maar doen.

Heeft iemand anders nog goede ervaring met zo'n machine in dezelfde prijsklasse (deze is zo'n €600, maar het mag goedkoper, hoor......)

Het gaat mij dus niet om de Senseo discussie van een jaar geleden, maar om koffie/capuccino met verse bonen.

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de Delonghi ESAM 4300 Magnifica en deze maakt ook heerlijke koffie. Online via een duitse shop gekocht 350€. Je hebt ook de keus om koffiebonen of gemalen koffie te gebruiken bij dit model. Fantastisch apparaat !!!

 

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zonnig
Mijn Nespresso is stuk (pomp stuk). Andere pomp kon ik nergens kopen dus hele machine is nu weggegooid. Ben daarom op zoek naar een andere machine, maar een koffiemachine met echte bonen heeft nu mijn voorkeur. Ik heb bij een klant een bak koffie gedronken die gezet was met een Delonghi Esam 4500 (bonen) en ik vond dit fantastisch. Vind hem nog iets te duur, maar wellicht moet ik het toch maar doen.
Heeft iemand anders nog goede ervaring met zo'n machine in dezelfde prijsklasse (deze is zo'n €600, maar het mag goedkoper, hoor......)
Het gaat mij dus niet om de Senseo discussie van een jaar geleden, maar om koffie/capuccino met verse bonen.


je hebt een winkel, vernoemd naar de snoepjes (effe nadenken, maar reclame mag niet)
als je een beetje kunt shoppen tussen de verschillende vestigingen, dan kan je heeeeel veeeeel geld uitbesparen.
ondanks dat het, hetzelfde bedrijf is wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je een hoop bakkies zetten wil je eens kunnen concureren tegen de filter nr4 en snelfiltermaling opgieten met kokend water.

:D

 

dat is mijn merk/type advies

 

bonen en gemalen koffie staan garant (zonder dat de boeren er iets van zien) voor een paradijselijke winstmarge

zoveel zelfs dat je het apparaat gratis krijgt (ook nog betere apparaten en prijsklassen dan die hier al vermeld werden).

 

ciao

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een saeco royal professional die een zalig kopje koffie maakt.

 

Hij weekt zelfs de vers gemalen bonen voor het echte koffiezetten. En hij warmt de kopjes op het plateau voor je op.

 

Deze zal in jouw prijsklasse zitten en je drinkt daarna nooit meer van die nepkoffie in een zakje.

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
moet je een hoop bakkies zetten wil je eens kunnen concureren tegen de filter nr4 en snelfiltermaling opgieten met kokend water.
:D

dat is mijn merk/type advies

bonen en gemalen koffie staan garant (zonder dat de boeren er iets van zien) voor een paradijselijke winstmarge
zoveel zelfs dat je het apparaat gratis krijgt (ook nog betere apparaten en prijsklassen dan die hier al vermeld werden).

ciao

Ik ga ook voor het sobere "bakkie" koffie en heb slechts
een eenvoudige koffiezetter, filter 2 en een perfect bakkie.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Origineel bericht van: Tonskidutch
moet je een hoop bakkies zetten wil je eens kunnen concureren tegen de filter nr4 en snelfiltermaling opgieten met kokend water.
:D



ciao

Ik ga ook voor het sobere "bakkie" koffie en heb slechts
een eenvoudige koffiezetter, filter 2 en een perfect bakkie.

HG CC


Dat is wel zo verstandig want gezonde koffie gaat altijd door een papiertje. cool
Het filtertje houd de terpenoiden stoffen kahweol en cafestol die in de koffie zitten goed tegen.
En daarmee voorkom je dat je lekkere bakje koffie een executiedrankje word.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is ie defect nadat moeder de vrouw een bakkie koffie ging regelen, maar ik heb een SAECO DIGITAL staan en is werkelijk een perfect apparaat (als ie het zou doen).

 

Moet em van de week ff uit elkaar halen, zal wel ergens een zekering kapot zijn aangezien ie helemaal niet meer reageerd op stekkers en schakelaars. Ook het display doet niks.

 

Maar verse boontjes, die voor gepercoleerd worden en daarna wordt de stoom erdoorheen geblazen. Resultaat, lekker bakkie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo

Maar verse boontjes, die voor gepercoleerd worden en daarna wordt de stoom erdoorheen geblazen. Resultaat, lekker bakkie.


En dat maakt deze koffie gevaarlijk want deze koffie is vergelijkbaar met Cafetièrekoffie uit de bijlage

koffiespreadsheet.pdf

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
En dat maakt deze koffie gevaarlijk

 

Ook barbecue-en en sex is gevaarlijk. Maar om dat voor me gezondheid af te leren?

 

Dacht het effe niet he..

 

En nu een lekker bakje versgemalen en gepercoleerde koffie zetten met een scheutje melk, kahweol, cafestol en 2x suiker..heerlijk smile

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik vroeg alleen maar naar eventuele ervaringen/tips met zo'n machine;)

 

Ik blijf 600 euro nog een heleboel geld vinden voor een koffiemachine, dus maar eens op een veilingsite een bod gedaan op een machine, kijken hoe dit uitpakt.

 

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties, eventuele verdere reacties blijf ik natuurlijk graag lezen!

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...