Ga naar inhoud


Nieuwe kofiemachine met bonen


zonnig

Aanbevolen berichten

smile Ik krijg het water uit druten en dat schijnt erg goed water te zijn. Toch smaakt de koffie heel anders.. zachter en iets meer aroma. Zelfs de goedkoopste boontjes van de Makro zorgen voor goede koffie hier.

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn hier eerder geroemde jura impressa heeft het nu na ruim 11000 bakjes koffie opgegeven.

Er komt nog wel koffie, maar het druppelt er nog maar een uit en na de tijd hoor je een luide sis van ontsnappend stoom.

 

Dus dacht dat er wel iets verstopt zal zijn en dus even flink aan het ontkalken gegaan (gaf hij niet aan), maar helaas nog steeds hetzelfde resultaat en geen lekkere koffie meer.

 

Iemand een idee wat dit kan zijn en of het nog zinvol is om te gaan repareren?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al zo'n 15 jaar een Jura. Eén van de zwakke punten van dit apparaat is de "Breu-einheit" die bijna elk jaar gereviseerd / vervangen moet worden. Dit ligt aan de Silicoon smering of de O ring van de zuiger. Ik heb dit al x maal gedaan. Stuur even een pm als je meer wilt weten. Moet nu weg.. Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden een Solis. Semi-professionele machine (werd ook wel in de Horeca gebruikt). Maar je moest inderdaad een abonnement hebben bij de reparatie-afdeling, regelmatig was het hele mechanisme zodanig "vervuild" dat hij een beurt moest hebben.

 

We kochten later een Jura, maar dat bleek hetzelfde laken een pak.

 

Nu een Nespresso, misschien wel iets duurdere koffie, maar als je ziet wat we besparen op de prijs van de machine's en de reparaties....

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor veel espresso volautomaten zijn kalkfilters verkrijgbaar, in ieder geval voor Bosch/Siemens en Jura. Je schroeft zo'n filter in de waterbak, en zo goed als alle kalk wordt uit het water gefilterd. Dat is het behoud van je machine, en de koffie smaakt beter. Het kost je alleen elke twee maanden een nieuw filter van een tientje. Volgens voorschrift moet je dan nog eens per half jaar ontkalken, maar dan komt er bij mij helemaal geen kalk uit. In de stad Groningen komt het water uit het riviertje de Drentse A, en dat water is heel schoon en vrij zacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...