Ga naar inhoud


Nieuwe kofiemachine met bonen


zonnig

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Neptunus
Inderdaad: Sjaak, waar ben je???


Uit een ander topic:

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ben ik niet met je eens, ik behoor zelf tot de risico groep en zit met smart te wachten op een vaccinatie.
Overal werd er al gevaccineerd van maandag tot op zaterdag aan toe, nee.. onze huisartsen praktijk start pas donderdag met de vaccinatie . mad



Dus @Sjaak is vandaag zijn griepprik halen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Ik blijf 600 euro nog een heleboel geld vinden voor een koffiemachine, dus maar eens op een veilingsite een bod gedaan op een machine, kijken hoe dit uitpakt.

 

Tuurlijk is 600 euro veel geld en je moet voor jezelf nagaan of je het waard vindt.

 

Alleen weet ik niet of 2e hands zo verstandig is. Zo'n apparaat heeft regelmatig onderhoud nodig .

Is dat niet gebeurt dan krijg je vroeg of laat problemen. En onderdelen zijn moeilijk te krijgen of heel duur.

Zoek maar eens een maalkrans, boilertje of verwarmings element.

 

Heb je geen 600 euro over voor een machine dan beter iets goedkopers nemen. Of niet kopen natuurlijk.

 

Ik had het geluk dat op het werk mijn machine afgeschreven was. En die heeft zijn service beurten altijd netjes gehad.

Ik kon hem overnemen voor 0 euro smile

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Jura impressa, een geweldige machine waar een goede bak koffie uit komt en die het ook altijd doet.

Niet onbelangrijk is dat als er iets stuk is dan kun je dat gewoon nieuw bestellen en de prijs van de onderdelen valt mij reuze mee.

 

Nadeel is dat zo'n volautomaat machine wel boven de 1000 euro zit maar er is ook een instapmodel van 625,00.

Kijk wel uit waar je hem koopt want er schijnen ook verkopers te zijn die ver onder de gangbare prijs verkopen, maar volgens de importeur zijn deze van mindere kwaliteit en wordt er dan ook geen garantie oid. geven.

 

Maar ik zou nog even wachten, de consumentengids komt komende maand met een test van de verschillende machines.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb (zakelijk) een Saeco "Cafe Royale" en ben er helemaal tevreden mee.

Wel 2x je budget van €600,00 maar dan heb je ook echt wat.

Let wel: dit is een totaal andere machine dan de reguliere Saeco machines welke het gros van de consumentenwinkels verkoopt. Dit is een semi prof vending machine met instelbare bonenmaler.

 

Jura machines kennen (verplichte) onderhoudsintervallen door een erkend servicebedrijf en de prijzen voor een servicebeurt zijn aanzienlijk. Ben je zelf handig genoeg, dan kan het je wel behoorlijk schelen.

Deze Seaco machines welke op een professioneel waterfilter zijn aangesloten en waarbij de zetgroep regelmatig wordt schoongehouden door een sopje, die kennen totaal geen noodzakelijke onderhoudsintervallen.

Dit verschil kent behoudens de meer fragiele Jura machines een groot verschil in prijs op langere termijn. Het blijft met dit soort machines immers niet beperkt tot de aanschafprijs. Het zijn net auto's, ze kosten ook geld in gebruik.

 

Veel succes met je aankoopbeslissing. En mocht je er niet uitkomen, neem dan een Vibiemme Domobar met losse bonenmaler zoals ik thuis heb. Je moet misschien wel even een korte Barista cursus volgen, maar dan drink je wel koffie zoals je hem krijgt bij de dure koffiebars.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
moet je een hoop bakkies zetten wil je eens kunnen concureren tegen de filter nr4 en snelfiltermaling opgieten met kokend water.
:D

dat is mijn merk/type advies

bonen en gemalen koffie staan garant (zonder dat de boeren er iets van zien) voor een paradijselijke winstmarge
zoveel zelfs dat je het apparaat gratis krijgt (ook nog betere apparaten en prijsklassen dan die hier al vermeld werden).

ciao


Bij de oxfam wereldwinkel krijgt de boer wel een eerlijke prijs voor zijn koffie...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat Zonnig de machine heeft weggegooid. Een pomp is altijd te vinden. Wegens achterstallig onderhoud bij mijn apparaat de douchekop verstopt. Dan gaat de pomp wegens gebrek aan koeling kapot. Heb een vervangende pomp gevonden voor nog geen 30 euro. Het is volgens mij allemaal hetzelfde principe. Een flinke spoel met een plastic buis binnenin. Daarin een cilindrisch stuk ijzer, een veer en een ventiel. Met 50Hz heen en weer. Water ene kant in en onder druk andere kant uit. Als de slangen passen ben je klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Saeco Odea Giro plus, super apparaat is nu verkrijgbaar rond de € 400,= dacht ik.

 

Het is een bonenmachine, nadeel van volautomaten is wel dat je consequent moet schoonmaken daar "verse" bonen aardig snel kunnen schimmelen. Dit is iets wat menig S^%eo gebruikers niet willen doen, water erin, petje erin en "koffie" drinken maar.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Het is een bonenmachine, nadeel van volautomaten is wel dat je consequent moet schoonmaken daar "verse" bonen aardig snel kunnen schimmelen. Dit is iets wat menig S^%eo gebruikers niet willen doen, water erin, petje erin en "koffie" drinken maar.

 

Dat is ook het verschil van drinken. Koffiepads is gewoon (nep)koffie drinken.

 

Een volautomaat is een ritueel. Vanaf het begin prikkelt de vers gemalen koffie al je sensoren waardoor je er naar uitkijkt om een kopje te genieten smile

 

Zo'n machine heeft liefde nodig en daar hoort onderhoud nu eenmaal bij.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het onderhoud van mijn Delonghi zéér goed meevallen. Verder is het maken van een kopje koffie zo gebeurt, dit is veel minder omslachtig dan een kopje te maken met de Senseo. Gewoon een druk op de button en klaar. Ik weet niet waarom zeer veel mensen voor de senseo kiezen, maar naar mijn mening smaakt dat in de verste verte niet naar koffie ... geef mij maar vers gemalen koffie.

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...