Ga naar inhoud


Het grote F1 2010 topic!


guykers

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Puch
Los van het feit dat er geen teamorders zouden mogen gegeven worden hadden ze het bij ferrari toch anders kunnen spelen.

Dat radio bericht dat Alonso sneller is.
Dan laat Massa Alonso ronde per ronde dichter komen (paar tienden per ronde)
en schiet dan even rechtdoor bij de hearpin. Niemand had iets gemerkt, Alonso wint de race en Massa 2de.

Maar zo slim zijn ze niet bij Ferrari.

En wat een a-hole is die Stefano Domenincali. Hij gaat het Massa dan nog eens in zijn gezicht gaan wrijven door na de podium ceremonie nog eens terug te gaan met de beide rijders voor wat plaatjes.

Hij is nog erger dan Jean Todd.

En waar zit die ook al weer => juist de FIA, vandaar waarschijnlijk die belachelijke sanctie.


Ik ben het helemaal met je eens dat de actie van Massa om Alfonso op deze wijze voorbij te laten gaan gewoon heel dom is geweest.

Fia heeft een handje van rare en belachelijke sancties. Een goed voorbeeld is de GP van Valencia waar Hamilton en Alfonso om de 2de plaats vechten en de safetycar de baan op komt, Hamlton haalt nog snel de Safetycar in en krijgt daarvoor een drivetrough penalty. Hamilton finished als 2de en Alfonso als 8ste.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: hagar
Origineel bericht van: hugogertie
Het zijn zogenaamd geen teamorders maar het Was de beslissing van Massa eek zo is de uitleg van Ferrari en van Massa.

Hij had moeten blijven rijden, dan had Alonso hem voorbij gegaan zoals de Redbull coureurs. Ik vind Alonso geen Ferrari waardig coureur, wanneer hij achteraan in de race komt te liggen echt geen potten kan breken dan vele andere formule 1 rijders. Jammer dat het zo weer heeft moeten lopen. crazy


Dat is nu echt onzin.

Alfonso start op 24 en finished op 6 ( Monaco 2010 ).

Alfonso had Massa van de baan moeten rijden zodat beide eraf liggen zoals Vettel en Webber? Massa heeft geen kans op de titel dus waarom je team maat zo blokkeren? Al vanaf de eerst bocht na de start sneed Massa Alfonso nadat Vettel Alfonso de muur in drukte tijdens de start.

Als Massa ook voor de titel aan het vechten was zolas Vettel en Webber of Hamilton en Button dan was dit geval heel anders.
Als Alfonso niet jou favorite rijder is dan moet je even goed proberen dit objectief te bekijken, Alfonso heeft in deze race niets fout gedaan en als hij punten verliest heeft hij dit aan zijn team maatje Massa te danken.


Ik zeg niet dat Allonso Massa van de baan had moeten raggen maar de Auto er duidelijk even naast zetten daar was hij toe in staat. Massa is wel ervaren genoeg om niet te doen wat er bij Red Bull gebeurde. Ik vind trouwen niet dat wat er met Allonso is gebeurd terugvallen naar achteren in een race dat dit aan hem heeft gelegen maar meer aan de strattegie van Ferrari. Maar als hij achteraan in de race zit heeft hij duidelijk meer moeite om naar voren te komen als andere coureurs. Dit heeft hij meerdere malen laten zien, ook toen hij bij andere teams reed. Wanneer Allonso voorop zit en meegaat met de top gaat het prima maar inhalen daar is hij niet goed in.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een team beslissing die door massa verkeerd is uit gevoerd, omdat hij gepikeerd was omdat hij aklonso voor moest laten gaan.

Hij wou winnen, ondanks het team belang.

Hoe je het ook uitlegt, massa heeft als een verwend kind een stal order uitgevoerd,en hierdoor ferrari in een kwaad daglicht gesteld.

Dit soort orders komen vaker voor alleen merk je er niets van, omdat ze door andere (volwassener)rijders geaccepteerd worden.

Of het netjes is of niet, laat anders geen twee auto`s toe tot de race.

 

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Het was een team beslissing die door massa verkeerd is uit gevoerd, omdat hij gepikeerd was omdat hij aklonso voor moest laten gaan.




Ach, het radio verkeer was nog veel duidelijker dan de actie van Massa.

Als ik Massa was geweest was ik niet boos geweest over de beslissing van Ferrari maar meer over de dodelijke sorry van zijn engineer.

Een zeer amateuristische actie van Ferrari, die volledig de schuld van deze afgang heeft en niet Massa.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou mensen wat een negativiteit over Ferrari

 

kijk eens naar de afgelopen races

 

button die halmelton voorbij ging maar dat niet mocht en toch weer terug ging

 

voorvleugel nieuw ontwerp voor webber toch maar op de auto van vettel

 

met andere woorden elk team heeft teamorders

ja dat het er nu zo dik bovenop ligt is logich want bij Ferrari denken ze dat de fia nu meer oplet en ook op de andere teams een bewuste actie van Ferrari

 

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar dat Ferrari fans echt wel een paardenbril op hebben.

Ze vinden het niet erg, hun favoriet kan nog kampioen worden, maar over race vervalsing geen woord. Alle middelen zijn goed.

 

Wat die vleugel van Red Bull betreft, dat zijn zaken die VOOR de race werden beslist door het team, niet tijdens de race.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Puch
Zo zie je maar dat Ferrari fans echt wel een paardenbril op hebben.
Ze vinden het niet erg, hun favoriet kan nog kampioen worden, maar over race vervalsing geen woord. Alle middelen zijn goed.


Zo vind je dat Ferrari fans een paarden bril op hebben.......
Andere teams hebben misschien wel genieperige truukjes, bij Ferrari zeggen ze openlijk het maakt niet uit hoe je kampioen wordt, áls je het maar wordt. whistle


En daar hebben ze gelijk in.

Citaat:
Being second is to be the first of the ones who lose.

Ayrton Senna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

En ze testen ook nog met een systeem om brandstof in de uitlaat te spuiten, en andere teams overwegen dit ook te gaan gebruiken nu Ferrari weer in de top meedraait.
T zal dan toch te maken hebben met een klepoverlap waar heel even aangezogen word via de uitlaatkleppen.
Voor de rest klinkt t als mosterd na de maaltijd.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Zo zie je maar dat Ferrari fans echt wel een paardenbril op hebben.
Ze vinden het niet erg, hun favoriet kan nog kampioen worden, maar over race vervalsing geen woord. Alle middelen zijn goed.

Wat die vleugel van Red Bull betreft, dat zijn zaken die VOOR de race werden beslist door het team, niet tijdens de race.


Ben ik niet met je eens kijk maar naar de uitspraken ven coulthard

Voormalig Formule 1-coureur David Coulthard verbaast zich over alle ophef die is ontstaan over de teamorder die Felipe Massa zondag van Ferrari zou hebben gekregen in de Grand Prix van Duitsland. Volgens de Schot zijn teamorders normaal in de Formule 1 en is het ook onmogelijk om ze uit de Formule 1 te verbannen.

"De enige manier om een einde aan teamorders te maken is om alle teams met één auto te laten rijden", schreef hij in een column voor de Britse krant The Daily Telegraph. "Zolang teams met twee wagens rijden - en sommige teams zouden daar zelfs graag drie van maken - is de regel die teamorders verbiedt, niet uitvoerbaar."


Bron: gp-update

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Sinds wanneer is Coulthard iemand om serieus te nemen?

 

Omdat ie destijds bij McLeugen zelf niet anders gewend was dan 2e viool te spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

FERRARI NIET VERDER BESTRAFT

 

De World Motor Sport Council, onderdeel van de FIA, vond na een hoorzitting in Parijs de boete (100.000 dollar) die al was opgelegd, voldoende.

 

 

Was ook wel te verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...