Ga naar inhoud


[Kabel] UPC overweegt invoering CI+


Jan1962

Aanbevolen berichten

UPC heeft tegen Broadband TV News verklaard dat het overweegt CI+ modules te gaan introduceren. Eric Tveter, de nieuwe directeur van Cablecom, de Zwitserse tak van UPC, zei in een speech dat klanten meer keuze willen; “As a result, cablecom is considering launching next-generation common interface modules to ensure consumers have the freedom to choose set-top boxes.” Een woordvoerder van UPC verklaarde tegenover Broadband TV News dat UPC overweegt om CI+ ook in andere gebieden te gaan aanbieden.

 

Bron: Broadband TVNews en Blick.ch

 

't Was een wat ouder bericht maar ik had het hier nog niet zien langskomen.

Dit lijkt mij goed nieuws.

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

CI+ is geen goed nieuws. Er verandert dan in feit niets: je kunt gebruik maken van het aanbod van UPC met apparatuur die precies aan de eisen van UPC moet voldoen, anders geen licentie van UPC.

 

CI+ druist volledig in tegen de gedachte waarop CI is gebaseerd: vrijheid van ontvangst.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

En geen verplichte zenderlijst die niet te wijzigen is en veel minder stroomverbruik en geen ongevraagde rode knoppen in je beeld, waarvoor je eerst weer op een UPC toets moet drukken van je afstandsbediening om door te kunnen zappen en die storende rode knop in beeld te doen verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vrijheid qua hardware kan nog wel eens tegen gaan vallen...

UPC geeft aan waar een ontvanger aan moet voldoen, ik kan me niet echt voorstellen dat een opensource ontvanger daar aan gaat voldoen.

Als UPC wel gewoon vrijheid gaat geven zou dit een mooie zet zijn, maar dan moeten ze alle andere mogelijkheden van CI+ uitdrukkelijk niet gaan gebruiken...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel

UPC geeft aan waar een ontvanger aan moet voldoen, ik kan me niet echt voorstellen dat een opensource ontvanger daar aan gaat voldoen.


De ontvanger moet om te beginnen geëncrypteerd opnemen, denk dat ze nu al allemaal afvallen.

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeten ze vooral doen, dat invoeren

 

dan betalen ze ook belasting aan de grens

 

als ik iets invoer moet ik bij de duane aankloppen

 

:D

 

is natuurlijk kolder

>

on topic

we kunnen bij alle providers nog meer dan enkel CI+ en vastpinnen verwachten

ze hebben blijkbaar genoeg winstmarge om zich door de crypt en ses lobby te laten lijmen

want overstappen is toch altijd kostbaar

OF kost hun niks daar altijd een prijsverhoging gepland was?

 

ze zien maar

het zal wel vertraagd optreden, maar de huidige klant zal toch echt wel verdomd kwaad zijn als zijn nieuwe LCD/Plasma met CI en multituner niet meer kan werken

 

denk je nu echt dat doorsnee jan en marie elke 1 a 2 jaar een nieuwe TV kopen?

 

ze zijn vd pot gerukt.

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Amerika (ja, zelfs in de door commercie geregeerde Verenigde Staten) is het voor kabelbedrijven verplicht om de broadcast kanalen (en dat zijn er een kleine 30) ongecodeerd uit te zenden.

 

Hoog tijd dat dat op Europees niveau net zo wordt geregeld.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel is dat ze dan gewoon zeggen, reclame mag je niet door skippen, je mag dit niet op nemen enz.

 

Ik heb het ook al gezien bij de buren, mochten een bepaald programma niet opnemen. ECHT SLECHT ZOIETS

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
Nadeel is dat ze dan gewoon zeggen, reclame mag je niet door skippen, je mag dit niet op nemen enz.


Het is dan te overwegen om een ouderwetse VHS videorecorder aan te sluiten en dan op een videocassette op te nemen.
Het is ouderwets, maar goed we hebben er ook al jaren mee kunnen met plezier, maar je kan wel de k..reclame doorspoelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Het is dan te overwegen om een ouderwetse VHS videorecorder aan te sluiten en dan op een videocassette op te nemen.

Gewoon Macrovision op het uitgangssignaal van de box en je VHS mag in de vuilnisbak.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Amager95
Het is dan te overwegen om een ouderwetse VHS videorecorder aan te sluiten en dan op een videocassette op te nemen.

Gewoon Macrovision op het uitgangssignaal van de box en je VHS mag in de vuilnisbak.


Volgens mij had je al macrovision op die mr zap boxen...

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...