Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: tipje
ik zie nu bij een dealer het volgende.
Je kunt daar een premium + reserveren voor € 50,-
je zal maar denken, net als we dachten dat je een twin zou kopen dat dit bedrag geld voor een nieuwe met inruil van je oude.
Misschien lees ik het verkeerd maar ik vind het een beetje misleidend.
En op dit moment een slechte timing.

Omschrijving:

Reserveer nu uw Premium plus tegen een aanbetaling van 50 euro!
We verwachten deze ontvanger half december te kunnen versturen. (Onder voorbehoud)

Wanneer de exacte levertijd bekend is, ontvangt u van ons een mail waarin u verzocht wordt het resterende deel over te maken t.n.v. AZXXXXXXXX.
Wanneer wij uw betaling ontvangen hebben, verzenden wij uw bestelling.

De Premium plus is een twin tuner gebaseerd op de Premium.

De exacte specs worden hier z.s.m. geplaatst.

De Premium plus kost 429
eu
ro.


Reseveer ????? ze kunnen beter eerst de oude omruilen en dan maar eens kijken wat er over blijft.

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je sowieso niet hoeft te reserveren.

Vooruit betalen voor "toekomstige" leveringen moet je nooit doen. Zeker niet als het nog maar de vraag is of alle problemen met dat nieuwe product wel opgelost zullen zijn.

 

Ik zeg nogmaals: Als jij een Azbox premium of Elite hebt gekocht tot de dag van vandaag en je dealer heeft verteld ("live" of op zijn website) dat je daar een tweede DVB-S tuner in kunt (gaan) plaatsen, maar die nog niet leverbaar is of de software daar nog niet voor gereed is, heb je recht op je geld terug of een product dat wel voldoet. Zonder enige bijbetaling of regeling. Dat is gewoon je wettelijke recht!

Dat de importeur (heel netjes overigens) voor 45 euro je receiver om wil ruilen voor eentje die wel goed werkt en er dan meteen die tweede DVB-S tuner "gratis" bij doet is een prima regeling. De tweede tuner zou immers ook +/- 45 euro hebben gekost.

Maar dat hoef je niet persé te accepteren (al zou je dom zijn als je dat niet doet ;)).

De regeling voor een vergoeding van € 129,00 na 1 juli is onzin. Je hebt gewoon recht op een product dat aan de verwachtingen voldoet, zonder bijbetalingen!

De importeur maakt zelf (nog steeds) reclame voor dealers op zijn website. Je wordt als klant geacht je bij die dealers te melden als je het product wilt kopen. Als die dealers dan nog steeds verkeerde informatie verstrekken, is de importeur eindverantwoordelijk. Die verwijst immers naar die dealers.

Dan had hij duidelijk moeten zijn op zijn eigen website en zijn dealers zolgvuldiger moeten informeren en aanspreken op foutieve informatieverstrekking.

Hier is geen excuus voor mogelijk. Ook na 1 juli dus gewoon vervangen voor 45 euro met een gratis tuner!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha oww zo gemakkelijk een simpel amen:

 

Citaat:
De importeur maakt zelf (nog steeds) reclame voor dealers op zijn website. Je wordt als klant geacht je bij die dealers te melden als je het product wilt kopen. Als die dealers dan nog steeds verkeerde informatie verstrekken, is de importeur eindverantwoordelijk. Die verwijst immers naar die dealers.

Dan had hij duidelijk moeten zijn op zijn eigen website en zijn dealers zolgvuldiger moeten informeren en aanspreken op foutieve informatieverstrekking.

Hier is geen excuus voor mogelijk. Ook na 1 juli dus gewoon vervangen voor 45 euro met een gratis tuner!

 

Om het even duidelijk te houden is dat nog altijd een zaak tussen de dealer en de importeur en niet tussen klant en importeur.

 

Vele zaken worden nu uit zijn verband gerukt, wij zijn hier klanten en die doen zaken met hun dealer.

Je dealer doet vercolgens weer zaken met hun distrubiteur/importeur dus voor de goede orde:

 

klant ---> dealer ---> distrubiteur --->importeur--->fabrikant

 

Je kan als klant dus je dealer aansprakelijk stellen en volgens mij niet verder

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het complicerende in deze zaak is echter dat niet de dealer het aanbod doet, maar dat dit gebeurt door de importeur, al of niet met medewerking van de fabrikant.

 

Het feit dat de dealer een omruilactie op poten zet, betekent dat de importeur ook impliciet erkent dat ze foute beloftes hebben gedaan.

 

Tegelijkertijd stuurt die importeur alle potentiële klanten via haar website door naar haar dealers. Zelf verschaft de importeur ook geen gegevens (op haar website) over de producten die ze leveren. Ze verwijzen alleen maar door.

 

Als klant mag je dan aannemen dat wat er op de website van zo'n oficieel aangestelde en erkende dealer te vinden is ook klopt.

 

Kijk alle websites van al die dealers er maar op na, er zijn er nu nog steeds een aantal die dit op hun website vermelden:

Citaat:
Wordt geleverd met 1x DVB-S2 Tuner.

Uitbreidbaar met tweede DVB-S2 Tuner.

 

Dit maakt het voor de importeur vrijwel onmogelijk om de regeling niet voor alle boxen te laten gelden, ongeacht het moment van aankoop.

 

Dat de klant die omruil via zijn eigen dealer moet regelen lijkt me duidelijk, maar een beperkende voorwaarde op basis van het aankooptijdstip lijkt mij onhoudbaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nee nog geen slotje er op.

 

Ik wil eerst nog wel weten wanneer de nieuwe ZBOX premium+ levebaar is en wat zo'n beest moet gaan kosten.

 

Wie heeft er een antwoord voor mij?

 

Groeten, R@oul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...