Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten

Juist misschien omdat onder andere Ron zijn voorkeur heeft voor Dreambox hard- en software, krijg je van dit soort uit de hand gelopen discussies. Dit is typisch een discussie dat door voorkeuren uit de hand is gelopen.

 

Zelf heb ik enkele maanden enorm leuk kunnen spelen met de Azbox. Tot deze week, toen de dagelijkse builds beschikbaar kwamen, heb ik mijn 2e hands Azbox Premium als een product gezien die niet af was. Zappen was traag, afspelen van diverse mediabestanden ging bij nieuwe firmware updates problematisch (altijd handig om tijdens een film een hanger te krijgen) en de MultiCAS software had na verloop van tijd duidelijk problemen.

 

Dit lijkt nu allemaal opgelost en het begint er nu op te lijken. Sowieso vind ik nog steeds het grootste probleem, de trage UI...

 

Toch heb ik sinds enkele dagen mijn mediacenter weer aangezet omdat deze meer op mijn smaak is ingericht. Dat neemt niet weg dat de Azbox Premium/Elite een goed alternatief is, als je een HDTV ontvanger zoekt met multimedia playback. Op het gebied van Twin/Combo tuner heeft de Azbox gewoon punten laten vallen. Ik snap dat mensen die de ontvanger hebben gekocht voor Twin-tuner mogelijkheden, zich enorm genaaid voelen. Dit neemt niet weg dat de huidige regeling voor de Premium+ een goede regeling is, alleen jammer dat dit 9 a 10 maanden na de release op zo'n manier moet gebeuren.

 

Ondertussen heb ik al een koper gevonden voor mijn Azbox. Want ja, ik blijf toch liever bij mijn mediacenter wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En in dit geval sluit ik mij geheel bij Wiels aan. De samenvatting van het topic is duidelijk, het is nu afwachten op de nieuwe Azbox. Iedereen heeft gezegd wat hij wilde zeggen.

 

Ook ik heb Niels gevolgd en ben nu bezig met een HTPC, al dan niet tijdelijk. Als ik een Box koop, dan zal het waarschijnlijk de plus worden als de Twin problemen en de zap problemen opgelost zijn.

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze ontvanger heeft een combo of smart tuner support(staat ook op de doos !).je hebt dus de mogelijkheid om een combinatie te maken,en dit werkt ook.men is druk bezig om van deze ontvanger een twin tuner ontvager te maken.

(dubbele indentieke tuners)pas als dit alles werkt is het een twin tuner ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag antwoord gekregen van de importeur.

 

[Citaat]

 

Beste Martie,

 

Onze klanten die de Azbox Premium HD voor 30/6 gekocht hebben kunnen deze met bijbetaling omruilen voor de Premium HD+ met twee tuners. U betaalt alleen de tweede tuner voor 45 euro. Zodra de Premium HD+ op voorraad is ( voor 15 december ) neem ik wederom contact met u op.

 

Gaat u hiermee akkoord?

 

Voor mensen die de Azbox Premium HD na 1/7 hebben gekocht hebben is een andere regeling van toepassing.

 

Met vriendelijke groet,

 

Herbert (Smartinnovations)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Steve
deze ontvanger heeft een combo of smart tuner support(staat ook op de doos !).je hebt dus de mogelijkheid om een combinatie te maken,en dit werkt ook.men is druk bezig om van deze ontvanger een twin tuner ontvager te maken.
(dubbele indentieke tuners)pas als dit alles werkt is het een twin tuner ontvanger.


Misschien moet je eerst even alle voorgaande pagina's van dit draadje lezen:-)

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
das een nette oplossing.

en nu hopen dat de premium + doet wat hij moet doen.
maar dat weten we wel tegen kerstdag wink


Het zou pas een nette regeling zijn als iedereen die een premium box heeft voor 45 euro kan omruilen!
Hij is ook naar de datum van 01-07-09 gewoon als twin verkocht, sterker nog er zijn nog steeds webshops die ze zo verkopen.
voor 129,- inruilen in van de gekke, dat is prijs vanaf fabriek man.
Als verkoper weet je dat je met dit soort verkoop risico neemt.
Feedchaser.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen noemde Feedchaser nu ineens een concreet bedrag, vandaar mijn vraag.

 

Verder constateer ik dat er zelfs nu nog diverse dealers zijn die over de HD Premium schrijven:

Citaat:
Wordt geleverd met 1x DVB-S2 Tuner.

Uitbreidbaar met tweede DVB-S2 Tuner.

En dat zijn nota bene dealers waar de officiële importeur naar verwijst. Ronduit bedroevend!

 

Dus als het waar is dat mensen die hun box na 1/7 hebben gekocht, meer moeten gaan betalen, dan zou ik dat niet accepteren als ik klant zou zijn.

 

Ik zou wel eens willen weten hoe de importeur er zelf over denkt dat haar dealers onjuiste informatie verstrekken.

 

Kijk als dat binnen 1 of 2 weken nog niet overal bij alle dealers is aangepast zou ik daar nog enig begrip voor kunnen opbrengen, maar een half jaar!!!

Ook de importeur heeft een verantwoordelijkheid als ze links aanbiedt op haar website naar officiële afzetkanalen.

 

Je kunt het absoluut niet verkopen (als importeur) dat je de dealers niet controleert en ze niet op hun verantwoordelijkheden wijst, maar tegelijkertijd wel de verantwoordelijkheid van de miskoop bij de klant probeert neer te leggen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Ik heb het nog niet eerder gelezen, maar is dat het officiële bod:
EUR 129,- bijbetalen voor omruil tegen een Premium +?


Duwgati dit staat te lezen een paar pagina`s terug:Iedere importeur staat het vrij om een regeling te treffen. In Nederland en België is dat SmartInnovations en die rekent 45 euro inclusief 2e tuner voor Premiums van voor 1 juli van dit jaar.

Voor ontvangers van na 1 juli (aanschafdatum) geldt ongeveer dezelfde prijs als in Duitsland: 129 euro inclusief 2e tuner voor de Premium, en 159 euro inclusief 2e tuner voor de Elite.

De regeling loopt via de dealer waar de ontvanger is gekocht.

Als dit echt zo is dan is het een slechte regeling!

groeten Feedchaser.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
duwgati,

net zoals ik hier twee pagina's voor schreef :
ze spreken over en kleine opleg, maar wat kost die nu?

dat blijft gissen. confused


Bedoel je deze info:

Origineel bericht van: Een onlineshop die ik hier niet mag noemen
AZbox Premium HD Plus
Prijs per product (stuks): €389,00

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The feedchaser
Origineel bericht van: Duwgati
Ik heb het nog niet eerder gelezen, maar is dat het officiële bod:
EUR 129,- bijbetalen voor omruil tegen een Premium +?


Duwgati dit staat te lezen een paar pagina`s terug:Iedere importeur staat het vrij om een regeling te treffen. In Nederland en België is dat SmartInnovations en die rekent 45 euro inclusief 2e tuner voor Premiums van voor 1 juli van dit jaar.

Voor ontvangers van na 1 juli (aanschafdatum) geldt ongeveer dezelfde prijs als in Duitsland: 129 euro inclusief 2e tuner voor de Premium, en 159 euro inclusief 2e tuner voor de Elite.

De regeling loopt via de dealer waar de ontvanger is gekocht.

Als dit echt zo is dan is het een slechte regeling!

groeten Feedchaser.


Dan ga je toch gewoon klagen bij je dealer? Daar moet je toch zijn. Je moet voor alle klachten naar de dealer waar je de box hebt gekocht. Dat is altijd zo. Dat de dealer op zijn/haar beurt weer contact opneemt met de importeur is iets waar jij niets mee van doen hebt.

Vraag de dealer naar zijn/haar regeling, en klaag daar als je niet tevreden bent over je AZbox of de reclame die de dealer maakt...

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie nu bij een dealer het volgende.

Je kunt daar een premium + reserveren voor € 50,-

je zal maar denken, net als we dachten dat je een twin zou kopen dat dit bedrag geld voor een nieuwe met inruil van je oude.

Misschien lees ik het verkeerd maar ik vind het een beetje misleidend.

En op dit moment een slechte timing.

 

Omschrijving:

 

Reserveer nu uw Premium plus tegen een aanbetaling van 50 euro!

We verwachten deze ontvanger half december te kunnen versturen. (Onder voorbehoud)

 

Wanneer de exacte levertijd bekend is, ontvangt u van ons een mail waarin u verzocht wordt het resterende deel over te maken t.n.v. AZXXXXXXXX.

Wanneer wij uw betaling ontvangen hebben, verzenden wij uw bestelling.

 

De Premium plus is een twin tuner gebaseerd op de Premium.

 

De exacte specs worden hier z.s.m. geplaatst.

 

De Premium plus kost 429 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...