Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten

En daarom kan men niet anders doen dan een omruilaktie starten voor diegene die zich daarom bekocht voelen. Nu de duitse importeur al overstag is, zal men juridisch geen sterke zaak hebben mocht er geen gelijkwaardige aktie in NL komen.

 

Dat Opensat duidelijk vermeld dat dit een individuele aktie betreft doet hier niets aan af.

 

De bekochte forumleden zouden zich nu moeten samenpakken en met de importeur gaan praten. Als dit geen resultaat heeft rest alleen maar de gang naar de kantonrechter, dat is niet zo duur, voor Euro 250,00 heb je de deurwaarder en de griffierechten betaald. Die kosten kunnen samen gedeeld worden. Heb je eenmaal een uitspraak dan zal de importeur toch gedwongen worden om aktie te ondernemen. Als ie zelf al inschat dat het om 100 gevallen zal gaan, moet het financieel te dragen zijn als dezelfde bijdrages gevraagd worden als in Duitsland.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Dutchsat1
Nu de duitse importeur al overstag is, zal men juridisch geen sterke zaak hebben mocht er geen gelijkwaardige aktie in NL komen.


De argumenten op basis waarvan je een zaak start zullen dan uiteraard wel overeen moeten komen met de redenen die de duitse importeur ertoe hebben gebracht om een omruilactie te starten. Heeft die dat ook ergens beschreven?
Als die duitse importeur namelijk geen expliciete reden opgeeft (bijv. om zijn buitenlandse collega's niet in de problemen te brengen) dan heb je nog geen argument.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezecht dat verkopers altijd liegen,maar dat ze niet altijd de waarheid zeggen,dat is wat anders.En ik ben blij dat ik mijn twee azboxen in duitsland heb gekocht dan kan ik ze eventueel makkelijker omruilen.jim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jojobo
Ik heb niet gezecht dat verkopers altijd liegen,maar dat ze niet altijd de waarheid zeggen,dat is wat anders.En ik ben blij dat ik mijn twee azboxen in duitsland heb gekocht dan kan ik ze eventueel makkelijker omruilen.jim


Je zou nog wel us kunnen huilen als je de regeling in Nederland hoort

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wkeetniet waar je het over hebt maar jullie willen ruilen,ik kan ruilen als ik wil met een kleine vergoeding.dus voor jullie die willen ruilen!(ruilen kan met de nieuwe chipset huilen zijn)jim

Link naar reactie
Delen op andere sites

@duwgati

 

De fabrikant heeft zelf al bekend dat hun product niet voldoet voor wat betreft de twin-tuner functionaliteit.

 

Tot de Anga 2009 werd deze ontvanger immers als Twin-tuner verkocht, daarna verliezen importeurs en de klanten hun vertrouwen. Voor nieuwe klanten is het zelfs tot november 2009 onduidelijk dat er geen Twin tuner functionaliteit voorhanden is, de info is veel te onduidelijk.

 

Hugo, de CEO van Open Sat, komt in juni 2009 wel met een officiële persverklaring:

 

About Twin tuner issue, as is public knowledge in the datasheet from Sigma chipset, it's possible, and we follow

all chipset manufacturer recommendations, however at the moment Sigma didn't presented us with a working

solution, se we are working very hard developing it by ourselves (actually this is the reason of so few updates on last 3 weeks). Soon we will have solution to this problem.

 

 

Hugo blijft zelfs op 20/11/2009 meededelen dat zij met firmware zullen komen met Twin-tuner functionaliteit, maar juridisch is het echt niet meer houdbaar indien consumenten nu om deze reden de koop zouden willen ontbinden. Ook in NL. Er is echt sprake van dwaling en de verklaring van de fabrikant is evengoed rechtsgeldig in NL.

 

Men zal echter de dealer in gebreke moeten stellen en dat deze binnen afzienbare tijd het product van de gewenste eigenschappen zal moeten voorzien.

 

In de duitse forums, waarin de importeur ook mee discussiert is nu de volgende oplossing aangeboden.

 

De duitse importeur geeft nu aan:

Wir tauschen Ihre AZBox HD Premium gegen eine AZBox HD Premium Plus mit Twin Tuner Betrieb.

 

Ergo: de Azbox HD premium ondersteund dus geen twin tuner functies en dit is de reden van de omruilaktie.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jojobo
wkeetniet waar je het over hebt maar jullie willen ruilen,ik kan ruilen als ik wil met een kleine vergoeding.dus voor jullie die willen ruilen!(ruilen kan met de nieuwe chipset huilen zijn)jim


Duitsland --> impex-sat?

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kijk daar was de mail al:

 

Kreeg net mail van mijn dealer ( na vragen van mij tav de Premium+ )

 

Citaat:
Onderwerp: Azbox HD Premium

Datum: 24-11-2009

 

Geachte D_Liver

 

Nav van Uw vragen over twintuner support mbt de Azbox HD Premium, kunnen wij U mededelen dat we vandaag via de importeur: Smart Innovations een omruilregeling hebben ontvangen.

 

Deze regeling komt in het kort hier op neer:

 

1 - Een ieder die voor 31-06-2009 een Premium heeft aangeschaft met als doel een twin tuner ontvanger aan te schaffen, via een omruil actie tegemoet komen. Zij kunnen via hun dealer tegen een kleine vergoeding, de oude Premium inruilen tegen de Premium+(*). De aanschafdatum moet dan wel vóór 31 juni zijn.

 

Voor een ieder die na 31-06-2009 een Premium heeft aangeschaft bestaat er ook een regeleling maar deze voor U niet van toepassing gezien de aanschafdatum van Uw receiver buiten deze categorie valt.

 

met vriendelijke groet:

 

reclame mag hier niet

 

 

Nu ken ik persoonlijk nog een dealer maar deze wist nog van niets, hij zou zo snel als ie kon kontact opnemen met Smart Innovations.

 

 

 

 

 

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

60 euro is natuurlijk al schappelijker dan 129 euro. Maar wat zijn nu _precies_ de verschillen tussen de oude en plus versie?

 

Als er een nieuwe generatie sigma processor inzit en evt. meer geheugen, vind ik dat een heel ander verhaal als wanneer er betaald moet worden voor een moederbord revisie.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Volgens mij geen andere chip, wel andere tuners ( insteek ipv met dat kabeltje) deze tuners beschikken over hardware matige blindscan functie.

Voor de rest weet ik nog net zoveel als jullie



Fabrikant OpenSat/Hugo persoonlijk heeft duidelijk in hun persbericht het volgende aangegeven afgelopen week:
1) At our STB's ONLY say's COMBO, OPENSAT only sell combo versions until now.

2) Opensat try to make all efforts during several months to add TWIN TUNER function, and wasn't possible, because of various reasons.

3) However like users ask, we promise find a way to support TWIN at our Chipset, and we make a new model to fit their needs, "PREMIUM +" , this model is complementary not replacement of "PREMIUM", both models will keep in sales normally.



Dat het moederbord van de plus serie dus groter is, er is dus sprake van een flinke modificatie, over de tuners heeft ie niets verteld. Zou ook vreemd zijn, immers de tuners decoderen de boel niet.

Wel hebben ze de specs van de plus serie 100% gelijk gehouden aan de gewone serie, die gewoon als combo op de markt gehouden worden (ik denk totdat de moederborden en chipsets op zijn). Als het alleen met de tuners op te lossen zou zijn, zou men de verkoop van de oude series meteen kunnen stopzetten en een nieuw Plus logo aan de voorkant zetten. Het probleem zit echter dieper.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...