Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten

what are the differences to model PREMIUM? (CPU, Tuner, Sockets, Mainboard, ...)

 

Citaat:
OpenSAT: CPU same, Sockets and Mainboard, we have to change socket becuase we have to link Tuner B to STREAM 1 , and Tuner A to STREAM 0, this is a full HW TWIn solution.

We could do it at different way if we got TSOUT output posibility for Sigma, but sigma changes idea and are not interested on it

 

is it right, that Tuner-Hardware is different to older models?

 

Citaat:
OpenSAT:Yes

 

is it right, that only DVB-S-Tuner are available at the moment?

 

Citaat:
OpenSAT: Yes

 

When will be DVB-C and DVB-T available?

 

Citaat:
OpenSAT: Let's see working fast on it, but priority is give possibility to use SAT TWIN

 

is it your plan to develop only 1 Firmware with 3 (or 4) very different models?

 

Citaat:
OpenSAT:Only one firmware

 

Dit is de info die ik heb vanaf officieel opensat pagina/forum.

Een pm naar een user daar leverde me op dat de tuners insteek modules zijn en niet zoals nu met een kabeltje op het moederbord worden aangesloten.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: D_liver
what are the differences to model PREMIUM? (CPU, Tuner, Sockets, Mainboard, ...)

OpenSAT: CPU same, Sockets and Mainboard, we have to change socket becuase we have to link Tuner B to STREAM 1 , and Tuner A to STREAM 0, this is a full HW TWIn solution.
We could do it at different way if we got TSOUT output posibility for Sigma, but sigma changes idea and are not interested on it


Zegt ie nu dat alleen CPU hetzelfde is en de Sockets en mainboard anders zijn?

Men gaat dus met de oude chipset verder en omzeilt zo de problemen. Goed dan is het nu afwachten op de test exemplaren.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

€ 60,00 euro bijbetalen om te krijgen wat je in eerste instantie dacht te kopen is weliswaar schappelijker dan de regeling in Duitsland, maar nog steeds geen correcte oplossing.

De wetgever zegt duidelijk dat als een winkelier niet dat levert dat beloofd is, hij het product kosteloos moet repareren, vervangen voor een product dat wel voldoet of tot restitutie van het aankoopbedrag over moet gaan.

Wat mij betreft is dit, hoe goed waarschijnlijk ook bedoeld, geen oplossing voor de benadeelde kopers.

Ik zou dan ook alle kopers die zich oprecht benadeeld voelen op willen roepen gewoon te vragen of desnoods eisen waar je recht op hebt.

Als een winkelier daar aan weigert mee te werken, willen wij daar hier ook nog wel wat aandacht aan besteden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]€ 60,00 euro bijbetalen om te krijgen wat je in eerste instantie dacht te kopen is weliswaar schappelijker dan de regeling in Duitsland, maar nog steeds geen correcte oplossing.
De wetgever zegt duidelijk dat als een winkelier niet dat levert dat beloofd is, hij het product kosteloos moet repareren, vervangen voor een product dat wel voldoet of tot restitutie van het aankoopbedrag over moet gaan.
Wat mij betreft is dit, hoe goed waarschijnlijk ook bedoeld, geen oplossing voor de benadeelde kopers.
Ik zou dan ook alle kopers die zich oprecht benadeeld voelen op willen roepen gewoon te vragen of desnoods eisen waar je recht op hebt.
Als een winkelier daar aan weigert mee te werken, willen wij daar hier ook nog wel wat aandacht aan besteden.

Ron


Ik hoor niets over misleide Elite kopers.
Nog even een citaat wat ik op de doos (gekocht febr.2009)vond:

You have all the freedom to pick the tuner combination you need (tuners available: DVB-S(2); DVB-T; DVB-C).

Waarom zetten ze daar een DVB-S(2) tuner tussen als die keuze toch niet mogelijk is! sick

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ron,

 

Puur formeel heb je gelijk, maar recht hebben en krijgen is twee.

 

Als je meteen geholpen wilt zijn, zou ik toch maar slikken. Ga je puur op je recht staan, dan kan het nog een lang verhaal zijn. Zeker omdat rechters van techniek geen kaas gegeten hebben. De gemiddelde hobbyist weet zelfs nog niet het verschil tussen Combo en Twin.

 

Er zijn twee richtingen dan: ervoor gaan dat je wel onder protest de kosten betaald en als iedereen geholpen is met zijn allen de kosten proberen terug te verhalen. Zo heb je voor de belangrijke feestdagen wellicht een werkende Twin.

 

Anderzijds:

Ik denk dat men het positief moet zien, men is druk bezig met de firmware, men heeft een hardware modificatie van de huidige reeks gemaakt en bouwt hierop verder. Als ik het debacle van destijds de Relook 400s bekijk is dit een veel betere oplossing. Opensat is steeds open geweest iz de problemen en schuwt ook de discussies niet op de beurs.

 

Er is op softwaregebied voor de Azbox binnen 1 jaar veel gebeurd, men kiest eigenzinnig voor een andere software. Bekijk ik de concurrentie, dan zijn de Enigma cloon/software teams daar drukker bezig met ontwikkelen dan de fabrikanten, niet bij de Azbox dus.

 

Het gaat zich om een kleine europese aanbieder, geen verrre Koreaan, en een niet al te grote importeur. Dream is in het verleden door minder failliet gegaan, er zijn importeurs voor minder weggegaan wegens communicatieproblemen of andere zaken bij de concurrentie (Relook/ Dream).

 

Inzake verschil tussen Elite en Premium, volgens mij is deze nooit als twin tuner op de markt gezet.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thisone


Ik hoor niets over misleide Elite kopers.
Nog even een citaat wat ik op de doos (gekocht febr.2009)vond:

You have all the freedom to pick the tuner combination you need (tuners available: DVB-S(2); DVB-T; DVB-C).

Waarom zetten ze daar een DVB-S(2) tuner tussen als die keuze toch niet mogelijk is! sick


Jij hebt vast nog geen contact gehad met je dealer??
Zelfde regeling is van toepassing op de Elite modellen.
En je leest wat slecht vindt ik, aangekocht febr 2009 issue twintuner op zijn vroegst 31-06-2009 toen is er een aanpassing, eenzijdig doorgevoerd door Smart Innovations, van de specs ( twin gewijzigd in combo )en in nov 2009 pas door OpenSAT.

Nu tav die 60 euro ( overigens ligt dat bedrag bij mij lager?? niet veel maar toch ) ik vind het wel redelijk ondanks dat je iets gekocht hebt wat niet doet wat de specs zeggen.

Daar zijn natuurlijk legio voorbeelden van waarbij mensen helemaal geen kans hebben gehad/gekregen om vergoed te worden ( bekenste is idd de DGS 400S ) maar er zijn er meer.

Je krijgt nu wel een receiver die over een hardwarematige blindscan beschikt das dus een toevoeging van functionaliteit en voor de 4.2.2 feedhunters en welkome aanvulling.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver

Jij hebt vast nog geen contact gehad met je dealer??


Nog geen reactie op mijn mail naar de dealer gehad wink

Origineel bericht van: D_liver

Zelfde regeling is van toepassing op de Elite modellen.
En je leest wat slecht vindt ik, aangekocht febr 2009 issue twintuner op zijn vroegst 31-06-2009 toen is er een aanpassing, eenzijdig doorgevoerd door Smart Innovations, van de specs ( twin gewijzigd in combo )en in nov 2009 pas door OpenSAT.


Ik lees wel degelijk goed, mijn reactie is gericht op de steeds terugkerende melding: "mijn inziens is de elite nooit als twintuner verkocht" smile

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook een schappelijk bedrag als het €60,- is.

We wisten toch allemaal al dat we een extra tuner moesten kopen van ongeveer €40-€50,-

Deze zit er bij de + al in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit nu het bedrag dat vast staat, en waar alle kopers van de premium recht op hebben.

Ik heb hem namelijk aangeschaft begin november. De premium.

En werken alle dealers hier aan mee??

Of hebben ze allemaal een andere vergoeding?

En vanaf wanneer kan dit??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Ik zou dan ook alle kopers die zich oprecht benadeeld voelen op willen roepen gewoon te vragen of desnoods eisen waar je recht op hebt.
Als een winkelier daar aan weigert mee te werken, willen wij daar hier ook nog wel wat aandacht aan besteden.

Ron



In de vorm van?

Gaan jullie ook alle brave CDS klanten helpen dan die noodgedwongen een nieuwe deco moesten aanschaffen na de coderingswijziging? ( al dan niet met een kleine bijdrage cq weer een contract van 2 jaar)?.

Misschien dan ook CDS aanpakken die zomaar receivers uit de certificatielijst gooit?


Een soort Sat4all Onbudsman denk ik dan.

Als ik die laatste regel uit jouw qoute lees ga ik dat dan goed volgen.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tipje
is dit nu het bedrag dat vast staat, en waar alle kopers van de premium recht op hebben.
Ik heb hem namelijk aangeschaft begin november. De premium.
En werken alle dealers hier aan mee??
Of hebben ze allemaal een andere vergoeding?
En vanaf wanneer kan dit??



Ik denk dat je dan pech hebt.
Wat ik begrepen is dat het alleen geld voor mensen die hem vóór 1 juli gekocht hebben.
De reden is dat er voor die tijd verkocht was als twin-tuner. Daarna niet meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herbie65
Ik vind het ook een schappelijk bedrag als het €60,- is.
We wisten toch allemaal al dat we een extra tuner moesten kopen van ongeveer €40-€50,-
Deze zit er bij de + al in.


Weet je wel zeker dat de 2e DVB-S(2) tuner er wel bij zit?
De losse insteektuners voor de + zijn namelijk pas later leverbaar! wink mmmmm dejavu?

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caddydriver

Dit heb ik gelezen op een linkje eerder in dit tpic zal toch wel erg vreemd zijn als dat hier in nederland niet zo is (wel vreemd de elite niet)

Groeten de Caddydriver. smile

Dat is de regeling die voor de duitse importeur geldt..

Smart inovations heeft ook een voorstel naar mijn dealer gestuurd voor de Elite HD:
Zodra wij de procedure bevestigd hebben gekregen door de importeur zullen wij u berichten.
Houdt u echter rekening met het onderstaande;

* De Premium+ zal voorlopig geen ondersteuning bieden voor andere tuners dan de S-tuners.
* Bestaande DVB tuners zijn niet in de Premium+ te gebruiken.
* De software op alle HD receivers is identiek, omruilen omdat ondersteuning op de “oude” ontvangers op zou houden is dus absoluut niet waar.
* Het heeft dus geen zin gebruik te maken van deze omruilactie als men niet de intentie heeft om twee S-tuners te gaan gebruiken.

De in te ruilen ontvanger moet in goede staat zijn, en te worden ingeleverd inclusief alle accessoires, kabels en voeding en afstandbediening, in de
originele doos. Beschadigde of incomplete ontvangers kunnen wel gebruik maken van de omruilregeling, maar het bij te betalen bedrag zal hoger zijn,
afhankelijk van de compleetheid en staat van de ontvanger. De kosten voor omruiling / upgrade van Elite naar Premium+ (met één tuner) zullen naar verwachting rond de
159,= bedragen, dit is exclusief verzendkosten.

Dit is een deel van het concept zoals wij die tot op heden van de importeur hebben ontvangen.
Aan dit verhaal kunnen echter op geen enkele wijze rechten worden ontleend.
Zodra het officieel aan ons medegedeeld is zullen wij u hiervan in kennis stellen.

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herbie65
Ik vind het ook een schappelijk bedrag als het €60,- is.
We wisten toch allemaal al dat we een extra tuner moesten kopen van ongeveer €40-€50,-
Deze zit er bij de + al in.


Daar heb je inderdaad een goed punt. Daar had ik niet bij stil gestaan. Dan is het inderdaad een redelijk schappelijk voorstel.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

@thisone

 

FF terugkomen op je verhaaltje van de doos van de Elite voor het gemak ben je zeker de eerste regel vergeten over de modular tuners daarom voor jouw even aangevuld met de eerste regels:

 

 

 

 

Citaat:
De tuners of Elite models can be easily switched, so you can transform your DVB-S2 receiver as a combo receiver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...