Ga naar inhoud


[Premium-HD] Nieuwe AZBOX + opvolger van huidige?


thisone

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: caddydriver
Voorlopig zijn het nog steeds berichten van leden die weet ik waarop gebaseerd zijn (met alle respect overigens ) smile
Ik zou het persoonlijk netjes vinden als de importeur even hier een berichtje zou plaatsen met hoe het nu precies zit ,de een zegt dit de ander weer dat maar hoe is het nu werkelijk .
Overigens valt mij in deze op dat de mensen die de box al voor de bewuste datum gekocht hebben hier wel juichen met recht overigens dat is natuurlijk zo .(zoals het lijkt is het een goede regeling).Maar ze vergeten de anderen.
Ik ben echter benieuwd ,en dat is veel belangrijker, hoeveel mensen er zijn die hem na die datum gekocht hebben en met een verkeerde info omtrend de eventuele twin uitbreiding van de box ,deze mensen zijn echt de klos ze hebben vertrouwen gesteld in de dealer /importeur en trekken nu aan het kortste eind kortom ze zijn in mijn ogen gewoon belazerd er is hun wat verkocht wat niet meer zou komen ,ik ben van mening dat dit niet goed is te praten en vind dan ook dat de regeling voor iedereen hetzelfde moet zijn .
Zoals ik al eerder stelde, de boxen staan nog steeds als twin te koop op diverse sites, en na een telefoongesprek met mijn dealer deze week zei hij nog steeds dat het een twin zou worden zodra de software gereed zou zijn (zelfde dus als D-Liver)Bij deze dus een oproep aan Smart Innovations te reageren en duidelijkheid te verschaffen hoe het nu werkelijk zit.
Er zijn ook veel mensen die hem gekocht hebben en niet op de diverse satforums zitten hoe gaan ze hier mee om ,hoe weten deze mensen van deze actie??

Groeten de Caddydriver. smile

optie1: je regelt een bonnetje met een andere datum....
optie2: als je een rechtsbijstandsverzekering hebt heb je wel een aardige zaak; ik denk dat de dealer importeur wel overstag gaat.....
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

[quote=herbie65....

optie2: als je een rechtsbijstandsverzekering hebt heb je wel een aardige zaak; ik denk dat de dealer importeur wel overstag gaat.....

 

 

denk niet dat je zo een ondernemer bang maak en medewerking krijg als hij stuk gaat binnen de garantie

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Iedereen mag verkopen wat hij wil. Als echter naderhand blijkt dat het product niet aan de gewekte verwachtingen voldoet, kan je als winkelier het product omruilen voor iets dat wel aan de verwachting voldoet, of het aanschaf bedrag terug betalen. Dat is simpelweg de Nederlandse wet.
Ofwel als je er voor kiest lucht te verkopen en je naderhand je belofte niet waar kan maken, moet je de gevolgen dragen. Dat is een risico dat deze importeur en zijn winkeliers zelf genomen hebben.
Ik ben er 1 jaar geleden toen deze "beloften" gedaan werden al heel erg kritisch over geweest. Ik koop niets waarvan nog onzeker is dat het doet wat op de doos of in de folder staat. Blijkt het naderhand toch niet te doen wat in de folder stond, breng ik het terug en vraag mijn geld terug. Of dat nu een azbox, een dreambox of een fietsbel is, maakt niet uit.
Voordat je nu nog verder onzinnige en feitelijk onjuiste opmerkingen gaat plaatsen, raad ik je aan consuwijzer.nl maar eens te gaan lezen.

Ron


even hierop inhaken
als je als winkelier de klant duidelijk verteld dat het een ontvanger is die nog volop in ontwikkleig is dan is het uiteindelijke de klant die bepaald of hij hem wel of niet koopt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor zojuist dat we op de open dag van de transponder in Apeldoorn morgen de primeur hebben van de premium+. Alle mensen die zich aangemeld hebben, kunnen hem dus morgen in Apeldoorn bewonderen.... (met ook de DM8000, Reelbox avantguarde IPbox 9000 en anderen)

 

Met een beetje geluk heb ik ook 4 identieke HD tv's en kunnen we de ontvangst kwaliteit vergelijken.

 

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje??

 

Denken jullie dat Azbox nu de problemen opgelost heeft door deze wijzigingen??

 

Of komt straks dit Draadje weer aan de orde??? (lees het bericht van MagicOnline)

 

 

 

We wachten wel weer af..(ik hoop alleen niet weer een jaar)

 

Gr.Info

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rinlin
Ik hoor zojuist dat we op de open dag van de transponder in Apeldoorn morgen de primeur hebben van de premium+. Alle mensen die zich aangemeld hebben, kunnen hem dus morgen in Apeldoorn bewonderen.... (met ook de DM8000, Reelbox avantguarde IPbox 9000 en anderen)

Met een beetje geluk heb ik ook 4 identieke HD tv's en kunnen we de ontvangst kwaliteit vergelijken.

Rinus


Zou je misschien een verslagje van deze vergelijking kunnen posten?

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Iedereen mag verkopen wat hij wil. Als echter naderhand blijkt dat het product niet aan de gewekte verwachtingen voldoet, kan je als winkelier het product omruilen voor iets dat wel aan de verwachting voldoet, of het aanschaf bedrag terug betalen. Dat is simpelweg de Nederlandse wet.
Ofwel als je er voor kiest lucht te verkopen en je naderhand je belofte niet waar kan maken, moet je de gevolgen dragen. Dat is een risico dat deze importeur en zijn winkeliers zelf genomen hebben.
Ik ben er 1 jaar geleden toen deze "beloften" gedaan werden al heel erg kritisch over geweest. Ik koop niets waarvan nog onzeker is dat het doet wat op de doos of in de folder staat. Blijkt het naderhand toch niet te doen wat in de folder stond, breng ik het terug en vraag mijn geld terug. Of dat nu een azbox, een dreambox of een fietsbel is, maakt niet uit.
Voordat je nu nog verder onzinnige en feitelijk onjuiste opmerkingen gaat plaatsen, raad ik je aan consuwijzer.nl maar eens te gaan lezen.

Ron


even hierop inhaken
als je als winkelier de klant duidelijk verteld dat het een ontvanger is die nog volop in ontwikkleig is dan is het uiteindelijke de klant die bepaald of hij hem wel of niet koopt


Jah, maar diezelfde dealers waren hier op sat4all en waarschijnlijk ook volop in de zaak (potentiële) klanten aan het vertellen hoe deze Azbox de Dreambox wel even van de tafel zou schuiven. De Azbox werd met veel Poehaa voorgesteld als DE nieuwe linux HDTV Twin receiver "in de dop". Dan mag je toch wel stellen dat er van alles beloofd is, dat niet waargemaakt is en je dus niet gekregen hebt wat je dacht te kopen. Daar is de wetgever dan nogmaals weer heel erg duidelijk over.
Om een lange discussie kort te maken: Ik heb een jaar geleden alleen gesteld dat je met dergelijke beloften heel terughoudend moet zijn, juist omdat vaak blijkt dat fabrikanten ze niet waar kunnen of weten te maken.
Heb ik dan echt ongelijk gehad? Ik denk het niet!
De moraal van dit verhaal is dat Open Sat zich met de aankoop van deze hardware en software verslikt heeft en voordat de beer geschoten is, zijn huid al verkocht heeft. De importeur vertrouwde Open Sat op zijn mooie blauwe ogen en heeft zonder zeker te weten of het apparaat ook daadwerkelijk kan wat er beloofd wordt zijn klanten de beloften van Open Sat verder gecommuniceerd. De klant dreigde daar nu min of meer de rekening voor te betalen.
Het siert de importeur in ieder geval dat die zijn verantwoordelijkheid lijkt te nemen en een goede oplossing bied. Hij heeft het risico van deze beloften genomen en lijkt daar nu de consequenties voor te willen dragen. Prima!
Ik zou wel eens willen weten of die regeling nu ook door Open Sat gefinancieerd wordt, of de importeur dat op eigen houtje moet vergoeden want dat zou wat mij betreft het vertrouwen in deze OEM "fabrikant" totaal doen verliezen (voor zover dat er ooit geweest is).

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toxic,

 

Ik denk dat je nu wel heel veel stemming zit te maken. Als ik dit topic nu samenvat:

- Er wordt voor iedereen een oplossing aangedragen, waarbij men een verbeterde en meer uitgebreide ontvanger gaat krijgen met Twin-tuner functionaliteit, in de meeste gevallen zijn de meeste bezitters van de Azbox nu gerustgesteld en content;

- In heel Europa worden door bijna alle distriteurs inmiddels gelijkwaardige omruilakties opgestart, het verwijzen naar zijnde een individuele aktie en de rol van Opensat nivelleren in deze vind ik nu stemmingmakerij, hoewel Opensat eerst meedeelde dat de eerste aktie van Duitsland een individuele aktie was. Inmiddels is dus echt sprake van een gecombineerde aktie van bijna alle distribiteurs, waarbij het dus meer dan logisch is dat Opensat ook haar verantwoordelijkheid heeft genomen. Dat jij nu tot in details info hierover wilt hebben, dat kun je vergeten. Dit is financiële info, heeft de consument niets mee te maken. Jij hebt ook nooit kritische geluiden laten horen wat de kosten van de distribiteur waren als Dream weer eens een inferieur produkt op de markt heeft gebracht.

- Opensat heeft al meerdere keren aangeduid dat men ook slachtoffer is van de incomplete info is van fabrikant Sigma inzake de chipset. Twin-tuner funtionaliteit is altijd aangekondigd in een latere fase van de software-ontwikkeling

en toen men dit ging implementeren kwamen de problemen.

- Het wachten is het op de uitlevering en de test van het Plus model. Tot dan is het afwachten en heeft het niet veel zin om nog veel woorden vuil te maken.

- Opensat is inmiddels geen kleine speler meer op de markt. Ik verwijs je naar het artikel in Tele-satellite, zoals in een ander topic te zien is. Opensat is geen simpel OEM ontwikkelaartje, ze zijn echt goed bezig, hebben een gezonde groei en visie. Qua organisatie stralen ze veel meer professionaliteit uit dan Dream. Als je de professionaliteit van Opensat in twijfel stelt, laat mij nu eindelijk een een artikel zien die een kijkje achter de schermen van Dream Multimedia laat zien. In al die jaren heb ik dit nooit gezien. - De software van de Azbox heeft het laatste jaar een immense progressie laten zien. Door het leveren van de Plus box met revolutionaire plug-in tuners, dit wordt veel te weinig belicht, legt men een solide basis voor de toekomst. Inmiddels is men versneld de bugs aan het verwijderen.

 

Nogmaals hoe kritisch je ook bent, Dream heeft het laatste jaar alleen maar zitten te slapen, ik weet zelfs niet hoe het zit met hun organisatie, zijn ze financiëel nog gezond. Als gemiddelde hobbiest zijn het nu veel leukere tijden als Azbox gebruiker dan als Dream gebruiker.

 

Ik vind de Azbox de meest interessante ontwikkeling op DVB-ontvangers gebied het laatste jaar. Eindelijk wordt nu, dankzij de bescheiden hardware, een betaalbare box ontwikkel heeft, die men ook in grotere hoeveelheden zal gaan produceren. Opensat heeft aangekondigd dat als de problemen met de hardware en de software opgelost zijn, zij de productie-aantallen van de HD box flink zullen verhogen, waardoor de prijzen nog meer kunnen zakken. Gezien de wereldwijde distributie, heeft Opensat alles in zich om de VW kever te ontwikkelen op HD DVB gebied. De sofware ontwikkelingen zullen dan nog meer in een versnelling komen.

 

 

Off-topic:

Zoals je weer ben ik volledig afgebrand op Dream, ik ben dus erg subjectief, ik heb besloten om nooit meer een Dreambox te kopen, de 7025 was mij voor de laatste nachtmerrie. Beter een qua software mindere Relook, dan een qua hardware mindere Relook. De 7025 heb ik destijds op jouw advies gekocht en van ellende maar snel doorverkocht. Deze kon echt niet tippen aan de kwaliteit van mijn Relook.

 

Het zou voor je pleiten nu eens de test af te wachten van de Plus met de definitieve software alvorens je weer met een professionele objectieve blik je visie weergeeft.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dutchsat,

Je voert deze discussie op een manier zoals helaas heel erg veel mensen dat doen: terechte kritiek op een product proberen af te zwakken of zelfs volledig goed te praten door een ander product er als vergelijking bij te halen. Afleidingsmanouvres noemen we dat. Op meerdere manieren zelfs.

 

Afleiding 1. Het gaat er hier echter niet om of Dream MM zit te slapen, of DMM financieel nog wel gezond is, of een Dreambox of een Relook beter of slechter is, of de service van DMM beter of slechter is. Dit topic gaat over de Azbox Premium +

 

Afleiding 2. Waar velen hier de mist mee ingaan is dat ze Toxic verwijten dat hij een (sterke) voorkeur heeft voor de Dreambox. Maar wat is daar mis mee? Zolang iemand zijn waarschuwingen voor product A op een objectieve manier ventileert zie ik er geen probleem in dat hij tegelijkertijd zelf een voorkeur heeft voor product B.

Al diegenen die hier de Azbox te vuur en te zwaard verdedigen doen niet anders. Kritiek leveren op product B. Alleen zit er vaak een nuance verschil in met wat Toxic doet. Veel van die mensen (jijzelf incluis) ventileren die kritiek op product B als een rechtvaardiging voor hun keuze van product A.

Denk daar maar eens goed over na.

 

Kortom, het gaat hier puur en alleen over de Azbox Premium +. Dus graag verdere discussies zonder afleidingsmanouvres vanaf nu.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...