Ga naar inhoud


Hoe plaats kanalen te wisselen Rebox 9000?


Gast m.boretti

Aanbevolen berichten

Ik heb net een Rebox 9000 gekocht. Via fastscan kanalen CDS en TVV ingelezen, en de rest natuurlijk ook via de gewone methode.

Nu probeer ik de kanalen in een andere volgorde te krijgen.

Ik ga naar ZENDERLIJST MANAGER dan VERPLAATSEN zenders.

De kanalen uit het linkerrijtje in de goede volgorde in het rechterrijtje gezet.

Maar wat dan? Bij MENU, noch bij EXIT noch bij indrukken verplaatsen zenders, blijven de kanalen in de, door mij, gekozen volgorde staan.

Ik heb van alles al geprobeerd, maar niets lukt.

 

Tweede vraag: waar kan ik zien welke versie software er in zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je op Ned 1 staat druk je op OK, dan op de blauwe knop, je krijgt dan een optie lijst, zet vervolgens local channel number en sort channel number op uit.

je kunt alle zenders dan willekeurig verplaatsen.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren heb ik de 9000 HD ook in huis en kreeg het zelfde probleem. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Ik heb nog een vraag: wat betekent "blindscan" eigenlijk?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland, ik heb gedaan zoals je het beschreven hebt. Maar de zenders blijven gewoon op hun oude plek staan.

Ook als ik de groene knop: ZENDERS verplaatsen indruk, gaan de zenders terug naar hun oude plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ga naar zenderlijst manager in het menu, links zie je de zenders, rechts is leeg.

verplaats de zenders die je onder elkaar wil naar de rechter zijde, laat deze staan, ga aan de linker zijde en ga bijvoorbeeld naar nummer 1, druk op de groene knop. Alle zenders die links stonden zijn nu verplaatst naar nummer 1 en staan onder elkaar.

Probeer het maar, het werkt. (als je de lcn hebt uitgezet)

 

Suc6 !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook dredithd downloaden en het via de computer doen. Dit werkt een stuk sneller.

 

Zenderlijst eerst opslaan op usb stick.

Dan editten met de computer.

En weer terugzetten via de usb stick.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Je kunt ook dredithd downloaden en het via de computer doen. Dit werkt een stuk sneller.

Zenderlijst eerst opslaan op usb stick.
Dan editten met de computer.
En weer terugzetten via de usb stick.


Hier werkt dr.Edith niet op Windows 7. Ik krijg bij het laden van het bestand een foutmelding.
Zijn er ook Windows 7 gebruikers waar het wel werkt?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: cheapwatcher
Je kunt ook dredithd downloaden en het via de computer doen. Dit werkt een stuk sneller.

Zenderlijst eerst opslaan op usb stick.
Dan editten met de computer.
En weer terugzetten via de usb stick.


Hier werkt dr.Edith niet op Windows 7. Ik krijg bij het laden van het bestand een foutmelding.
Zijn er ook Windows 7 gebruikers waar het wel werkt?


Bij mij werkt het prima op windows 7 ultimate. (UAC uitgeschakeld).

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk nog met Vista, maar krijg ook een Error bericht. Bestand gedownloaded van de Rebox site.

Trouwens dit zou wel een mooie manier zijn, want als je kanalen moet gaan zoeken in een kleine 1000 kanalen, dan ben je wel even bezig om deze op goede volgorde te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelfde probleem. Treed echter pas op na update van de box naar v69. Ik dacht ook dat het aan Windows 7 lag maar XP leest ze ook niet meer in. Hebben meer mensen dit probleem? Ook .ts files die ik met ftp overhaal naar de PC spelen niet meer af in vLC sinds de update naar v69

 

Groet Harry

Rebox RE-9000 bl 1.54 fw 1.11.62, Rebox 4200 bl 6.20 fw 2.11.61, Multytenne 45 mono, Triax 88 met triax multiblok 13,0/19.2/23,5/28,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: cheapwatcher
Je kunt ook dredithd downloaden en het via de computer doen. Dit werkt een stuk sneller.

Zenderlijst eerst opslaan op usb stick.
Dan editten met de computer.
En weer terugzetten via de usb stick.


Hier werkt dr.Edith niet op Windows 7. Ik krijg bij het laden van het bestand een foutmelding.
Zijn er ook Windows 7 gebruikers waar het wel werkt?


Bij mij werkt het prima op windows 7 ultimate. (UAC uitgeschakeld).


Welke versie van de firmware heb jij op de Rebox?

Rebox RE-9000 bl 1.54 fw 1.11.62, Rebox 4200 bl 6.20 fw 2.11.61, Multytenne 45 mono, Triax 88 met triax multiblok 13,0/19.2/23,5/28,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: inverto
Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: Donkeyman
Origineel bericht van: cheapwatcher
Je kunt ook dredithd downloaden en het via de computer doen. Dit werkt een stuk sneller.

Zenderlijst eerst opslaan op usb stick.
Dan editten met de computer.
En weer terugzetten via de usb stick.


Hier werkt dr.Edith niet op Windows 7. Ik krijg bij het laden van het bestand een foutmelding.
Zijn er ook Windows 7 gebruikers waar het wel werkt?


Bij mij werkt het prima op windows 7 ultimate. (UAC uitgeschakeld).


Welke versie van de firmware heb jij op de Rebox?


Ik heb v69. Blijf toch een probleem houden: Beide pc's hebben Windows 7 en het sorteren met a.b. snap ik nog steeds niet.
Nb. Ik heb VWO en HBO....

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...