Ga naar inhoud


[TF5xxxPVR] TGD-files


Henk Puister

Aanbevolen berichten

Zoals beloofd een eigen topic over TVGuide2Topfield. Tips en opmerkingen kun je hier kwijt. Nieuwe versies zal ik op dit topic aanbieden.

 

[TF5xxxPVR] TVGuide2Topfield

 

De laatste versie (v1.6) heb ik daar ook al geüpload gezien de vele verzoekjes. Ik heb hem redelijk doorgetest maar er zou nog zomaar een bugje in kunnen zitten. Zorg er dus voor dat je nog een vorige versie hebt mocht je met deze niet uit de voeten kunnen.

 

Succes ermee!

 

Groeten Rémon

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@reptovis:

 

De oude epg_upload.ini werkt niet met de nieuwe versie. Je kunt van mijn site mijn epg_upload.ini ophalen.

 

Indien je andere of extra zenders wilt toevoegen aan je epg_upload.ini dan doe je het volgende:

1. Je zoekt de zender op in de statistieken hier. Let op, de naam hoeft niet overeen te komen de de zendernaam op je TF. Kijk dus verder dan alleen de zendernaam op je TF!

 

Indien de zender niet in de statistieken:

2. Kijk in de overzicht met beschikbare zenders hier

3. Indien de zender hier wel in genoemd staat, stuur mij een PB of email, op mijn site staat een link.

 

Indien de zender in de statistieken staat:

2. dan zoek je de zender op op KingOfSat.

3. als je deze heb gevonden, hij moet aanwezig zijn, probeer anders een variant of deel van de zendernaam, dan heb je nu alle gegevens om je epg_upload.ini aan te vullen.

 

 

Hieronder als voorbeeld Omroep Zeeland.

 

1. zoeken in statistieken levert op: OMROEP ZEELAND

2. zoeken op KingOfSat levert op: Astra3, NID:3, TID: 3211, SID: 20818

 

Dit levert dus onderstaande gegevens op. Deze plaats je in je epg_upload.ini, maar pas het nummer in "[Channel 1]" aan, zodat het uniek (1 hoger dan de laatste) is in je epg_upload.ini en pas het nummer achter "Number of Services=" aan.

 

[Channel 1]

 

service_name=OMROEP ZEELAND

satellite_name=Astra3

service_id=20818

transport_stream_id=3211

original_network_id=3

 

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henk Puister

 

Kijk hier hebben we eens wat aan!!! Waarvoor reuze bedankT!!

 

Ik wist bijv. niet van die site van KingOfSat. Via het menu van 3PG kon je wel nagaan welke parameters de zenders hadden maar dit is veel handiger.

 

Ik heb nu de info bij Omroep Zeeland werkend, maar toch blijven er enkele leeg, die ik wel graag gevuld wilde hebben met 3PG.

 

Dit is bijv. nog steeds National Geographic Wild.

Ik heb de volgende gegevens nu ingevuld aan de hand van jouw lijsten en zag dat de gegevens in de statistieken wel bekend waren voor de Nederlandse taal. Echter zie ik niet een aantekening in die pdf, die je noemt in het overzicht klik hier.

 

Zouden die dus toch niet zijn opgenomen, Zo nee dan graag alsnog.

 

Mijn parameters zijn voor NGC Wild

 

[Channel 192]

 

service_name=NGC Wild

satellite_name=Astra3

service_id=6035

transport_stream_id=3202

original_network_id=3

 

Volgens mij is dit goed. Nu kan de oorzaak nog zijn dat de naam op de Topfield van de zender is NGC Wild, in de statistiek staat National Geographic Wild, en in die pdf ook. Maar ook dat heb ik nog op de Topfield veranderd naar National Geographic Wild en uiteraard in de parameterlijst(maar daar blijkt het laatste karakter niet in te vullen te zijn door te grote lengte), uiteindelijk heb ik dus zowel in de parameterlijst zie boven als op de Topfield NGC Wild staan. Dit mag ik toch ook doen.

 

Verder schreef jij

 

Citaat:
De oude epg_upload.ini werkt niet met de nieuwe versie. Je kunt van mijn site mijn epg_upload.ini ophalen.

 

Nu is het zo dat jij relatief maar weinig zenders hebt ingevuld nl. 56 zenders o.a. deze NGC Wild ook niet en verder blijkt dat de oude lijst wel degelijk voor de andere zenders werkt. Die oude lijst die jij in een eerdere epg_upload.ini had staan bevatte 403 zenders.

 

Voor de zekerheid heb ik de bovenste helft van jouw epg_upload.ini maar van jouw .ini overgenomen en heb nu dit

 

[General]

 

USE_GMT_OffsetFILE=GMT:TAPOffset

GMT_Offset=4

Frequency File check No Timeshift=720

Frequency File check Timeshift=720

Email Volume=OFF

AutoLoadEPGdata=YES

AutoDeleteEPGdata at start=YES

Next Update Time=0

Reload Hour=0

Load Number of Days=1

TGD directory=EPGdata

Display LOADING OSD=NO

Logging Level (4everything 0nothing)=1

Broadcaster EIT=BLOCK

EPG load wait=0

Timer Set Delay=380

TEDS Recordings File=NO

ToppybiffTransparency=255

Scan ALL Events=YES

Load Short Events=NO

Set Manual Time at Startup=YES

Set Manual Time at power fail=YES

Manual Time GMT FIX=YES

Adjust GMT loading entries=YES

Set Manual Time on LCNs=

Exit Key for Menu=NO

LCN TGD load=NO

Number of Services=403

 

Dit is toch ook goed.

Wat kan het dan nog zijn?

 

Bedankt voor al je werk,

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ter aanvulling voor het ontbreken van de Epg info bij o.a. National Geographic Wild en History Channel

 

Ik heb een tgd in Excel geopend en volgens mij staan de gegevens er wel in maar verkeerd namelijk het zijn gegevens van Nostalgienet. (iss van morgen)

 

Ook ziet het formaat er heel vreemd uit i.t.t. de andere goede zenders. Ik heb hier een deel ingezet

 

National Geographic Wild 28-1-2010 0:11 112 Rijk Verleden

National Geographic Wild 28-1-2010 2:03 25 Een bijzonder jaar

National Geographic Wild 28-1-2010 2:28 14 Pareltjes uit Polygoon

National Geographic Wild 28-1-2010 2:42 14 Rijk Verleden

National Geographic Wild 28-1-2010 2:56 24 Retourtje Toen

 

itt tot een goede bij de normale National Geogrphic

 

National Geographic 28-1-2010 5:00 59 Monster fish of the Congo [Wetenschap/Natuur] Documentaire Een team wetenschappers wil de geheimen van de Kongo ontsluiten. Ze gaan op zoek naar een bloeddorstige rover die de rivier onveilig maakt.

National Geographic 28-1-2010 5:59 1 National Geographic Junior

 

Bij History Channel is iets dergelijks aan de hand maar misschien is het ook wel goed, maar de zenderinfo is engels. Ook daarvan krijg ik Epg-info niet op mijn Topfield.

 

Bij het Hd kanaal wel uitgebreide info in nl bij Sd alleen engels

 

History Channel HD 28-1-2010 22:40 50 Marine Corps Martial Arts Historische documentaire. De presentatoren gaan naar Quantico in Virginia, het centrum van Amerikas militaire complex. Daar bestuderen ze een van s werelds gevaarlijkste en meest ontwikkelde vechtkunsten.

History Channel HD 28-1-2010 23:30 50 Secret Pagan Underground Cappadocia Historische documentaire. De kastelen en kerkers van de Hittieten liggen verborgen onder het maanlandschap van Cappadocië. Waarom ging dit rijk ten onder?

History Channel 28-1-2010 0:20 50 Mummy Forensics

History Channel 28-1-2010 1:10 50 Rome Rise and Fall of an Empire

History Channel 28-1-2010 2:00 55 Dead MenÂ’s Secrets

History Channel 28-1-2010 2:55 55 Night of the Long Knives

History Channel 28-1-2010 3:50 50 Stolen by Hitler

 

 

mijn parameterlijst is dit

 

Channel 193]

 

service_name=History Channel

satellite_name=Astra1

service_id=20822

transport_stream_id=3211

original_network_id=3

 

volgens mij is dit wel goed

 

Kun jij de gegevens van die zender eens nakijken?.

 

Vast bedankt Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles schijnt te werken.

 

Echter...

 

Het lukt me niet om de gewone duitse EPG te laden (de epg van Das erste / ZDF zelf)

 

Heb in de epg_upload de Broadcaster EIT zowel op BLOCK geprobeerd als op LOAD.

Werkt geen van beide.

 

Heb in 3PG menu het groene bolletje en blauwe bolletje geprobeerd bij Das erste/ZDF in Transponder maar werkt geen van beide.

 

Kan iemand me helpen?

 

 

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik heb niet alle informatie bij alle zenders bekeken. Zoals je noemt heb ik maar 56 zenders in mijn epg_upload.ini en het meeste hiervan klopt.

 

Ik gebruik xmltv-files van diverse sites, en hier zou dus wel eens wat niet in kunnen kloppen. Helaas is er voor National Geographic Wild geen andere bron beschikbaar, zoals je ongetwijfeld in de pdf hebt gezien. Je zou de Engelse variant kunnen gebruiken.

 

Dat de oude epg_upload.ini met 403 zenders werkt kan niet kloppen, omdat bij heel veel zenders, de satellietnaam aan de zendernaam is gekoppeld. En dat werkt dus niet met de nieuwe versie.

 

Als de zendernaam op de TF afwijkt van de TGD-files en je neemt de TF-zendernaam over in epg_upload.ini zal er geen EPG geladen worden. In epg_upload.ini moet de zendernaam van de TGD-files (incl. eventueel taalaanduiding) overgenomen worden.

 

Voor History Channel kun je natuurlijk gewoon History Channel HD gebruiken indien deze wel de juiste gegevens oplevert. Dat de taal bij History Channel niet Nederlands is, daar kan ik helaas niet zoveel aan doen. Indien er n.l. geen taal bekend is, neem ik aan dat het Nederlands is. Ik heb nog geen idee wat hiervoor een betere oplossing zou zijn. Voor nu: beter iets dan niets, toch?

 

Het formaat van de tgdfiles is trouwens als volgt en is voor alle zenders gelijk:

1. zendernaam, event. gevolgd door taalaanduiding, b.v. 'Nederland 1' en 'BBC1:en'.

2. datum met formaat "yyyy-mm-dd hh:mm"

3. duur in minuten

4. titel

5. korte beschrijving of subtitel

6. lange beschrijving

7. kijkwijzer

8. opname status, wordt alleen door de 3PG-versies gebruikt en hierin worden de aanduiding voor de icoontjes voor 16:9 en ondertiteling gezet

9. event-id, heeft nog geen functie en is dus leeg

De 9 velden zijn gescheiden door tabs en de regels eindigen op een carriage return.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bewust de Duitse EPG niet in de nieuwe TGD-files opgenomen, daar de EIT hiervan toch al heel goed is. Echter kijk ikzelf geen Duitse zenders en kan je hiermee dus niet helpen.

 

Wat je zou kunnen doen is om de tap epg_upload tijdelijk uit te schakelen. Indien je de tap TAPcommander ook gebruikt zou deze dat voor je kunnen doen. Anders even verplaatsen van de Auto Start-map naar ProgramFiles en herstarten. Het bolletje in 3PG zou volgens mij groen moeten zijn. Ik krijg b.v. zelf het 1ste bolletje bij Nederland 1 maar niet op rood, wel te kiezen, maar staat na herstart gewoon weer op groen. En voor Nederland 1 wordt de EPG overschreven door EIT, maar alleen als ik naar deze zender kijk. De instelling moet op 'LOAD' staan, als je deze op 'BLOCK' zet kun je dit trouwens voor de zenders vanaf een bepaald nummer uitzetten m.b.v. de tap EIT. Deze staat (heel bijzonder niet op Tapworld), dus heb ik deze maar even in de bijlage gezet.

EIT.zip

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine aanpassing:

 

Voor de Engelse films staat nu de beoordeling direct achter [Film] in de lange beschrijving.

 

B.v. indien de beoordeling 3 sterren is dan begint in de lange beschrijving met [Film:***].

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie, maar ik ben direct na mijn antwoord gaan slapen :D.

 

Toen ik rechtstreeks keek stond het goed, maar via de site niet. Misschien een cache-probleem van xs4all?

 

Is het nu weer zoals zou moeten?

 

Misschien dat er toch maar een datumstempel in de zip-file gezet moet worden, echter moet TVGuide2Topfield hiervoor denk ik ook aangepast worden. Zal eens vragen of dit een probleem is.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

MGM ontbreekt nu zag ik vanaf vandaag.

 

nu alleen mgm HD.

Heeft HD dezelfde epg als niet HD?

 

vreemd ook dat ik eerst zo'n 6000-7000 nieuwe entries had bij elke tgd import.

Nu ong. 3000.

En toch heb ik zo'n 10-15 zenders toegevoegd vergeleken met voorheen.

 

 

 

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps blush , foutje. MGM is 1 van de 6 zenders die ikzelf nog ophaal, omdat er dan uitgebreidere gegevens beschikbaar zijn.

 

Echter staat dit momenteel uit. Ik zal of een andere bron gebruiken of het weer aanzetten. Morgen zal het opgelost moeten zijn, misschien zelfs vanavond al.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...