Ga naar inhoud


[TF5xxxPVR] TGD-files


Henk Puister

Aanbevolen berichten

@ Alle gebruikers;

Na het voorgaande ben je helaas toch nog niet klaar. Omdat het progje wijzigingen in de map [C:\Program Files\RemSoft\TVguide2topfield] aanbrengt, moet die map ook vrijgegeven worden. Dit doe je als volgt:

Citaat:
Ga naar de installatie map (normaal gesproken [C:\Program Files\RemSoft\] en rechts-klik op de map [TVguide2topfield].

Selecteer [eigenschappen]

Ga naar het tabblad [beveiliging]

Klik op [bewerken]

Klik op [Gebruikers] en vink in het onderste vak de optie [volledig beheer] aan

Druk op [OK] en het programma heeft nu de goed rechten

 

Als je dit alles niet wilt wijzigen, zal je het programma als adminstrator moeten uitvoeren onder windows 7.

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast dishman_ex5020

Henk,

 

Na het binnenhalen van fullnl.zip, valt mij het een en ander op:

 

- Binnen de zipfile van vanmorgen (de 24e dus) zitten de .TGD's van 22-01 tm 01-02. Dit lijkt me wat teveel (22 en 23 mogen vervallen).

 

Als ik me even beperk tot 'Nederland 1', zit er in het bestand van 27-01 nog maar 3 regels, en in latere datums helemaal geen.

 

Het valt me ook op, dat er zenders zijn opgenomen die helemaal niet zo Nederlands zijn (franstalig, maar ook ARD?)

 

 

Voor de rest werkt het lekker snel!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wybo
Gezien het aantal gebruikers misschien een nieuw topic openen om jouw werk aan te bieden? Misschien dat dat de drempel voor een hoop mensen verlaagt om ook de 7-dagen epg te gaan gebruiken.


Lijkt mij een goed idee. Ik gebruik het zelf niet, lees af en toe iets mee en lees dan over bepaalde problemen en oplossingen.. Maar het zou mooi zijn als iemand de mogelijkheden en werkwijze op een rijtje zet zodat ik en anderen, die er tot nu toe niet aan zijn begonnen, eindelijk ook hiervan gebruik gaan maken. Wie zou dit willen doen door een nieuw item op te starten ?

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeerde een ander zipfile (3pg.zip) te downloaden door een aanpassing in TVGuide2Topfield.exe.config, maar dat ging niet goed. Ik kreeg een foutmelding met het uitpakken van de file.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee
TVGuide2Topfield is zeker een paar honderd keer gedownload, dus er zullen nog heel wat gebruikers zijn!

Ik heb een maillist van 50 gebruikers, en zie vandaag 16 gebruikers en over de hele week (96+62/7) gem. 22 gebruikers per dag.
En ik gebruik zelf TVGuide2Topfield niet. Dat zou ten eerste een beetje overbodig zijn en ten tweede heb ik geen Winhoos smirk , maar een Mac cool.

Origineel bericht van: FredjeV
checken op filesize 0 kb deze niet overzetten

Dit zou niet voor mogen komen. Deze controle zit nu in mijn scripts. Indien dit voorkomt, blijft gewoon de vorige versie staan.

Origineel bericht van: Wybo
Ik heb even in het config bestand gekeken en zie daar dat de oude xs4all site van Henk nog staat. Dit zou homepage.mac.com moeten worden, maar ik weet niet wat ik precies moet aanpassen in de config file.

Er zijn 2 sites waarop de zip-files staan: homepage.mac.com/henkp en www.xs4all.nl/~henkpu. Je mag zelf kiezen welke je wilt gebruiken.

Vanavond maak ik de nieuwe versie leidend. De oude versie's (ik noem ze 'py' and 'rytec') komen ook op beide sites te staan, onder homepage.mac.com/henkp/py, homepage.mac.com/henkp/rytec, www.xs4all.nl/~henkpu/py en www.xs4all.nl/~henkpu/rytec.

Origineel bericht van: dishman_ex5020
Na het binnenhalen van fullnl.zip, valt mij het een en ander op:
- Binnen de zipfile van vanmorgen (de 24e dus) zitten de .TGD's van 22-01 tm 01-02. Dit lijkt me wat teveel (22 en 23 mogen vervallen).

Als ik me even beperk tot 'Nederland 1', zit er in het bestand van 27-01 nog maar 3 regels, en in latere datums helemaal geen.

Bedankt, ik heb de fout opgelost, vanaf vanavond zal het goed moeten zijn. De fout: de zipfile werd ververst, dus bleven de oude tgd-files erin zitten. Zelf zou ik dit niet opgemerkt hebben. Nu verwijder ik de zipfile en pak dan de tgd-files in.

Origineel bericht van: dishman_ex5020

Het valt me ook op, dat er zenders zijn opgenomen die helemaal niet zo Nederlands zijn (franstalig, maar ook ARD?)


Dit kan komen doordat of in de bron een verkeerde of geen taal staat. Indien er geen taal staat, dan neem ik NL als taal.
Ik zal eens kijken of een een standaard taal per bron kan instellen. Ik heb het op mijn TeDoen-lijstje gezet.

ARD zou er niet in moeten staan, maar is er tussendoor geslopen. Vanaf vanavond zit ARD niet meer in de files.

Origineel bericht van: Rico H
het zou mooi zijn als iemand de mogelijkheden en werkwijze op een rijtje zet zodat ik en anderen, die er tot nu toe niet aan zijn begonnen, eindelijk ook hiervan gebruik gaan maken. Wie zou dit willen doen door een nieuw item op te starten ?


Ik zal eens een begin maken met een soort van handleiding.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee
Ik probeerde een ander zipfile (3pg.zip) te downloaden door een aanpassing in TVGuide2Topfield.exe.config, maar dat ging niet goed. Ik kreeg een foutmelding met het uitpakken van de file.


Windows 7 als ik me goed herinner? zie post #1786936 stukkie naar boven, dat zou voldoende moeten zijn.....

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee
Ik probeerde een ander zipfile (3pg.zip) te downloaden door een aanpassing in TVGuide2Topfield.exe.config, maar dat ging niet goed. Ik kreeg een foutmelding met het uitpakken van de file.


Ik heb de 3PG file geprobeerd en heb geen problemen.
Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je geen admin rechten hebt op je machine. Zie de opmerking van Wybo een paar posts terug over wat je in dat geval kunt doen.

Ik heb wat aanpassingen gedaan zoals controle op filesize = 0, verwijderen oude TGD files).Daarnaast krijg je in geval van een foutmelding wat meer informatie te zien over wat er aan de hand is.

Ik zal deze week nog weer een nieuwe versie van TVGuide2Topfield posten. Mochten jullie nog tips en opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig :D.

 

M.b.t. admin-rechten: dit zou je toch kunnen voorkomen door de zip-file en losse tgd-files in "My Documents" te zetten? Lijkt mij niet nodig om speciaal hiervoor admin-rechten toe te kennen.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bugfixrth
Ik zal in een volgende versie de doelfolder van de TGD files configurabel maken zodat ze in een map gezet kunnen worden waar voldoende rechten zijn.


Uhhh...en als ie dan automatisch verwijdert dan toch hopelijk wel alleen de tgd-files? wink

Maar je toch al heel prettig werkend programma wordt nog veel beter!!!! laughlaughlaugh Alle achting hoor!!!

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wybo
Origineel bericht van: mrbeegee
Ik probeerde een ander zipfile (3pg.zip) te downloaden door een aanpassing in TVGuide2Topfield.exe.config, maar dat ging niet goed. Ik kreeg een foutmelding met het uitpakken van de file.


Windows 7 als ik me goed herinner? zie post #1786936 stukkie naar boven, dat zou voldoende moeten zijn.....


Nee, ik gebruik XP met het (enige) adminprofiel. Ik zag echter dat het 3PG.zip-bestand 0 kb groot was. Het heeft te maken dat ik 3PG.zip met hoofdletters had geschreven ipv kleine letters. Nu werkt het goed. Let dus goed op als je dit aanpast!!!

Ook gelijk mijn epgupload.ini file aangepast want er stond nog "nederland 3.hot bird" (beta versie foutje) in de lijst waardoor deze zender niet goed werd ingelezen.

Remon/Henk, prima werk weer!

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rico H
Maar het zou mooi zijn als iemand de mogelijkheden en werkwijze op een rijtje zet zodat ik en anderen, die er tot nu toe niet aan zijn begonnen, eindelijk ook hiervan gebruik gaan maken. Wie zou dit willen doen door een nieuw item op te starten ?

Ik heb ooit een klein stappenplan gemaakt. Google: stappenplan mrbeegee
Dit is echter niet meer actueel en afhankelijk hoe je de EPG wil zien (met standaard EPG viewer van TF of Jags epg of 3PG)
Ik wil er ook nog wel naar kijken maar dit kost even tijd om dit bij te werken. Dit volgt dus binnenkort.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds niet ontdekt hoe de dubbele namen op te lossen.

 

Bijv. animal planet staat 2x in de .tgd

Animal Planet taal: en

Animal Planet taal: nl

 

als ik ze in de epg laad (3pg) dan staan ze allebei door elkaar.

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt nog een oude versie.

 

Kijk hier. In de epg_upload.ini zet je achter "service_name=" de zender, een dubbel punt en de taal. Indien de taal NL is zet je achter "service_name=" alleen de zender.

 

In jouw geval:

service_name=Animal Planet

of

service_name=Animal Planet:en

 

Als je trouwens alleen maar Nederlandse EPG wilt, kun je beter "3pgnl.zip" kiezen als bron.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...