Ga naar inhoud


laptop keuze


johnnybravo

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: johnnybravo
Hallo,
Wie kan mij helpen om een keuze te maken tussen 2 laptops,ik kijk me suf op forums,maar ik kom er niet uit,het gaat namelijk tussen de sony vaio VGNAW41ZF/B of de acer as8935g 904g100bn ik hoop dat er iemand hier zit die er verstand van heeft,alvast bedankt.

groet, johnny


Tja dat is moeilijk.. De grote vraag is wat ga je er mee doen?

Sony duo Core op 2.8 Ghz
Acer quad Core op 2.0 Ghz

Dit houdt meteen in dat je niet veel hoeft te verwachten van het werken op accu in de praktijk. Ze zijn heel snel maar verbruiken ook veel stroom. De acer lijkt hier de betere papieren te hebben

Allebei 4 Gb aan geheugen
Allebei 2x500 Gb harde schijf
Allebei Blu-ray
Allebei Full Hd scherm van 18.4 inch
Redelijk vergelijkbare videokaarten hoewel de acer wat meer videogeheugen heeft, maar dat heeft alleen nut als je zware 3d games speelt op hoge resolutie, en daar zijn ze weer net niet snel genoeg voor... De acer heeft dan wel Dx 10.1 de Sony Dx 10.0

De sony heeft het voordeel dat er al meteen Win 7 op staat. Ik weet niet of je bij de Acer een (gratis) upgrade mogelijkheid hebt, maar ik vermoed het wel.

Mijn ervaringen met Acer zijn erg goed (ook in mijn omgeving) maar er zijn ook mensen die het minder goed treffen. Aan een kant begrijpelijk, want Acer is inmiddels het meest verkochte merk. Dus bij meer verkoop hoor je ook meer klachten. Ik had een kapot moederboard (na 2 jaar) en hij werd keurig opgehaald en ik had hem binnen 4! werkdagen weer terug in mijn bezit. Met sony laptops heb ik geen ervaring, gewoonweg omdat niemand in mijn omgeving er een heeft. Ik werk in de ICT dus ik kom heel wat laptops tegen wink

De sony zal denk ik wat degelijker gebouwd zijn.

Kortom een moeilijke keuze idd. Ik voel veel voor de quad core omdat ik zelf veel programma's tegelijkertijd gebruik en dan merk je echt de voordelen dat het soepeler loopt ondanks zijn lagere kloksnelheid. Ga je veel gamen is de duo core in het voordeel met zijn hogere kloksnelheid.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie,ik zal niet veel gamen,maar ik ga wel gebruiken om films ermee te kijken op mijn werk,en veel programma,s ermee openen tegelijk,de sony is wel heel erg mooi,maar ik wil daat natuurlijk niet op afgaan,ik wacht nog op een paar reactie,s ben wel benieuwt wat een ander ook zal zeggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sony kennende zal die wel een stuk meer kosten dan de Acer. Pas als ze gelijkwaardig in prijs zijn zou ik voor de Sony gaan, maar zoals gezegd ; Meestal wint de Acer het op prijs.

 

En in tijden van crisis ;-)

 

Dus ik zou lekker de goedkoopste pakken als ze zo weinig verschillen qua hardware.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb vaker laptops gerepareerd (voor een bedrijf) en na de packard bell (een wonder dat die nog bestaan) kreeg ik de acers het meest voor reparatie aangeboden.

 

Omdat dit komt dat acer meer verkocht is geloof ik niet want ik kreeg minder kapotte medions dan acers. En medion is toch ook een veel verkocht ding.

 

Het minste kreeg ik de Dell binnen. Die zijn ook niet zo zwak gebouwd.

 

Nadeel is echter dat een upgrade vrij prijzig is.

 

HP is ook stevig gebouwd maar die hebben zo goed als geen service. En de high-end types zijn fysiek ook echt zwaar.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

 

Citaat:
Uit een onderzoek onder 30.000 nieuwe laptops blijkt dat modellen van Asus en Toshiba de minste hardwareproblemen vertonen. Apple neemt met zijn MacBooks een vierde plek in. HP is hekkensluiter.

 

SquareTrade, dat verzekeringen voor laptops biedt, analyseerde 30.000 notebooks van klanten van het bedrijf en kwam tot de ontdekking dat eenderde van de modellen binnen drie jaar gebreken vertoont. Tweederde van die gevallen had hardwareproblemen en eenderde van de gebreken kwam door ongelukken.

 

Laptops van Acer, Gateway en HP blijken het minst degelijk, waarbij deze laatste fabrikant, de grootste laptopbouwer ter wereld, onderaan de lijst staat, met een failure-rate van 25,6 procent. Goedkoop blijkt duurkoop, constateert ook SquareTrade: de goedkope netbooks moeten in 25,1 procent van de aankopen binnen drie jaar wegens gebreken teruggebracht worden. Bij instap-notebooks met een aanschafprijs van tussen de 400 en 1000 dollar is dat 20,6 procent en bij high-end-laptops van boven de duizend dollar is het 18,1 procent.

 

Van de modellen van Asus vertoonde 15,6 procent binnen drie jaar een of meer mankementen. De Taiwanese fabrikant wordt op de voet gevolgd door Toshiba, waarbij het percentage op 15,7 procent ligt. Sony neemt de derde plek in met een uitval-aandeel van 16,8 procent en Apple is vierde met 17,4 procent. De uitslag is opvallend mede omdat de MacBooks en MacBook Pro's van Apple als zeer betrouwbaar bekend staan.

 

1258544992.png

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort een nieuwe ACER, prima machine loopt perfect.

 

Mijn vrouw heeft sinds kort een nieuwe COMPAQ, prima machine loopt perfect.

 

Daarvoor hebben we alle twee HP's gehad (wij kopen om de 2 a 3 jaar nieuwe laptops) ook dat liep prima. Alleen mijn HP had na 3 dagen de 2e HDD kapot. Maar dat was binnen 10 minuten verholpen omdat de verkoper me gewoon een nieuwe laptop had gegeven. Maar dan had hij ze op voorraad... zou niet weten hoe lang het anders zou duren.

 

Mijn vaste 'PC' guy hier in Turkey zweert bij SONY echter.

 

Maar om eerlijk te zijn geloof ik niet meer zo dat er echt slechte producten worden gemaakt. Tuurlijk zit er hier en daar wel eens wat tussen, maar ik denk dat je bij ze allemaal er vanuit mag gaan dat bij normaal gebruik (je moet er dus niet mee gaan diepzeeduiken) ze toch minimaal een 3 jaar probleemloos mee moeten kunnen gaan.

 

Het grootste probleem dat ik heb met de laptops heb is dat

1. De fan volraakt en daardoor niet goed functioneert en de machine dus overhit raakt. Maar ik heb 6 katten...

2. De dvd/cd spelers geven vrij snel het leven.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf toch veel mannen en vrouwen in 't bureau met persoonlijke laptop keuze en problemen leren kennen

ook heb ik wel familie en vrienden met laptop's

 

het schema 3 years projected malfunction kan ik absoluut niet onderbouwen maar ook niet tegenspreken

dat is niet eenduidig

 

een vriend heeft een asus uit 2005 (en nog steeds)

never problemen

ja upgraden en zo moet je niet willen maar

irfanview

openoffice (tekst-spreadsheet-database-presentaties)

progecad

acdsee

thunderbird

firefox

eleguard of vlc mpeg-viewer

werken snel en zonder fouten

 

zelfs geen netvoeding ooit hoeven vervangen

 

je kunt het echt wel zien aan de bouwwijze of zo'n platgeslagen PC het lang uit zal houden

 

maar een trauma heb ik nog steeds (echt)

van de sony vaio's die ik toen werkende moest krijgen

volgens mij een der laptop merken die met Bill's OS en specifiek driver materiaal ook never nooit fatsoenlijk te upgraden zijn ... en dus hun eigen markt creeeren.

 

als ik al ooit een laptop zou kopen, zou ik een asus uitkiezen

met een jaar xp/vista/linux ervaring dus een oud model.

 

veelal werken die degelijke laptops 5 jaar perfect en beginnen aan het eind wegens teveel patches + updates of te zware nieuwe proggies te mankeren

als je bij elke windows OS ook een nieuwe laptop nodig hebt ben je toch echt in de valkuil gestapt.

 

maar blijkbaar is de verleiding alles (programmatuur) te vernieuwen vaak te groot en eenmaal vernieuwd is het zo waardeloos langzaam dat iets nieuws aan de beurt is.

 

 

OP DE VRAAG

on topic

neem de Acer

 

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het de sony wordt,maar ik moest 2 maanden wachten van de verkoper,dit omdat de sony nu duur ingekocht wordt,maar na een paar maanden 2 a 3 dus duidelijk veel goedkoper wordt,omdat sony elke 3 maanden een nieuwe model op de markt brengt,dus het loont wel de moeite waard om te wachten,dan maar een paar weken wachten,bespaart me weer een paar honderd euro.

O ja op de vraag waarom ? de sony is uiterlijk mooier en toch degelijker,en een stuk beter,vandaar dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnnybravo
Ik denk dat het de sony wordt,maar ik moest 2 maanden wachten van de verkoper,dit omdat de sony nu duur ingekocht wordt,maar na een paar maanden 2 a 3 dus duidelijk veel goedkoper wordt,omdat sony elke 3 maanden een nieuwe model op de markt brengt,dus het loont wel de moeite waard om te wachten,dan maar een paar weken wachten,bespaart me weer een paar honderd euro.
O ja op de vraag waarom ? de sony is uiterlijk mooier en toch degelijker,en een stuk beter,vandaar dus.


Waarop baseer jij dat "en een stuk beter"?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooier is een goede reden iets te kiezen

 

bedenk echter wel dat sony vaio's altijd die glasplaat (dus spiegelende display hebben hetgeen ergonomisch ernstig vermoeiend is)

 

voorts is drie maanden wachten eigenlijk ook al gelijk is aan een generatie overslaan, dus je koopt dan een oud beestje

precies wat ik al schreef...

de oude vertrouwde is vaak degelijk getetst en beproefd

 

verwacht echter niet hem gelijk te kunnen opwaarderen naar een nieuw OS van Bill.

 

ciao

 

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...